2. PC på net gennem min?

Diverse d.  06. marts. 2007, skrevet af gabbadoo
Vist: 179 gange.

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
06-03-2007 21:05:11
Svar/Indlæg:
3065/208
Hvordan får jeg min makker, der har sluttet sin computer til min gennem mit 2. netkort, til at komme på nettet?

Jeg har en TDC Webspeed forbindelse og har ikke købt noget som helst ekstra, Ip-adresse o.l.

I øjeblikket kan vi begge se hans computer på nettet, dvs. det er muligt for mig at smide en fil over i hans shared mappe fordi netværksbrugere er tilladt adgang til at ændre mappeindholdet. Min egen pc er dog ikke til at se på nogen af computerne.

Der er installeret Client for Microsoft Networks, Fil- og printerdeling, NETBIOS, IPX/SPX & TCP/IP på begge computere.

Han har desuden installeret TCP/IP v6, men det betyder nok nul.
Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
06-03-2007 21:52:48
Svar/Indlæg:
2620/327
Du skal ind i Netværksforbindelser under Kontrolpanel. Der højreklikker du på den forbindelse, der forbinder din PC med internettet. Så vælger du fanebladet Avanceret, og vælger "Tillad andre bruger at oprette forbindelse gennem denne computers Internetforbindelse".

Og så skal din firewall enten slås fra, eller også skal denne type forbindelser tillades i firewallen - i Windows Firewall sker det automatisk, mener jeg.

Selas

Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2007 00:10:36
Svar/Indlæg:
2845/91
Du skal ind i Netværksforbindelser under Kontrolpanel. Der højreklikker du på den forbindelse, der forbinder din PC med internettet. Så vælger du fanebladet Avanceret, og vælger "Tillad andre bruger at oprette forbindelse gennem denne computers Internetforbindelse".

Og så skal din firewall enten slås fra, eller også skal denne type forbindelser tillades i firewallen - i Windows Firewall sker det automatisk, mener jeg.

Ejj pis du nåede at skrive det inden mig. ;) :e

Tahiti

Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2007 00:15:47
Svar/Indlæg:
2676/147

hehe, najs going :P:P:00

Tahiti ( sry for OT )

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet: