Noise Limit SilentFlux ATX

Diverse d.  03. marts. 2007, skrevet af MO
Vist: 5223 gange.

MO
#0
MO
 
Superbruger
Tilføjet:
03-03-2007 14:22:31
Svar/Indlæg:
567/286
Ny patenteret teknologi giver en fantastisk ydelse, læs nærmere og find ud af hvad det danske firma har i støbeskeen.

Link til litteratur: http://www.overclocking.dk/lit...
CoffeeCan
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2007 10:53:38
Svar/Indlæg:
3394/170
seriøst, den er jo vild i forhold det der nærmest er en beta udgave, tro at tænke på når fin pudser den og laver en 500 gram model med 120 mm blæsere

Når det sker, og hvis prisen er rigtigt, så uddør Heatpipes..!



sko
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2007 10:57:55
Svar/Indlæg:
1954/464
# 1..

om heatpipes ligefrem uddør...

det ved jeg ikke..

Noise limit har jo patenteret denne løsning, så andre producenter vil have svært ved at lave løsninger lig denne.





Advanced
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2007 10:58:45
Svar/Indlæg:
6899/119
Det er jo skønherlig ydelse vi har med at gøre her :p



Jesper
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2007 15:13:26
Svar/Indlæg:
2072/117
#2 så har andre muligheden for at købe systemet eller tilladelsen fra dem..

Super at HWT har fået fat i den som de første! Great Job!!!

Glæder mig til at se færdig version og måske en større version :P

Min næste køler? I think yes..



red_martians
 
Moderator
Tilføjet:
08-03-2007 16:59:25
Svar/Indlæg:
7881/1165
Det kan godt være jeg ikke er super-optimist, men køleren sparker ganske rigtig røv... hvis altså den får en quadcore, pentium4 eller lignende. Det er meget tydeligt at den først for alvor virker når den er over 50grader varm, og så har en nuttet 35watt AMD ikke have meget at lave derunder. Men ville da gerne lege med en, og uden blæser tak :e



The
 
Chefredaktør
Tilføjet:
08-03-2007 17:12:57
Svar/Indlæg:
4741/1690
#5

Nu har Noise Limit jo et særdeles tæt samarbejde med AMD, se blot deres køle løsning til Mediecenter.
Derfor vil jeg (uden at vide noget konkret) blive meget forundret hvis der ikke kommer flere modeller på marked herunder også fanløse til lav energi CPUer.

Som flere af jer har skrevet om - så har vi også over for Noise Limit ytret ønske om en lidt større model med f.eks. en 100-120mm blæser på.


The Boss



beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2007 19:07:09
Svar/Indlæg:
3943/44
Rart endelig at se lidt tal på den køler, det er jo ikke helt løgn hvad Heo lover.
spændene teknologi, tror helt sikkert på at de har fat i noget.
Bare vent og se når den bliver Amd's nye box køler... :p

Men i skal da være velkomne til at sende en, fylder da noget mindre end min ninja.



jmose
 
Moderator
Tilføjet:
08-03-2007 19:22:57
Svar/Indlæg:
3863/538
I kan lige sende mig en mail, når de endelig smider en på gaden. Jeg er sikker køber!

Godt gået!!



Coctail
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2007 20:20:46
Svar/Indlæg:
2353/24
#0 og The Boss

Har i den stadigvæk på redaktionen? for så kan i jo prøve at køre med den uden blæser, og se hvordan den yder, hvilket med lidt god vilje godt kan sammenlignes med en mere strømslugene cpu.



Stensgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2007 22:20:26
Svar/Indlæg:
2620/327
#5 Er det ikke ligemeget, om den først virker godt ved 50 grader? Ved temperaturer derunder, er det vel ligemeget, om CPU'en bliver kølet ned til 30 eller 40 grader - det er jo først, når vi kommer over 60 grader, de fleste CPU'er har problemer. Eller får sådan en 35Watt problemer ved 50 grader?



Rednalyn2
 
Superbruger
Tilføjet:
08-03-2007 23:44:07
Svar/Indlæg:
558/73
Hvorfor ikke lave den i kobber?



The
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2007 00:49:50
Svar/Indlæg:
1406/100
meget spænde at se. en stører model og noget med et TEC så skulle det vis rykke



Woodgnome
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-03-2007 14:51:20
Svar/Indlæg:
1888/560
#11 det har noget med fremstillingsprocessen at gøre (læs: unødvendig besværliggørelse).



