Stop medielicens!!!

Om siden d.  07. marts. 2007, skrevet af E2X
Vist: 1242 gange.

E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2007 07:46:06
Svar/Indlæg:
4018/217
De nye licensregler rammer primært studerende uden TV, pensionister uden TV, og generelt folk der har valgt en livsstil uden TV. For alle tre grupper gælder det, at mange har anskaffet sig en computer og en internetforbindelse, som de bruger til deres arbejde, studier, eller dække det daglige behov for nyheder og kommunikation. Da det ikke længere kan lade sig gøre at eje en computer med internetforbindelse uden samtidigt at være tvunget til at betale den fulde DR licens på over 2.000,- kr. om året, betyder det i praksis at DR har monopoliseret internettet - eller indført licens på computere, om man vil.

Små erhvervsdrivende bliver også ramt!
Den ny måde at fordele licensen på også, primært små erhvervsdrivende, f.eks. butikker, håndværkere og servicevirksomheder (rengøring osv). En virksomhed skal betale licensen hvis den har en enhed der er licenspligtig, og virksomheden ikke har adresse i en husstand der betaler medielicens. Det betyder at en selvstændig håndværker slipper for licensen hvis han har kontoret hjemme i garagen, mens han "straffes" med erhvervslicensen hvis han har anskaffet sig et kontor et andet sted end på sin bopæl. I praksis har næsten alle firmaer idag en PC og en internetforbindelse. Derfor skal alle firmaer også betale. Og de skal betale akkurat det samme beløb uanset hvor mange ansatte eller licenspligtige enheder de ejer. Det betyder at AP Møller koncernen skal betale samme (for dem ret lille beløb) som en enkeltmandsvirksomhed med eget kontor skal betale.

Håber at i vil skrive under!

http://www.stopcomputerlicens....

-Timberwolf-
 
Superbruger
Tilføjet:
07-03-2007 08:23:53
Svar/Indlæg:
421/13
Gad vide hvornår alle de andre kanaler begynder på det samme? 2k pr. kanal tak.... x(



martinlarsen
 
Overclocker
Tilføjet:
07-03-2007 08:27:02
Svar/Indlæg:
40/14
underskrevet



Advanced
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2007 08:38:35
Svar/Indlæg:
6899/119
Har også smidt en underskrift nu.



SnowMann
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2007 09:08:43
Svar/Indlæg:
543/67
signed



Erroneus
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2007 09:20:05
Svar/Indlæg:
673/19
Medielicensen er nok den største skandale som den nuværende regering har formået at lave lige ud over irak krigen.

Nogle hos DR, måtte sq have haft et godt forhold til et par politikere, fordi det er mig da en gåde sådan en ekstra skat for studerende kan tvinges igennem.

Jeg betaler iøvrigt selv medielicensen pga. jeg har et tv (udover 8mbit internet), jeg kan godt nok ikke tage DR, men det betyder jo heller ikke noget for dem.



Advanced
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2007 09:20:27
Svar/Indlæg:
6899/119
Jeg kom nemlig til at tænke på det vil berøre mig om ikke ret lang tid, så går det op for en hvor direkte KLAM, den licens er.



Frodo
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2007 09:45:15
Svar/Indlæg:
132/28
Jeg er også med i den statistik, nu!




bodyman
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2007 10:36:55
Svar/Indlæg:
2333/391
Jeg tror det er en fake side!

Det er en side lavet af DR Licens, og så bliver den liste sendt ind, og folk får en Licens opkrævning LOL

Det kunne være stjerne ondt ! hehe synes godt nok det var lidt mærkeligt, man skulle skrive stilling, adresse osv... haha...

I ER FANGET LOL Muhahahaha..... :e



Cyber-Frog
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2007 10:54:16
Svar/Indlæg:
830/15
Vær glade for at i trækker vejret og har det godt.....



Advanced
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2007 11:02:11
Svar/Indlæg:
6899/119
#9

Hvad er det for en latterlig kommentar?

Bare fordi man i vesten har penge, velstand osv betyder det jo ikke at vi ikke har ret til at være utilfredse med ting, der vedrører vores økonomi eller andre ting.

