Boom! Records og Logitech Danmark i samarbejde om lancering af artist

Litteratur d.  28. februar. 2007, skrevet af The Boss
Vist: 1080 gange.

The

Chefredaktør
Tilføjet:
28-02-2007 11:44:06
Svar/Indlæg:
4741/1690
Kommentar til nyhed på: http://www.overclocking.dk/new...
Carpe^Diem

Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2007 13:49:14
Svar/Indlæg:
1155/43
Undskyld mig, men hvilken relevans har denne "nyhed"? Er den eneste IT-agtige del af det, atdet er optaget med et logitech cam?

mozam

Superbruger
Tilføjet:
28-02-2007 13:52:31
Svar/Indlæg:
236/44
sorry ligner mere en reklame end en interressant nyhed!!!!

håber ikke det bliver en stigende tendens på ht/oc :(

mvh mozam

BisseTheOne

Overclocker
Tilføjet:
28-02-2007 13:55:10
Svar/Indlæg:
93/34
Jeg syntes mest det lyder som om der er en her der kender en af de personer som er med i dette PR stunt. Vil gi #1 ret i at der er da ikke det store IT-realateret med denne nyhed. Men det nok bare mig ?

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2007 14:10:09
Svar/Indlæg:
3532/303
jeg tror ikke at i skal regne med at der er særlig meget pr med i den her nyhed. Hvis jeg laver en nyhed hvor jeg citerer og linkter til tgdaily er det jo heller ikke pr ?
Sagen er at det her faktisk er et ret stort skridt. Hvis man mener at teknologien er der og at det hele er hyped så meget op så man godt kan lave en musikvideo med webcam og nøjes med at lancere den på nettet, så er der sgu sket noget. Nu ser vi måske endelig slutningen på popkanaler som MTV hvor der halvdelen af dagen bliver udstillet pimped biler og "cribs" istedet for at vise musik som kanalen rent faktisk var tiltænkt. At vi måske er på vej ind mod noget der giver os muligheden for at se lige hvad vi vil, når vi vil. Det er ikke os allesammen der gider at se 2½ pence rocke rundt og spille smart, nu behøver vi ikke bare vente til sangen er slut, nu lader vi bare være med at se den.
Så #3, det er da en kæmpe IT-relateret nyhed. Hvis der begynder at danne sig et markede for direkte streaming på et omfang hvor det kan duelere med det analoge/digitale signal til TV'et, så er det sgu relevant. For så bliver udbyderne nød til at give højere hastighed pga. større efterspørgsel, måske ændre manges forhold til PC-Licens sig endda.
Det startede jo med at vi kun brugte internettet til musik, nu er vi så på vej mod næste medie - TV :) Synes så bestemt det er relevant...

BisseTheOne

Overclocker
Tilføjet:
28-02-2007 15:10:32
Svar/Indlæg:
93/34
#4 ok det kan jeg da godt se men hvorfor skal jeg så vide så meget om det band om dit og dat. Det har sku da intet med IT at gøre. Det er fint nok at man lige skriver lidt om hvem der var der. Men syntes lige at det er lidt i overkanten at skrive at det ere lavet af nummeret hedder .........osv. Det er bare min mening.

The

Chefredaktør
Tilføjet:
28-02-2007 15:13:58
Svar/Indlæg:
4741/1690
#1 #2 #3

Er i ikke ret snævertsynet og læser i slet ikke hvad der står i presse meddelsen ?

Selvfølgelig er der da PR for en ny dansk solist - men der hvor det interessante ligger for Hwt brugere er jo at når et pladeselskab som Boom! Records i samarbejde med Logitech Danmark har valgt at lancere og markedsføre Pooodle via princippet Viral Music Video (VMV).

Læs evt. cornerrage begrundelse i #4 en gang til.. :)

Og for at imødekomme jeres særegne kritik vil vi lægge endnu en nyhed op om:

"<I>Filmproducerens erfaringer med webkamera til optagelse af musikvideo</I>" ...

The Boss

Carpe^Diem

Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2007 16:28:57
Svar/Indlæg:
1155/43
#6, utroligt som vi altid skal kaldes snævertsynede og dit og dat, hver gang vi påpeger at der måske er noget der ikke har sin berettigelse. Jeg vil give #3 ret i at det lugter af noget "familie relateret", om det så er kærester, venner eller "sponsorer".

At man nu kan optage en musikvideo med endnu et logitech produkt er der skuda ikke noget forgyldt i. At Aqua tosserne nu har gang i endnu et projekt er da heller ikke noget forgyldt i. Der sker utroligt meget på medie området idag og dette er i mine øjne et af de mere uinteressante.

#6 super at du ligger endnu en nyhed op om det samme, den skal nok få mange læsere til !!

