Jeg har selv installeret Vista Home Premium 32 bit her forleden dag. Mit indtryk indtil videre er okay. I forhold til hvor kort tid det har været ude syntes jeg at det fungerer overraskende godt. Der er to aspekter til hvorfor der er problemer med Vista som jeg ser det. Dels er der fejl i Vista som Microsoft selvfølgelig skal se at få rettet, men det er ligeså meget det at der er mange programmer som ikke er lavet til at køre i Vista. De som er kører derimod fint nok. Installerede nVidia's driver til 8800-serien og har ingen grafik problemer haft derefter, ligesom adobe har opgraderet deres reader til Vista.
Når det så er sagt, er jeg glad for at jeg stadig har XP på min bærbare. Jeg skal til at skrive bachelorprojekt indenfor en meget nær fremtid, og det kommer til at foregå på min bærbare, stoler ganske ikke enkelt ikke helt på min stationære endnu, hvorpå Vista er installeret.
Mit råd er derfor. Hvis man vil have Vista, syntes jeg klart at man skal have to computere. Den som man syntes er sjov at "lege" med skal man installere Vista på, og den som man er 100% afhængig af, skal man fortsætte med XP foreløbigt.
Det var så mine erfaringer, håber andre kan bruge dem :)
Gav
P.S. For at svare på 32 bit vs. 64 bit spørgsmålet, vil jeg anbefale 32 bit versionen. Der er problemer nok med den, og jeg har hørt at der er endnu flere problemer med 64 bit versionen. Jeg tror du bliver træt af den. Mht. RAM forbruget, suger Vista omkring 840 når jeg lige har startet den op og den står på skrivebordet. Så hvis man har nogle krævende programmer eller spil vil mit råd i den forbindelse være at have 3 GB, så er man på den sikre side.