Så den holder bare ikke!



yupper
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2007 11:18:51
Svar/Indlæg:
1349/11
Nu kan man jo tænke lidt over dette her : det er jo ikke vedtaget ved lov at man SKAL betale, heri liggende at det ikke er en opfordring til at unddrage sig, men på den anden side, hvordan vil DR indhente oplysninger om at man er i besiddelse af en internetforbindelse, endvidere at man er tilsluttet.

Som jeg har holdt på fra starten af med dette medieforlig, ikke særligt gennemtænkt, og nu hvor det rammer så bredt så læg det dog ind over beskatningen så vi slipper for al den ballade om budgetter og overskridelser heraf, så bliver det til en politisk bøf og diskussion.




Advanced
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2007 11:21:37
Svar/Indlæg:
6899/119
#11

God idé du har der. Kunne være man skulle prøve at lade være med at betale og se hvad der sker, når det en dag bliver aktuelt for mig, medmindre de har fundet nogle fikse løsninger der eller fået rettighed til at overvåge os alle sammens medie aktiviteter :x



#13
PRJ
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2007 11:21:57
Svar/Indlæg:
1249/247
Fedt at der er nogen som har oprettet den side og prøver at påvirke deres metoder.

Desværre tror jeg ikke at det hjælper meget, for DR har regeringen i ryggen og ikke minsdst meget brug for pengene.

PRJ



yupper
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2007 11:24:26
Svar/Indlæg:
1349/11
Og lige en lille tilføjelse, hvorfor i alverden skal man betale for at udlandet kan bruge DR's hjemmeside, hvis man vil streame forskellige ting derfra, så lav en betalingsside som hovedportal, så kan man også bedre udregne hvad der skal være af kapacitet i rå båndbredde og servere.




Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2007 11:37:32
Svar/Indlæg:
10398/435
#5, ja Saddam var sådan en flinkeren fyr.. "4 år" mere med ham :00 desuden er der ikke noget galt i at varetage sine interesser hvis man gør nytte i processen!

Hvorfor prøver folk at spinne DR sammen med regeringen? (hader konspirationsteorier!! var det nu også Bush som stod for 911? han er højrepolitiker... så må det jo være). :e

Der har indtil flere gange været kambulage mellem de to parter. Regering har flere gange kriticeret DR! DRs bestyrelse er røde. Deres programmer er røde.. Det regeringen lavede var et medieFORLIG! Her kom medielicensen til verden, men ikke som regeringen ville have haft den.. Fra oplaget til medielicensen:
<I>Medielicensen vil i aftalens fulde periode holdes på samme niveau som den nuværende
farve-tv-licens. Licensen stiger derfor kun svarende til den forventede pris- og lønstigning
i perioden.</I>

Godmorgen forresten :)



hellfishdk
 
Superbruger
Tilføjet:
07-03-2007 11:58:11
Svar/Indlæg:
41/6
#15
Det er jo regeringen der har skubbet på for at få en medielicens igennem, hvorfor regeringen må holdes medansvarlig for at vi har fået denne licens.



TriNitro
 
Superbruger
Tilføjet:
07-03-2007 12:41:51
Svar/Indlæg:
287/41
Wee, endelig nogen der tager kampen op ! :)

Hm.. Svare det ikk til at alle med kørekort skal betale 2 obligatoriske parkeringsbøder om året? Man har jo muligheden for at parkere forbudt.. Dem der ikke gør det må jo så bare punge ud alligevel.. :x



#18
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2007 12:54:34
Svar/Indlæg:
3640/1231
Fair eller ej, så er det altså lidt svært at "demonstrere" over sådan noget på den her måde, altså med en underskriftsindsamling.

Så længe folk vil kunne spare penge, så vil man jo underskrive. Selv folk der synes at licensen er rimelig, vil da gerne spare 2k om året ;)

Så hvis jeg opretter en afstemning om billigere benzin, så får den sikkert ligeså mange underskrifter, men resultatet bliver nok det samme, nemlig nada!

;)



TheReazepter
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2007 13:09:45
Svar/Indlæg:
772/49
#18

Du er desværre helt skævt på den.

