Silverstone Temjin TJ09S

Diverse d.  08. marts. 2007, skrevet af DTU_XaVier
Vist: 4653 gange.

DTU_XaVier
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2007 01:33:43
Svar/Indlæg:
2786/120
Silverstone er her på gaden med et kabinet med et nyt, revolutionerende køle-system. Spændende...

Link til litteratur: http://www.overclocking.dk/lit...
Illgor
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2007 08:03:59
Svar/Indlæg:
512/68
lækkert nok review, men 96%! En pris på over 2000 kr der giver 5 point. Det synes jeg godt nok er vildt.



CoffeeCan
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2007 08:10:18
Svar/Indlæg:
3394/170
Fedt kabinet, pris er i den høje ende lige som alle andre silverstone kabinetter..



Huddy
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2007 08:59:32
Svar/Indlæg:
1881/217
#1 & 2,

Det med prisen er lidt svær at definere og retfærdigøre.

Eks. er Lian-Li´s priser også vilde, men når man ser hvad man egentligt får for de penge, så er det jo ikke så galt igen. Da det ligesom med SilverStone er gennemført alu. med flot design og innovations tænkning.


Der er også mange der køber det nyeste high-end grafik kort til den nette sum af 5000,-, mens man i mine øjen ikke kan retfærdigøre 5000,- for et grafik kort.

Jeg forstår så ikke dem, der kan finde på at give 1000,- for et Low-Mid end kabinet, når man kan få et High-End for 2000,-.


:)

//Edit - stadig tømmermænd - derfor med spastiske finger-stavning :e



Stubkier
 
Superbruger
Tilføjet:
20-03-2007 09:31:20
Svar/Indlæg:
339/15
fedt at i laver en test af deres kølings system. Men da der ikke er nogle reelle tal at sammenligne med falder det lidt til jorden.

Man kunne fx have lavet den samme test hvor køleren stod i det fri, og en hvor man havde slukket for blæseren.

Men ellers en god test.

Mvh Stubkier



Illgor
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2007 09:52:36
Svar/Indlæg:
512/68
#3 - gir dig ret i det mht grafikkort. Men synes nu alligevel at over 2k er meget for et kabinet når man ikke får "andet".
Og for 1000 kr kan man altså også få temmelig gode kabinetter.
Men synes ikke det er super duber dyrt. Synes bare at en karakter på 5 i pris bør betegne et produkt som er et MEGET godt køb for pengene.



sko
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2007 10:10:53
Svar/Indlæg:
1954/464
# 5...

produktet har fået en product of the year award.

enig i at 2.000 kr er dyrt for et kabinet.

men man skal også se hvad man får for pengene.

ferrari er også dyrt, men du får også et andet produkt.

;)



The
 
Chefredaktør
Tilføjet:
20-03-2007 11:28:36
Svar/Indlæg:
4741/1690
dette kabinet skal jo ikke sammenlignes med et kabinet til til 200-300kr. Spørgsmållet er så om det er så meget federe end f.eks. Lian li V2000-serie, det ved kun skribenten som har haft det i hånden.

Som vi bruger point-systemmet, skal det self ha 5 point da man så får et federe produkt end f.eks. Lian-li's konkurrerende produkt.
Kunne jo også være Coolmaster Stalker osv osv. Det som den klasse (dyre) er intereseret i er jo netop om TJ09 er federe end andre på markedet, og det 5tal hentyder jo til at DTU_XaVier som har haft det i hånden, synes at det er det...



