store problemerr med computeren

Diverse d.  06. marts. 2007, skrevet af vette
Vist: 251 gange.

vette

Overclocker
Tilføjet:
06-03-2007 11:15:23
Svar/Indlæg:
1/1
Hej allesammen, håber på lidt hjælp .D
Jeg har fået det problem, at min computer ikke vil starte op mere.

først lidt historie:
Det startede med at min computer var begyndt at fryse, og larme.. det viste sig at være min cpu køler der var blevet løs, så jeg afmonterede alle dele fra min computer for at sætte den på plads igen.. det kræver man tager bundkortet ud. da jeg havde gjort dette og sat det hele i igen, kunne computeren ikke tænde.
Jeg gik det hele efter, og fandt ingen problemer, så efter anden samling af computeren startede den dog også op, dog med teksten: Over-clocking missed start as normal? jeg valgte her ja, og computeren startede op og begyndte at finde ny hardware, efter 30 sekunder frøs den igen.
Jeg forsøgte a reboote og den ville nu gerne i BIOS. den kunne nu ikke finde min harddisk.. det kunne den så ef´ter endnu et reboot. jeg startede op i BIOS igen, for at tjekke om alt var som det skulle være. Det eneste der ikke lige var som det skulle,var temperaturen på min cpu (86 grader). coomputeren frøs nu igen i BIOS. efter dette ville den overhovedet ikke starte op i noget. det er kun kølerne der kører når jeg tænder for den. (altså kabinet-psu og cpu kølerne).
Desuden er der nu også kommet lys i mit tastatur, når computeren er slukket...''

Håber nogen kan hjælpe mig ud af krisen.
Vette

Claus35

Elitebruger
Tilføjet:
06-03-2007 13:33:30
Svar/Indlæg:
5410/123
Jeg ville prøve med en anden psu.

DotMatrix

Superbruger
Tilføjet:
06-03-2007 13:43:36
Svar/Indlæg:
345/63
det med lys i dit tastatur kan være en indstilling i din bios. Der er nogen gange mulighed for at sige at der skal være strøm til usb stikkene selv om computeren er slukket. den indstiling kan jo være kommet til da du svarede ja til at den skulle "start as normal". med hensyn til din køler, er det så sådan en med et varmeledende klistermærke under bunden? for så er der jo nok ikke særligt god kontakt når du har haft den pillet af og sat på igen. men hvis du har kølepasta under, og du har sørget for at der er nok af de da du satte den på igen, så har du da et problem.

Giraffen

Elitebruger
Tilføjet:
06-03-2007 15:52:23
Svar/Indlæg:
561/52
Jeg ville demontere cpu køleren til at starte med også få nyt kølepasta på hvis det var mig. Den kan opfører sig meget mærkelig hvis cpuén er for varm.

/Jesper

Martin.v.R

Elitebruger
Tilføjet:
06-03-2007 16:07:51
Svar/Indlæg:
8555/439
fjern dit batteri fra dit bundkort et par sek.
vilke/hvor meget kølepaste har du på

vette

Overclocker
Tilføjet:
07-03-2007 16:28:39
Svar/Indlæg:
1/1
her kommer der så lige en lille update...
Jeg har nu prøvet med nyt kølerpasta, men kan ærligt talt ikke sige om det virker endnu, da computeren stadig fryser under opstart, så ???
jeg får nu commandoen:

Intel CPU uCode loading error (jeg ved godt den kan ændres med bios update)
CMOS checksum Bad - ???
Press F1 to run setup
Press F2 to load default values and continue

Her var den så frosset igen, så kunne ikke vælge noget :/
Efter et tryk på reboot., kom jeg til meldingen igen, men frøs..
endnu et tryk på boot, ingen ting sker, og nu tændes lyset i tastaturet, og forbliver igen tændt, selv om jeg slukker ..
Meget gerne hjælp og gode ideer..

Claus35

Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2007 17:14:29
Svar/Indlæg:
5410/123
#5 Ja, det bliver vel ikke nemt med en Bios update :00
Det kunne være at du kunne låne en anden cpu, som passer, i også opdatere bios/konstatere om den er gal med cpu eller bundkort.

Kan man komme ind i Bios uden ram?

Du kan jo også prøve med andre ram...