4 -> 2-pins power adaptor.

Diverse d.  06. marts. 2007, skrevet af Blue*
Vist: 191 gange.

Blue*

Overclocker
Tilføjet:
06-03-2007 18:25:34
Svar/Indlæg:
223/33
Hejsa

Min gamle PSU. døde (må den hvile i fred) havde to "specielle" 2-pins molex stik (Only Case Fans) til mine Case Led-Fan's.

Nu har jeg så købt en ny PSU, og var ikke lige opmærksom på at det selfølgelig skulle have været en med sådanne to stik på også, som den gamle. Men så er det at jeg tænker "Adapter", altså et molex: "4-pins -> 2-pins", eller med andre ord, som reducere de 12v til 5v ved at der kun er 2 pins i enden (ehmm.. vist nok, er ikke lige den store haj i el.) om det er noget som findes?.
Har naturligvis ledt selv, men var ikke heldig.

Det er lidt sådan et: http://www.vcore.dk/shop/4-pin...
Som jeg leder efter, bare et hvor der KUN er 2-pin's i den ene ende.

Venligst..

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
06-03-2007 18:27:47
Svar/Indlæg:
6899/119
Har ikke lige tid til at kigge selv nu, men SHG har et stort udvalg af converter stik, så prøv www.shg.dk :)

Ind under kabler og så alle.

Blue*

Overclocker
Tilføjet:
06-03-2007 19:05:27
Svar/Indlæg:
223/33

Tak, jeg kigger lige :)
--

Men jeg tænker lige på, der skal jo egentlig noget modstand på?

For den (Adapteren) skal jo på et "4-pin Peripheral Power Connector" stik, og derefter kun gå ud med 5-7V.

Måske skulle jeg bare bytte den nye psu.

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
06-03-2007 19:18:34
Svar/Indlæg:
6899/119

Du kan jo også bare købe en alm y splitter til molex og så pille det nogle af kablerne fra, det giver samme resultat.

Grunden til jeg nævner y splitter er fordi jeg ikke formoder du har lyst til at gøre sådan ved selve din PSU :)

Blue*

Overclocker
Tilføjet:
07-03-2007 17:05:34
Svar/Indlæg:
223/33

Ahh.. ja selfølgelig, for nej det har jeg naturligvis ikke lyst til, heller splitte et molex til kr. 20.-, end begynde og rode med PSU'ens ledninger. Tak for rådet :)

Og så fandt jeg iøvrigt en super guide til det jeg både mener og vil lave.. tror måske nok at min forklaring/er var lidt kringlet :)

http://stormeren.dk/article_vi...