#14
Cook
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-03-2007 21:38:55
Svar/Indlæg:
563/64
#11 og aluminium er også billigere end kobber



Fede
 
Overclocker
Tilføjet:
11-03-2007 13:34:24
Svar/Indlæg:
9/0
Og om nogle måneder når NorthQ har deres "egen" version på gaden koster den halvdelen, da den eneste udvikling de har, er en grim mongol som sidder og måler op med en skydelære..

Det sker, og det ved alle, især Zalman Coolers..



DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-03-2007 19:20:53
Svar/Indlæg:
2957/206
#15 - Noise Limit har så patent på denne teknologi, i så fald har de enden solgt den til NorthQ, eller så kan NorthQ se frem til en tur i retten, skulle det ske :) :00 :p



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-03-2007 19:28:40
Svar/Indlæg:
6624/113
#15 - Det tror jeg de skal være velkomne til. :D

Jeg tvivler dog seriøst på at det vil falde ud til NorthQ's fordel. :D



Fede
 
Overclocker
Tilføjet:
12-03-2007 00:11:42
Svar/Indlæg:
9/0
#16, 17 intet nyt i at de kopierer andres produkter, se på Zalmans kølere og så deres..

Lige en lille grinebidder:



Hvis de har nosser nok til at kopiere B&O og Zalman osv. så skal I nok ik forvente at "lille" Noise Limit ikke også kan blive udsat for samme smøre..




#19
MO
 
Superbruger
Tilføjet:
12-03-2007 08:03:26
Svar/Indlæg:
567/286
#18 Problemet tidligere er bare at hverken heat pipe teknologien eller varmeoverførsel igennem metal af den ene eller anden udformning er patenteret mere (heat pipe teknologien er over 30 år gammel så vidt jeg husker, og så er det ikke muligt at have patent).

Derfor er det kun noget designbeskyttelse der kan komme på tale på de modeller du omtaler.

Noise limits teknologi er derimod ny og patenteret hvilket gør at de har alle odds med sig hvis selve køleteknologien skulle blive kopieret.



Fede
 
Overclocker
Tilføjet:
12-03-2007 08:55:49
Svar/Indlæg:
9/0
#19 Det er desværre ikke tilfældet:

Zalman has many patents and design rights registered in various countries throughout the world.
They result from continuous investments on high-end technologies and innovative designs in a field of people-friendly computer cooling solutions, and therefore, Zalman and Zalman technologies have become a benchmark to many other manufacturers in the computing cooling field.

Unfortunately it is not difficult to find companies attempting to ride on Zalman's reputation by continuously infringing upon Zalman's unique designs and technologies these days. They illegally produce and merchandize the copy products without any preliminary permission or agreement.

These kinds of fake products look pretty much the same as Zalman's, but they lack Zalman's craftsmanship. Many problems were reported by customers on these products, particularly in high-end systems. Furthermore, these manufacturers continue with their efforts in luring customers with inaccurate test reports along with cheap and nasty products. As a result, all damages go back to the innocent customers.

Zalman therefore, would like to remind our valuable customers of the risk of purchasing/using those copy products and to announce that Zalman is preparing all possible legal actions to protect its patents and design rights from those manufacturers.


Zalman har mange patenter på deres designs, B&O har i den grad også patenter, det er de ligeglade med. Det er almindeligt kendt at de kopierer andres produkter.



The
 
Chefredaktør
Tilføjet:
12-03-2007 10:36:34
Svar/Indlæg:
4741/1690
#20

Ja langt hen af vejen giver jeg dig ret i at produkter produceret i Kina er ligeglade med patenter med mere, så vi må lade fremtiden vise hvad der sker...:)

Kunne det tænkes at inden NorthQ og eller andre får gennemset teknologien og måske kopieret den - at der så er kommet både ver. II og III af Noise Limits køle teknologi, udviklingen hos Noise Limit ligger vel ikke stille...:) - bare en point.


The Boss



Fede
 
Overclocker
Tilføjet:
12-03-2007 14:36:00
Svar/Indlæg:
9/0
#21 De producerer gerne for en producent, smider 10.000 stk. afsted til den oprindelige kunde og 30.000 ud på markedet hos dem selv. Derfor man aldrig vælger produkter fra det land :)

Det er underordnet med udvikling, det er mere frækheden i at gøre det, det tager heller ikke mere end få ingeniør timer at få kopieret et produkt af sådan en kaliber her. Ville skyde på fra han gik igang til en prototype lå klar ville der gå max 14 dage.