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2007 19:50:33
Svar/Indlæg:
3640/1231
#7 > Og du kan få samme svar tilbage igen! At i påstår at det er "familile-relateret" hvad fanden er det måske for noget? Jesus Christ altså, du virker som en der bare vil stille feje spørgsmålstegn ved alt, med det samme du har en chance for det, og håbe at det kunne bære noget frugt med sig. Og ja, jeg synes du er blevet lidt for unfair med tiden!

Siden hvornår fik du lov til at bestemme hvad der "har sin berettigelse" ?

Når vi bliver inviteret med til at dække noget som presse, så gør vi det hvis vi har lyst, længere er den bare ikke!

Så hvis vi mener et par patter på CeBIT vil falde i en nyhed, så gør vi også det, uanset om nogen mener det "har sin berettigelse".

Jeg synes nok i skulle tage at komme ned på jorden igen da :00

Vi taler stadig om at der er blevet benyttet et webcam til at optage en professionel musikvideo med, som bliver udgivet på YouTube.

For mig at se, er det MEGET interessant, da vi (ja også mig selv) tuder over uretfærdige copyrights og for dyre priser. Så synes jeg sku det er fedt at se at der er nogen der gør noget "anderledes" som faktisk afhjælper det problem. Det er måske ikke hensigten, men hvis tendensen fortsætter synes jeg det er fedt.

bornholm

Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2007 20:09:13
Svar/Indlæg:
2958/84
F..k, jeg troede lige der var sket noget revolutionerende inden for webcam, men tro mig det er da sidste gang jeg ser en musik-webmovi, eller hvad vi nu skal kalde det, mine øjne er totalt firkantede, at man kan sælge musik på baggrund af så ringe en video, er min ubegribeligt, at man kan/vil være sig selv det bekendte.

Carpe^Diem

Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2007 21:16:04
Svar/Indlæg:
1155/43
#8, jeg stiller i #1, et i mine øjne ret sobert spørgsmål og i det første svar fra #6 får jeg og et par andre afvide at vi er "snævertsynede", hvilket jeg absolut ikke mener er sagen her. Jeg skriver så igen at jeg ikke forstår berettigelsen. Du mener så at jeg stiller såkaldte feje spørgsmål. Nu kender jeg ikke definitionen på et fejt spørgsmål, men lad mig antage at det er dem man ikke kan/har lyst til at besvare, da det ærlige svar måske kunne stille en i et dårligt lys. Men hey, jeg gætter bare.

Til din lille bemærkning om at det er interessant at der er nogen der optager en professionel video med et webcam, kan man stille spørgsmålet, om det så er så professionelt igen ? Hvis hende trunten det nu omhandler havde pengene til det, ville hun nok have valgt at blive udgivet på traditionel vis, med reklamer på de relevante steder og musik til salg i butik og på net, og ikke mindst nok have fortrukket at blive optaget i 1080p istedet for af et logitech produkt af tvivlsom kvalitet.

Jeg undskylder den harme mine indlæg har bidraget til i jeres sjæle. Det var ikke min intention..

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2007 21:23:58
Svar/Indlæg:
3640/1231
At sætte spørgsmål til hvilken relevans en nyhed har, synes jeg ikke er særligt sobert, men sådan er vi åbenbart forskellige.

Eftersom vi ikke ligefrem får provision af et salg, kan jeg ikke se hvad vi ikke skulle kunne svare på. Måske bliver vi bare trætte af at forsvare hvad vi kan poste af nyheder på vores eget site, når et par stykker af jer pludselig lugter et snert af reklame.

Min pointe er bare, læs det hvis i vil, og lad være hvis i ikke vil. Men hold jeres meninger om skjult reklame for jer selv, for det er dybt latterligt, i hvert fald for de af jer der har været med så lang tid. Og så synes jeg ikke vi på nogen måde skal forsvare hvilken relevans en nyhed har. Den er sikker interessant for nogen, men ikke for alle.

Hvad hun vil skal jeg ikke kunne sige, men nye kunstnere betaler vist ikke en musikvideo osv for deres egen lommepenge, så det har nok ikke været hendes bekymring. Og jeg ville da nok også vælge en "ny" måde at promovere mig på, fremfor det som alle andre gør, hvis jeg havde chancen.

Nu kan sangen jo altså også købes :00 Det er bare musikvideoen der er noget specielt ved...

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
28-02-2007 23:24:55
Svar/Indlæg:
2353/24
min første tanke "hvorfor ikk'?" når alt andet kan lade sig gøre, hvorfor så ikke også med et webcam..

Mit eneste "anke" ved denne nyhed, er at at størstedelen af den, handler om alt muligt andet end netop det at musikvideoen er optaget med et webcam.. som er det INTERESSANTE - ikke at poodles udgiver en single og det er nogle tidl. aqua medlemmer som har lavet skrevet/komponeret den.

kort og godt, syntes jeg at der går for lang tid inden man når ind til "kernen" af nyheden (for så også at blive i tvivl om hvad den reelt går ud på - at poodles udgiver en single, eller at det er optaget med webcam).