Problemet med den nye licens er, at du SKAL betale for en vare du muligvis slet ikke gider at have.

Hvad vil du sige til at skulle betale 2000kr om året, fordi du har mulighed til at bruge noget andet statsstøttet som DSB?
eller svømmehallerne? muligheden er der jo..

Benzinen kan man heldigvis vælge fra, om man gider at bruge sine penge på.



BlAzKoWiCz
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2007 14:17:56
Svar/Indlæg:
2732/41
19#

Jeg tror det 18# mener er at underskriftsindsamlinger på internettet er ubrugelige da de er Ret nemme at forfalske,
vi kan hurtigt blive enige om medielicensen er dybt latterlig men underskriftsindsamlingerne bliver ikke taget seriøst.
Man skal ind i folketinget hvis man vil have en chance for at blive hørt.



#21
E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2007 14:21:04
Svar/Indlæg:
4018/217
Tak allesammen for i vil bakke op om det her!!!

Jeg syntes også det er vandvittigt at tage så mange penge for sådan nogle ting. fx skal jeg betale fordi at jeg har en w800 telefon hos 3 fordi at den har internet der er hurtigere end 256kbit. og fordi at man kan se video på den.
Medielicensen går især ud over unge på su som skal klare sig for meget små midler. De skal næsten bruge en hel måneds su om året på dr.





TriNitro
 
Superbruger
Tilføjet:
07-03-2007 14:23:40
Svar/Indlæg:
287/41
20# Genialt ! Vi skal da have en hwt gut med i folketinget.. ! :e

Det ville nok være den første i dansk politik med en nogenlunde bred IT viden.. :p :00



#23
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2007 14:29:32
Svar/Indlæg:
3640/1231
min pointe er lidt at man kommer til at betale for det uanset hvad.

Man betaler også for et stopskildt, selvom man ikke ejer hverken cykel eller bil - sådan er det bare.

Hvis man nogensinde fik afskaffet denne licens ved hjælp af underskrifter, så ville den blive opkrævet via skatten.

Så ville de studerende måske slippe, og de arbejdende ville betale dobbelt, er det så fair?


Jeg støtter 100% op om at DR er nogle pengegriske **** der kun har ufatteligt dårligt TV og radio at byde på. Og jeg mener vi skal ud i pay-per-view i en eller anden form.
Betal et beløb per kanal per måned man ønsker, og det skal være ens for alle, studerende eller ej.

TV er en luksus, og man må betale for det man ønsker :)



Rønn
 
Overclocker
Tilføjet:
07-03-2007 14:37:01
Svar/Indlæg:
311/12
Det er dog alligevel for sygt x( Det er da lige til at brække sig over :x :x

SIGNED



Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2007 14:44:02
Svar/Indlæg:
10398/435
Licensen tildeles på årsbasis.. Det vil sige at en gang om året skal et telenævn aflægge rapport om DR til kulturministeren.
Så vi har to indgangsvinkler for at stoppe propagandakanelen.
1. Blive kulturminister eller 2. få en masse folk ind i telenævnet! :e



#26
E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2007 14:50:57
Svar/Indlæg:
4018/217
#23 jeg kan godt forstå dig men dem der arbejder skal ikke betale dobbelt for der jo ikke lige så mange på su som der arbejder.
Jeg skal lige sige at jeg selv arbejder men jeg har selv været på su og skulle tænke på hvor jeg fik mad fra sidst på måneden for slet ikke at tale om nyt tøj. tandlægen var der selt ikke penge til!




Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2007 14:56:21
Svar/Indlæg:
10398/435
#16,
Kulturminister afviser DR-krav om licens
8. august 2005 15:58
Regeringen vil ikke give DR lov til at kræve licens, når folk bruger computere og mobiltelefoner til at se tv og høre radio.

DR anslår, at omkring 10.000 borgere ser fjernsyn på denne måde uden at betale licens. Derfor ønsker DR, at opkræve licens fra brugere af de nye teknologier.

Men det afviser kulturminister Brian Mikkelsen. Han siger, at nye afgifter på elektronisk udstyr er i strid med skattestoppet.

