Valg af router og netkort

Diverse d.  28. februar. 2007, skrevet af Sjoske
Vist: 191 gange.

Sjoske

Overclocker
Tilføjet:
28-02-2007 00:35:01
Svar/Indlæg:
1/1
Jeg har virkelig brug for hjælp her:

Jeg skal have installeret trådløst netværk i et hus med kælder, stur og første sal. Der er i forvejen andre trådløse installation i huset så som B & O.

Routeren SKAL stå i kælderen samtidigt med at der skal være god dækning i hele huset.

Der skal 2 bærbare computere på:
ASUS A7C 7S010M
Asus A6RP

Derudover skal der en statinær computer på af lidt ældre dato.

Mine spørgsmål er:
Hvilken router skal man vælge ???
Hvilke netkort skal man vælge til den stationære ???
Hvilke specifikationer på routeren og netværk fortælle noget om dens antennestyrke ???

På forhånd tak for hjælpen !!!

steen

Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2007 10:39:37
Svar/Indlæg:
2870/65
Først, velkommen til.

Det er ikke nødvendigt med så mange ? og !...så RÅBER du. :e

Hvilken router du bør vælge kommer an på så meget (også i forbindelse med dækningen). Signalstyrken kommer også an på hvordan du placerer routeren i forhold til væg osv.

Linksys er en ganske udemærket router som er nem at sætte op. Man kan evt. få længere antenner til en Linksys router, hvis signalet skulle være en smule lavt.

Generelt bør du (hvis du f.eks vælger en Linksys router) vælge netkort som understøtter WPA-PSK kryptering.

Til den stationære maskine kan du vælge et PCI instiks-netkort med en lille antenne på netkortet, bare den understøtter den før omtalte kryptering.

Sjoske

Overclocker
Tilføjet:
28-02-2007 15:53:05
Svar/Indlæg:
1/1
Ha ha ha :e

Jeg skal prøve at holde mig fra lle de tegn 8)

Jeg har læst og læst og læst lidt mere nu, og er faldet over følgende:

D-link DIR-635 router og D-link DWA-547 netkort.

Ud fra hvad jeg har læst skulle det være noget af de længstrækkende og bedste i kvaliteten samtidigt. Derudover skulle routeren vel også kunne passe til de bærbare maskiner.

Hvad siger I til valget ?