for at kunne konkurere med E-handel er det nødvendigt at skilte med ting man faktist ikke har på lager, men som er på lages hos ens leverandører (grosister).
Det er meget brugt i hele online handels branchen når der er tale om edb-udstyr og tv/radio. Så når man ligger sin bestilling, bliver varen bestilt fra en leverandør/grosist - det betyder dog lidt ekstra forsinkelse på 1-2 dage som minimum, og sommetider længere hvis man får f.eks. 1 ugentlig sending derfra.
Dermed ikke sagt at man på ens lagerstatus skal skrive det er på lager, det er misvisende, men så igen, er det ikke alle der har en aktiv lagerstyring til deres webshop, og der kan være synkroniserings forsinkelser på helt op til en dag alt efter hvordan det er kodet.¨
skal man hu hej vilden sky bruge noget hardware, så ring og hør om den er på lager, eller "fjernlager" - eller gå ned til den lokale edb-butik. Online handel virker for det meste, men pga. de små fortjenester (ligger på 3-5% på mange varer) så er det umuligt at have et stort varelager. (forestil jer et stort parti fladskærme man har på lager falder 15% i pris, så er de penge sat til).
har selv handlet et par gange hos getmore, fik den ene gang en forkert farve skærm, da jeg ringede og brokkede mig, fik jeg dagen efter sendt dirrekte fra grosisten den korrekte skærm.
(det sjove er så at der ingen regning var med på den og jeg dermed fik 2 skærme til 1 pris :P )