- Jeg vil være bekymret for at få en sådan ny skatteskrue, hvor man kan lægge licens på forskellige apparater og på den måde hive flere penge ud af danskerne, siger Brian Mikkelsen.


På et eller andet tidpunkt skulle der jo laves et licensforlig.. Ja. At vores regering så faktisk har kæmpet på "vores" side, skal de da ikke tilsvines for!



Rednalyn2
 
Superbruger
Tilføjet:
07-03-2007 15:50:23
Svar/Indlæg:
558/73
#27
100% enig med alle dine poster i denne sag!

#resten
Tror der er nogen herinde som skal forstå, at der er forskel i den holdning et forlig repræsenterer (måske bedre med ordet kompromis?), og den holdning som rent faktisk er parternes oprindelige inden forliget færdiggøres!
Kan godt være regeringen var dem som var mest ivrig efter at få lavet forliget (skal jeg dog ikke kunne sige om er tilfældet), men dette betyder jo langt fra at forligets resultat repræsenterer regeringens ønske - måske tværtimod!



Assassin
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2007 17:33:03
Svar/Indlæg:
1081/37
Har sku da ikke noget imod at jeg skal betale mindre i licens om året. Piver i over 2000kr om året, TV licensen var på ca. 2400kr om året sidste år, så kan sku da kun klappe i hænderne.



Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2007 18:02:20
Svar/Indlæg:
10398/435
#29, prøv at læse igen... det som der pives over er at betale for noget man ikke bruger..

Jeg zapper som regel fra kanal 1-9 og så om igen hvis jeg ikke finder noget. Gæt hvor jeg har DR1/2.. Knap nummer 14 og 15.. <- I kid you not

Jeg læser nyheder på TV2.dk da DR online undlader en masse informationer (om ømme emner)..

Men anyways.. det som Bang siger er nok desværre den hårde sandhed... :(



Assassin
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2007 19:38:16
Svar/Indlæg:
1081/37
#30 Damn hvis det bare handler om at betale for noget man ikke bruger, kan jeg da nævne utroligt mange ting jeg betaler til over skatten som jeg helller ikke bruger eller får brug for, og nøj jeg betaler sørme også latterligt mange penge per liter benzin, for at nogle andre kan køre i benzin slugene 4x4 bjergklatrene monstre selvom vi lever på et af jordens fladeste lande eller tage syd på hvert år til fordelagtige priser. Og nu skal jeg også snart betale mere i skat og forsikring fordi nogle snot forkælede møgunger ikke fik deres vilje og ikke kan forstå hvordan det danske system fungerer, så derfor skulle de smadrer og brænde af for ca. 14mill, og skal sikkert også betale for at de kan få et hus som jeg heller ikke kommer til at bruge.

Der skal vist udeles nogle tudekiks kan jeg se.

Ser stort set aldrig DR eller er inde på DRs hjemmeside, men derfor har jeg da betalt licens alligevel i alle de år jeg ikke har boet hos mor og far, der er mange andre ting som jeg kunne pive mere over. Vi lever i et udemærket velfærdssamfund hvor mennesker ikke bliver overladt til sig selv efter en natur katastrofe(lige som i USA) eller skal dø af sult fordi vores høst er slået fejl pga tørke, og i sådan et samfund er man nødt til at betale til en masse ting som man aldrig får brug for, for at nogle andre som har brug for det, har mulighed for det. Og licens skal man ikke klage over, det er med til at betale udvidelsen af vores sendenet, det eneste jeg kan se er galt med licens er at DR har for meget magt over den.



Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2007 20:34:07
Svar/Indlæg:
6181/270
skal man betale licens hvis man køber en computer i løsdele og samler sin computer selv?



spuncut
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-03-2007 21:21:30
Svar/Indlæg:
908/44
Jeg mener meget bestemt at oplysningspligt vedr. køb af
medieudstyr er afskaffet.
Det er ihvertfald en god grund til at vælge en anden leverandør.



-Timberwolf-
 
Superbruger
Tilføjet:
07-03-2007 23:25:39
Svar/Indlæg:
421/13
Bare fordi at man betaler for andre ting som vi heller ikke bruger betyder det vel heller ikke at det er det rigtige?

