Mindste PSU

Diverse d.  06. marts. 2007, skrevet af karaffa
Vist: 284 gange.

karaffa

Superbruger
Tilføjet:
06-03-2007 22:33:31
Svar/Indlæg:
291/87
Jeg har brug for et råd ang en PSU der skal i mit NAS(network attached storage).
Det kommer til at bestå af en Micro-ATX bundkort, med en CPU, sikkert en der er energy effeciant og måske skal den underclockes for at sænke temp yderligere. Desuden skal der et controller kort og 512mb RAM i. Disk systemet bliver 5*WD320gb diske.
Da jeg gerne vil have kabinettet så småt som muligt har jeg overvejet hvor lille PSU der kan trække det, for evt at kunne bruge en Shuttle PSU på 250W som den her:

http://www.shg.dk/link.asp?got...

Alternativt kunne jeg bruge en Rack server PSU for at få mere power men de er også noget dyrere. Men er det nødvendigt ?:(

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
06-03-2007 23:09:02
Svar/Indlæg:
3943/44
Sådan nogle harddiske fylder jo lidt, så ville nok vælge en normal atx psu, da disse kan fåes langt billigere og endda med noget højere effektivitet.

Men den shuttle burde dog kunne trække det.

har du overvejet mini-itx? de bundkort bruger endnu mindre strøm.
www.mini-itx.com - tjek evt. deres jetway bundkort. - fåes til fornuftige priser med dual gigabit lan.
De har også meget små strømforsninger, som passer ned i et atx stik, men disse kan dog højest levere 120watt.

karaffa

Superbruger
Tilføjet:
07-03-2007 19:41:41
Svar/Indlæg:
291/87
#1 angående pladsen så bliver det forhåbentligt ikke noget problem da jeg regner med at bygge kabinettet selv, omkring sådan en her:

http://www.shg.dk/link.asp?got...

Men en alm atx psu er jo noget kortere men også bredere og højere, så har ikke bstemt mig for hvad der er mest praktisk endnu.

Jeg har overvejet mini-itx men der er dog nogle problemer med dem.
For det første kan jeg ikke finde et med både GLAN og Pci-express, sidstnævnte har jeg fået afvide var noget bedre en alm Pci da jeg skal have et 3ware RAID controller kort og det er til Pci-express x4.

Det andet med de kort er at jeg regner med at bruge et OS der heder Freenas (se evt www.freenas.org ) og jeg har set en liste, som dog ikke er helt up to date, og jeg har svært ved at finde et bundkort jeg kan bruge, faktisk ser det ud til at der er problemer med mange kort:

http://www.freebsd.org/platfor...

Så hvis der er nogle der lige har et perfekt mini-atx kort i tankerne med både GLAN og Pci-express, eller som kan overbevise mig om at pci-express ikke er nødvendigt, må meget gerne lige skrive med forslag.

Men du mener at 250W burde være nok, det håbede jeg var tilfældet.

karaffa

Superbruger
Tilføjet:
07-03-2007 22:43:51
Svar/Indlæg:
291/87
Af de alm ATX PSU'er hvilke er så de mest støjsvage ?:(

Lars

Superbruger
Tilføjet:
07-03-2007 23:02:52
Svar/Indlæg:
1633/76
Hos vcore har de en meget lækker passiv fortron 300w sag.. den siger ikke så meget som et pip.

Mr.

Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2007 23:09:06
Svar/Indlæg:
4107/224
#4 der er bare det ved en passivt-kølet PSU, at så skal man have et forholdsvis godt airflow i kabinettet, da en passiv PSU hurtigt bliver meget varm. ikke at den ikke kan holde til det, man har selv oplevet og ved at andre også har, at den begynder at pive og hyle...
jeg har faktisk en 250W atx strømforsyning liggende som jeg ikke bruger. den levere varen, dog med aktiv og 100 lydløs køler. meget tung da den mest er baseret på passiv køling.