DTU_XaVier
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2007 16:38:45
Svar/Indlæg:
2786/120
#alle:
Jeg indrømmer gerne, at et 5-tal selvfølgelig er en meget høj karakter, når vi snakker priser på 2000.- +... Men samtidig snakker vi også om et kabinet, der så absolut leverer mere, end hvad prisen rent faktisk lover... Jeg kan desværre ikke sammenligne det med Lian-Li's V2000-serie, da jeg aldrig har haft det mellem hænderne :)
Alle tests der udføres her på siden må på et eller andet tidspunkt bliver ofre for subjektive meninger, og det er kabinettet så blevet mht. pris i det her tilfælde... :)

MVH.
Toke :)



Illgor
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2007 23:30:46
Svar/Indlæg:
512/68
Bare i orden:D Er jo kun godt hvis man føler man får mere end hva man har betalt for - og i det tilfælde kræver det jo en god karakter.
Er nok os bare lidt generelt irreteret over det "nye" pointsystem da jeg synes at der er for få point at gi ud af. Men det er jo en helt anden diskussion.
Jeg kunne da godt tænke mig at se det kabi en dag så jeg kan blive lige så posetivt overrasket over det:D
Og #7 - sefølig kan det ikk sammenlignes med et kabi til 2-300 kr. Men vil sige det findes VIRKELIG lækre kabinetter til mellem 8-1200 kr. Også andre af silverstones kabinetter af feks htpc typen hvor man får superlækre kabinetter - inkl ting som remote, lcdfront for omkring de 2000 kr. Og her synes jeg da man får lidt ekstra for pengene da det i sig selv jo ville være en ekstra investering.
Og som Xavier nævner i smu så kunne man ønske sig lige et par ekstra blæsere som der er plads til - og i betragtingen af et pristag på +2k så burde det måske følge med.
Men slut på den diskussion - er jo en vurderingssag og det kan vi diskuttere til verdens ende.
Men hvis du får tid Xavier ku det da være fedt at se nogle køleresultater i forhold til evt et andet kabi eller måske uden for kabi som der blir nævnt.




Bjornlange
 
Overclocker
Tilføjet:
21-03-2007 23:27:44
Svar/Indlæg:
3/0
Det ser ganske rigtigt smart ud, og man forstå fascinationen af den alternative "indluftning".

Men hvad får man egentlig her, som man ikke kan få i et Antec Nine Hundred? (bortset fra en bon der er 12-1300 kr højere.)

Vi har for nogen måneder siden købt netop Antec Nine Hundred. Deri har vi monteret 2 hdd og et overclocket Geforce 2950GT med passiv køling. Alligevel kan vi køre alle blæsere på laveste hastighed, og når PCen står og knokler, fornemmes blot en let susen samt enkelte gnække-lyde fra harddisken.

Antec må dog siges, at appellere lidt mere til et LAN-party publikum, med masser at blå lys i de smarte 120 mm ventilatorer.

Men selv uden de blå lys, har Antec Nine Hundred næsten alt hvad Temjin TJ09S også har. Selv de fikse stik i toppen af kabinettet er Antec leveringsdygtige i (dog uden klap).

Summa sumarum: Hvis du sammenligner Silverstone Temjin TJ09S med Antec Nine Hundred tror jeg, at Antec vinder klart. Du kan købe 3 Antec kabinetter for, hvad et Silverstone koster. Du får mulighed for flotte lyseffekter, en (synes jeg) smartere placering af tænd/sluk-knappen. Men, du må undvære alu-udførelse, sølv-look, Alternativ indluftning og klap til stik i toppen.



Huddy
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2007 06:40:17
Svar/Indlæg:
1881/217
#10

Kan godt forstå, at I er glade for jeres Antec kabinet, de er også fede.

Men i mine øjne er der stor forskeld på Antec og Silverstone - ikke kun prisen som du selv er inde på, men også design og matrialer.

Antec er lavet af stål og plastik mens Silverstone bruger aluminium hele vejen igennem og derved dyrer at producere.

Antec henvender sig i mine øjne mere til gameren og LAN-partys ligesom CM stakker, hvor SilverStone er mere stil-rent og noget som man kan have stående fremme i stuen.

IMO, svare det lidt til, at sammenligne Chenbro kabinetter med Lian-Li - hvor prisen variere ligeså meget som Antec Vs. SilverStone på både matrialer og design.