Ligesom at vi betaler for de bistandsnassere som render rundt og dovner den dagen lang. Det synes i vel også er okay så?



Tahiti
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2007 00:04:41
Svar/Indlæg:
2676/147
#34

Har det fint med at betale til "bistandsnassere" som du skriver, og jeg har brug for det eller ej, syns jeg det er lækkert at vide, at ingen bliver glemt, så at sige. ( og man kan måske selv få brug for det en dag )

Men medielincensen! Jesus crist for en gang hø :)

Lav den lortekanal til pay-per-view, eller afskaf pisset, kan simpelthen ikke være mere ligeglad med de(n)kana(er).

Som studerende er det sq ikke en fantastisk oplevelse at få sådan en "skat" smidt ned over hovedet, fordi man har en internet forbindelse, for det er jo nærmest obigatorisk at have i dagens Danmark, for at kunne lave sine hjemme opgaver!

Tahiti



spuncut
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2007 00:06:26
Svar/Indlæg:
908/44
Nu går der lidt for meget barnlig uvidenhed i denne tråd.
Over and out......



Tahiti
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2007 00:06:33
Svar/Indlæg:
2676/147
#33

Læste noget om at ud af 5 butikker der blev ringet op og spurgt om de ville vidregive oplysninger til DR ( pc/tv ), var det kun TDC der gjorde det ( SURPRISE !!!! ) - kan ikke li TDC ^^

Tahiti



Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2007 00:09:04
Svar/Indlæg:
10398/435
#34, Hell no!! Men nogen med en hvis politisk orientering gør..

#35, sikkerhedsnet er fint.. men man skal ikke have lov til at sige nej til at feje gader.... det KAN man ikke tillade sig, men der er sgu folk som gør det.



Tahiti
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2007 00:14:33
Svar/Indlæg:
2676/147
#38

Helt enig! Kommer man på bistand, så tager man fandme imod det job DE tilbyder, ellers er det sq bare bai bai kontanthjælp!

Tahiti



spuncut
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2007 00:22:10
Svar/Indlæg:
908/44
Nå jeg glemte at slukke for emailen...

FACTS :

1. Medielicensen har ikke direkte noget med DR at gøre.

2. Det hedder ikke bistand.

3. Jeg kender ikke nogen som bare har sagt nej til at arbejde.

4. DR er VORES TV, vi kan så gisne om hvorfor nogen ikke kan
finde ud af at bruge DR.



#41
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2007 08:22:20
Svar/Indlæg:
3640/1231
#40 > Jeg vil godt se grundlag for din påstand om at medielicens ikke har noget med DR at gøre.

Så vidt jeg er orienteret, betaler man medielicens, fordi man har mulighedheden for at se DR på dr.dk :)
At de så ikke engang kunne håndtere det halve antal seere af hvad TV2 kunne, er så en helt anden ting :x

2 > Det HED bistand engang :)

3 > Dem er der skam mange af, men jeg synes det er et helt andet emne, og det har intet med det her at gøre, og sammenligningen er helt hen i skoven :)

Problemet med DR er netop at det er landsdækkende TV, hvilket gør en stor forskel, mig bekendt anyway :)



#42
E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2007 08:26:34
Svar/Indlæg:
4018/217
Den her tråd handerler ikke om bistand og om vejnettet men om medielicens.

Jeg mener licens bør flyttes ind over skatten!
Hvis den ikke skal blive det så skal man ikke betale licens for at havde en computer og slet ikke for at havde en mobiltelefon!!!
Ved godt at dr er i knipe med deres nyindkøbte hus med noget sendesysstem der er jordkølet med 3 backup kølesysstemer.
Skal lige sige at et jordkølet kølesysstem er meget dyrt og ikke noget de fleste tager ind i deres overvejelser fordi at det er for dyrt.




Hawski
 
Superbruger
Tilføjet:
08-03-2007 09:23:58
Svar/Indlæg:
751/42
#31

Lidt søgt at sammenligne en medielicens med nødhjælp og naturkatastrofer, synes du ikke?