Men jeg støtter fuldt ud orginale producenter/virksomheder, og jeg har da helt klart også sådan nogle her fra Noise Limit i mine computere så snart jeg kan få fingrene i den!



Fede
 
Overclocker
Tilføjet:
12-03-2007 18:26:59
Svar/Indlæg:
9/0
#19 De har faktisk slet ikke patent endnu...:

Taget fra:
http://www.business.dk/ivaerks...
"Vi har en stærk teknologi, som er tæt ved at være i mål i den forstand, at patentbureauerne siger, at vi får vores patent. Men vores måske største force er den stærke relation vi har til AMD i USA," siger Torben Lange.

Det eneste de har er en Patent Ansøgning, og den dækker blot først til mølle princippet, og SÅ skal de ud og købe i alle lande de vil dække sig ind i. Intet er sikret endnu.

Patentbureauer plejer at sige "alt er fryd og gammen" altid, mens de så "venligt" lænser folk for penge uden de reelt har en skid chance hvis nogen kopierer dem alligevel.



The
 
Chefredaktør
Tilføjet:
13-03-2007 09:15:05
Svar/Indlæg:
4741/1690
#21

Jeg er ganske enig med dig i problematikken omkring kopi produkter.

En producent bruger tid og udviklings kroner og når han er i mål med sit produkt kommer der en producent ind fra side linien som ikke har været med til udviklingen og kopier produktet - og mange gange til en lavere pris end orginalen.

Hvor er moral og etik så henne...

Det er tyveri som jeg personlig ikke støtter, desværre går mange jo kun efter prisen.
På langt sigt vil det måske betyde at de firmaer der udvikler orginalen vil forsvinde og så står vi tilbage med de firmaer der ikke har nyt at kopier - men det er jo ikke bare i IT branchen, det er jo i alle brancer at der er kopi produkter - hvilket i mine øjne er et stort problem.

Så lad os opfordre til at vi alle sammen køber orginal produkter !


The Boss



Fede
 
Overclocker
Tilføjet:
13-03-2007 10:06:27
Svar/Indlæg:
9/0
#24 Kunne ikke være mere enig. Det er simpelthen noget svineri når et produkt bliver kopieret.

Vi har selv prøvet ved en fejl på min arbejdsplads at få lavet en kopi, vi sendte en vareprøve med en overflade vi ønskede på et produkt til Kina for at benytte dem til fremstilling af prototyper, 2 uger efter modtager vi, hvad vi tror det er vareprøven vi sendte til dem. Det viser sig dog at det var en FULDKOMMEN kopi af et meget komplekst produkt selv med logoer osv. Vi bad om samme udseende på noget overflade og fik en fuldkommen kopi for under 2500 kr. det blev naturligvis smidt ud. Men det viser hvor let det er og hvor lidt moral de har, blot de kan få noget mellem hænderne dernede.

Hvis man går på gaden i Kina i nogle af de større byer kan du som udlændinge ikke stå alene i mere end 5 min uden du bliver tilbudt kopivare, det ligger altså helt naturligt for dem. Og desværre er nogle her i Norden også begyndt at gøre godt brug af denne levevis.

Det må og skal bekæmpes som du selv siger!



#26
MO
 
Superbruger
Tilføjet:
13-03-2007 18:27:20
Svar/Indlæg:
567/286
#23 Ja patentansøgningen skal ligge 1 år imens det undersøges om der er nyhedsværdi nok mm. Hvis en anden skulle have ansøgt om patent på den samme opfindelse dagen før Noise Limit, kan Noise Limit først se det dagen før deres egen patent ville blive endeligt godkendt.... I teorien kan andre altså få patent på ideen op til <1 år før dem, men det kræver trods alt en del uheld.

Et patent i et bestemt land vil sikre dem at de kan sagsøge firmaer der importerer og sælger varene i de lande i ansøger patent i, så typisk tager man lande som Tyskland, USA, Frankrig osv. hvor retssystemet duer bedre end i kina og markedet er stort.

Der er også et par pakkeløsninger hvor man får patent i en masse lande der er med i noget fællesskab, hvilket hjælper en hel del på "værdien" af patentet, men ja, piratkopier og stjålne ideer kan man aldrig undgå desværre.

Det som Zalman snakker om er ofte designbeskyttelse da der intet revolutionerende er i at bruge kobber og alu som varmeleder, men derimod at konstruere produktet hensigtsmæssigt. Designbeskyttelse er endnu sværere at vinde retssager omkring, og de er derfor dårligere stillet end med patenter (som de sikkert nok også har nogle stykker af, nok især omkring montage af kølerne)