Overclocker
Tilføjet:
27-02-2007 18:16:15
Svar/Indlæg:
150/46
Hej, jeg har et stort problem. Jeg har endelig fået sat alting på plads med alle kabler mm. men kan ikke få installeret windows xp. Mit hardware er følgende:
GA-965P-DS4 (rev. 3.3)
E6600
NEC AD-7173
2x1GB Cellshock pc-6400
BFG 8800GTS 320MB
Samsung HD321KJ
Corsair 520W PSU
Antec P180b
Følgende skete: 1. gang jeg startede gik det fint til at starte med, jeg havde ikke sat windows dvd'en i endnu og det bad den om i den første BIOS menu der kom frem. Det gjorde jeg så og trykkede enter. Så brugte den et stykke tid hvor den tjekke computerens hardware osv. indtil der kom en ny menu op hvor man kunne vælge:
Installerer windows: Enter
Reparerer windows: F1
afinstallerer windows: F3
Jeg trykkede naturligvis enter, men ingenting skete ... jeg trykkede gentagne gange men stadig intet ... så prøvede jeg at slå caps lock til for at teste om tastaturet overhovedet virkede men det gjorde det ikke. Så genstartede jeg computeren. Den første BIOS skærm kom frem men der skete ingenting overhovedet derfra. Uanset hvad jeg trykkede på tastaturet skete der stadig ingenting.
Så prøvede jeg igen uden windows dvd'en i som første gang, men igen stoppede den ved den første BIOS. Der sker ingenting uanset hvad jeg trykker på, eller hvor længe jeg venter. Her testede jeg igen om tastaturet virkede med Caps lock, og det gjorde det. Jeg kunne godt sætte caps lock til og fra ....
Hjælp! Hvad skal jeg gøre? er desparat!?!?
Det der står i den første BIOS menu hvor den går i stå (pånær første gang) og tastaturet ikke virker er:
Sec Master Disk: None DD2 at Bank(s) 0 1 4 5
Sec Slave Disk: None
IDE channel 0. Master Disk HDD S.M.A.R.T. capability ... Disabled
PCI Devices listing ...
(og så kommer der en stor tabel med følgende over hver række)
Bus Dev Fun Vendor Device Svid SSID Class Device Class IRQ (og en hel masse ting under hver)
Hvad kan der være i vejen?!?!? ?:(