Og hvad er det for noget pjat med at du skal betale meget for benzin? Det skal hele verden, det er verdensmarkedet der sætter priserne på olien. Tag din cykel hvis det er så slemt :)

Alternativt, så køb en bil der kører langt på literen, de er også billigere i afgifter. Os der har nogle der kører kort på literen betaler rigeligt i afgifter til staten, så det er da ikke dig der skal tude over priserne hvis din bil kører langt på literen.



Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2007 09:29:34
Svar/Indlæg:
10398/435
#42, DR har råd.... de har også råd til 3500 ansatte, hvor TV2 (før News kom til) var 500 ansatte. :00

#40, Fordi vi ikke VIL se/brug det. Vil du høre radio holger??



#45
E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2007 10:17:14
Svar/Indlæg:
4018/217
Det er underligt at tv2 kan lave meget bedre tv, radio og internet end dr med meget mindre ansatte...
Gad vide om dem fra dr klør sig i r**´**?
ej nogen gange kommer de med nogle ok gode ideer men syntes ellers at det er noget være l***!
Jeg syntes ellers at den måde som tv2 placere deres reklamer er rigtig god! det ville være så nice hvis de andre gjorde det samme. alså ikke sender reklamer midt inde i en film eller et program.



Advanced
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2007 10:51:48
Svar/Indlæg:
6899/119
#32

Nej kun når du har en internetforbindelse :)



-Capper-
 
Superbruger
Tilføjet:
08-03-2007 13:43:08
Svar/Indlæg:
115/58
Kære venner, medielicens er da for lamt.
Hvorfor kan DR ikke bare finde ud af at lave et betalingssystem ligesom tv2 har (sputnik).
Det er da tåbeligt at alle folk med internetforbindelse skal straffes fordi DR er fordårlige til at holde på deres seerer og dermed for dårlige til at skaffe penge, men det skal vel ikke gå ud over os alle sammen?
Desuden er den interface som man finder på DR slet ikke optimal deres video er lige til at lukke op og sk.de i, den lagger af H til. Det er under alt kritik og absolut ikke noget jeg gider betale penge for. Det er en OM'ER!!!

Og hvad er det for noget fis med jer der synes vi bare skal finde os i flere afgifter/skatter, bare fordi vi allerede betaler for meget til andre ting, det er da netop derfor vi skal stille os på bagben og vise vi ikke gider flere afgifter!
Vi er det land i hele verden der har aller flest afgifter og skatter.

Regeringen kan bare se og få fingeren ud og skære ned på de afgifter, og især bilafgifterne, det kan da ikke være rigtigt at vi skal give 130% af bilens værdi i afgift. TÅBELIGT!

Nå men jeg ville bare sige at jeg er utilfreds med medieafgift.. :P



-Capper-
 
Superbruger
Tilføjet:
08-03-2007 13:44:44
Svar/Indlæg:
115/58
P.s Hvorfor kan studerende på su ikke få nedsat licens når pensionister ikke skal betale fuld licens. De har trodsalt flere penge tilrådighed end studerende.



gandalf18
 
Ny Skribent
Tilføjet:
08-03-2007 13:47:12
Svar/Indlæg:
5678/460
hvad helved bliver det næste , at alle som har udsyn til tv byen skal betale licens for at ku kigge på deres klamme bygning ?

og skal alle turister betale licens fordi de ka se DR1 ?

så flytter jeg fandme til sverige , de har også bedre og billigere bredbånd :)



bluedemon
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2007 13:53:35
Svar/Indlæg:
710/40
hmmm.. tror vi kan protestere alt det vi vil... det hjælper ik en skid alligevel..... x(



-Capper-
 
Superbruger
Tilføjet:
08-03-2007 14:03:54
Svar/Indlæg:
115/58
#49 Jaha Sverige er stedet, billige biler, flere fridage, billigere mad, bredbånd og alt mulig andet :D



Assassin
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2007 19:13:31
Svar/Indlæg:
1081/37
#43 Læs dog hvad jeg skriver, sammenligner ikke medielicensen med natur katastrofer eller benzin priser eller noget andet!

Jeg sammen ligner betaling til naturkatastrofer og benzin priser, med noget vi alle skal betale til selvom vi ikke får brug for det fordi vi lever i et velfærdssamfund. Kan vel ikke være så skide svært at se, medmindre man bare vil kvæulere.

Jeg har heller aldrig været på bistand eller kommer til at være det, men derfor har jeg da ikke noget imod at betale til det, for at nogle af dem som har brug for det sikkerheds net har det til rådighed.

OG jo jeg har en økonomisk bil hvilket ikke har noget med det jeg skrev at gøre.



TheReazepter
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2007 19:17:35
Svar/Indlæg:
772/49
#47

Ikke for at ødelægge din dag yderligere, men bilafgiften er på 180%

Et lille regne stykke. En bil til 200.000kr fra fabrikken koster dig yderligere 360.000kr til afgiften.

For ar tjene disse 360.000kr, til afgift, skal du tjene omkring 720.000kr før skat..

Du ender altså med at betale 920.000kr for din bil, der koster 200.000kr fra fabrikken..

Det er 4,6gange bilens pris.. Derefter kommer vejafgifter, samt alt andet..







Hawski
 
Superbruger
Tilføjet:
08-03-2007 20:12:57
Svar/Indlæg:
751/42
#52

Jeg kan da quote dig selv:

"Damn hvis det bare handler om at betale for noget man ikke bruger, kan jeg da nævne utroligt mange ting jeg betaler til over skatten som jeg helller ikke bruger eller får brug for, og nøj jeg betaler sørme også latterligt mange penge per liter benzin, for at nogle andre kan køre i benzin slugene 4x4 bjergklatrene monstre selvom vi lever på et af jordens fladeste lande eller tage syd på hvert år til fordelagtige priser."

Hvis du så betaler til noget du ikke bruger ... hvorfor kører du så i en bil der selv kører på benzin? Så bruger du da også selv benzinen, det er dine egne ord det der ... det er helt sort for mig hvad du mener. :r

Jeg kan bedre forstå det du skriver med skatten, der er en masse ting man ikke selv bruger som man betaler til. Fx sygehusvæsenet, de ældre, de socialt belastede etc. Der kan jeg se sammenhængen med medielicensen, men ikke med benzindelen, der står jeg af.





Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2007 20:18:20
Svar/Indlæg:
6181/270
Dr ved endu ikke, hvad en pc er :e

http://comon.dk/index.php/news...



Assassin
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2007 22:01:36
Svar/Indlæg:
1081/37
#54 Fordi benzinen uden afgift ville koste imellem 1.4-2kr og jeg skal betale kæmpe afgift fordi der stadigvæk er folk som mener at deres potens er omvendt proportionel med hvor mange km per liter deres truck kører og fordi der er så mange folk som absolut skal til syden med jumpo jet både sommer, vinter og helst også i efterårsferien, og derfor lige skal bruge 2/3 dele af verdens olie produktion :) se det skal jeg betale til både igennem benzinen og igennem grønafgift selvom jeg måske bruger min bil 3-5gange om ugen som i øvrigt kører 20km/l.

Faktisk går jeg på arbejde, men har så også kun ca. 1km.



Hawski
 
Superbruger
Tilføjet:
09-03-2007 08:32:16
Svar/Indlæg:
751/42
#56

Jeg er en af dem der kører "truck". Jeg har en Nissan Patrol 2.8TD som kører 8-9km/l og jeg kører på arbejde, selvom det tager mig 3 minutter. Jeg er doven, og jeg er vild med den bil jeg har. Biler er en stor del af min livskvalitet, og jeg kan lide dem store. Det er bl.a pga følelsen af at køre dem på vejene, men også fordi jeg kan dyrke min hobby med at køre offroad kørsel i terræn, når jeg vil have det sjovt til de få træf der er om året.

Tror du at grunden til at afgifterne er på benzin og diesel er der fordi der bliver brugt for meget? Vi er selvforsynende med olie i danmark, og vi eksporterer faktisk et par dråber. Afgifterne er der da for at inddrive penge til statskassen, hvis vi ikke brugte så mange penge på brændstof så skulle vi bare betale 10% mere i skat :i

De penge skulle bruges ligegyldigt om vi alle kører offentlig transport eller cykler.



-Timberwolf-
 
Superbruger
Tilføjet:
09-03-2007 08:40:19
Svar/Indlæg:
421/13
Jeg betaler gladeligt til ting som er med til at give Danmark et bedre velfærdssamfund. Men at betale til DR? Så hellere donere det til folk der mere har brug for det! Også selv om at det er noget jeg ikke selv vil have brug for osv.
Det hele handler jo ikke "bare" om at det er noget vi ikke selv vil have.

Jeg tror også at jeg vil lave en lam ligegyldig TV kanal som i alle skal betale til. Hvor mange huse har her i Danmark en internetforbindelse?



Assassin
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2007 17:53:14
Svar/Indlæg:
1081/37
#57 Altså nu skriver jeg jo netop at det hører med til at betale at andre har mulighed for nogle ting, selvom vi ikke selv benytter os af den, i et velfærdssamfund.

Så forstår ikke rigtigt dit indlæg, ok du føler dig tuffet fordi du er en af dem der sviner og sørger for at dine medmennesker indånder både ætsene og kræftfremkaldene(cigaretrøg gange 10) diesel partikler i mega stor stil, reelt er jeg ligeglad fordi konsekvenserne rammer sansynligvis dig selv først før at det rammer nogle andre, så kan jeg tjene på de aktie registrede olie selskaber imens:)



Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2007 18:23:38
Svar/Indlæg:
10398/435
Jeg har ikke lige læst de sidste par posts så grundigt...

Men folk som ikke har bil betaler ikke grøn-afgift. De betaler heller ikke afgift på benzinen...? Samme gælder med indregistreringsafgift.. Hvorfor snakker i om biler.. det handler jo om at hvis man ikke bruger DR, skal man heller ikke betale..


Lav dog en løsning. Fjern den fra kabelpakkerne og kod signalet på det analoge sendenet og brug decoderboxe. Gør som TV2 på hjemmesiden - Problem løst! argh!! jeg er mega træt af dem!




#61
E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-03-2007 10:37:06
Svar/Indlæg:
4018/217
#60 lige mine ord.
Ellers skal det gå over skatten



Bam4k
 
Superbruger
Tilføjet:
10-03-2007 12:25:02
Svar/Indlæg:
685/107
#53 Jamen så kan du jo fint spare de penge og tage bussen eller cyklen istedet for og spare de penge. Det forurener også mindre.
Biler er i de flestes tilfælde en unødvendig luksus.

Ang medielicensen kan jeg ikke se hvordan den skader mit firma. At en udgift på 2000 kr er til skade for mindre firmaer er en gang vås. Hvis firmaet går ned pga en sådan udgift bør man nok overveje og finde et erhverv man kan finde ud af.
Jeg betaler 1xl licens og den skulle dække både for mit firma og mit hjem.

Men jeg så da helt klart også hellere at licensen blev hevet over skatten.



Hawski
 
Superbruger
Tilføjet:
10-03-2007 19:04:44
Svar/Indlæg:
751/42
#59

Næ jeg følte mig såmænd ikke truffet, men jeg forstår ikke rigtig hvad din pointe er. Verden er jo ikke skruet sammen som du går og tror. 1.4-2kr for en liter benzin, fordi vi bruger mindre af det? Det kan du godt tro om, det er verdensmarkedet der sætter prisen, og lille danmark kan stort set ikke rykke noget ved prisen. Hvis du sidder og snakker om et verdensomspændende problem er det jo ikke vores samfund vi længere snakker om så.

Jeg ville skam gerne køre min bil på rapsolie eller lign. men regeringen vil ikke mindske afgifterne på det så det bliver billigere end diesel, hvis det var sådan at rapsolien var garanteret til at være billigere, så ville jeg hælde det på bilen istedet :)



-Capper-
 
Superbruger
Tilføjet:
11-03-2007 02:54:58
Svar/Indlæg:
115/58
#53 Hehe ffs :P Laver sq snart en underskriftsindsamling om mindre afgifter på biler også. Og hvis ikke de sinker afgifterne så begynder vi alle sammen at køre dobbelt så meget og på den måde sabboterer deres Co2-kvote-projekt :P