:)




DTU_XaVier
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-03-2007 13:32:00
Svar/Indlæg:
2786/120
#10 som Huddy rigtigt siger, er der en enorm kvalitets forskel på de to kabinetter... Derudover er funktionaliteten slet ikke til sammenligning... Hvis man skulle samle to computere i de to kabinetter, ville du ikke være halvvejs færdig med at samle din, når jeg var færdig med Silverstonet ;)
Jeg har skam arbejdet med et Nine-hundred, og når alting er installeret er det da et ganske fint kabinet, men installationen er så frustrerende, at man ikke skal skille sin computer ad mange gange, før man er klar til at smide det ad h* til :)

MVH.
Toke :)



SuperflyDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-03-2007 09:59:53
Svar/Indlæg:
1503/128
Jeg skulle lige til at skrive, at jeg synes en 5'er er temmelig voldsom for et kabinet til den pris - men det er vist blevet pointeret så godt og vel allerede :p

Ellers et rigtig fedt kabinet, men som nogle af de andre er inde på, så køber jeg til enhver tid et fedt Antec til 1000-1200, end det her. Om det er Alu eller stål synes jeg ikke man skal gå så meget op i - det er trods alt hjemme under skrivebordet sådan et kabinet opholder sig 99% af tiden, hvor vægten ikke er spor vigtig :)

Og hvis man er typen der konstant hiver kabinettet frem og kører til LAN, så tror jeg slet ikke man køber et fedt-finger-opsamlende superflot alu-kabinet der let får ridser og småskader ;)



kibidk
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2007 00:34:42
Svar/Indlæg:
722/35
Hvor varme blev diskene? Hvis konsekvensen af det - som du kalder det; "revolutionernde" kølesystem er, at diskene kun kan køles passivt, giver jeg ikke meget for det. Hvis det virker så er det en god ide, men "revolutionerende" det synes jeg bestemt ikke, og jeg tvivler på der ligger nogen større forskning bag den ide med en væg mellem blæser og disk-burene. De forholdsvis få grader diskene vil kunne tilføre luften,betyder ikke så meget for de gode kølesysytemer der er på grafikkort i dag, til gengæld betyder detnoget for en disk om den arbejder ved 25 eller 50 grader.



AbelBendel
 
Superbruger
Tilføjet:
01-04-2007 15:51:07
Svar/Indlæg:
11/1
Et ok kabinet i lux-klassen. Dog har jeg svært ved at følge med i din overkåde begejstring og strøen med roser i flæng, over dette kabinet.
Bevares.. det er da de rigtige materialer de bruger og ja.. det er da smart udført og en ny måde at tilføre frisk luft til gfx-kort, udenom HDD. MEN.. så kølner min begejstring da oxo!

At nogen kan mene at denne fabrikants produkter ligger over Lian Li's, er mig en gåde af dimentioner.
Råd nr. 1. - Se at få fingeren ud og få så kikket på et Lian Li-kabinet, før vi blir udsat for mere brainfart!

Simple ting som skydeskinner/klemmer til drev og fingerskruer overalt i et kabinet af den prisklasse er et "must" hvis den pris skal retfærdiggøres. At fronten er svær at skille ad... come on..

Og her er det så at jeg anbefaler at folk istedet køber Lian Li, når de alligevel er oppe i den prisklasse - til stor forskel har Lian Li nemlig styr på alle leder og kanter af deres kabinetter ..intet er hos dem overladt til tilfældighederne som her. Man mærker med al tydelighed at Lian Li har MANGE ÅR bag sig i luxus-klassen. Her er intet "svært at skille ad", her er fingerskruer og alt det andet lir' man forventer af denne klasse!

..og så fås de endda billigere!!


Det er muligt at Silverstone havde en god idé - desværre for dem har de bare overvurderet værdien af deres idé grusomt!



DTU_XaVier
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2007 13:01:52
Svar/Indlæg:
2786/120
#14 Ideen er jo ikke, at diskene kan køles passivt, det er bare Silverstones måde at klare kølingen på, når der nu ikke ledes luft hen over dem fra et frontindtag.. Derudover kan man, hvis man føler det påkrævet, installere en blæser mellem diskene (som der også står i testen)... Det er revolutionerende på den måde, at det køler grafikkortene uset effektivt... 2-3 grader er måske ikke meget, men i et marked som kabinetter, hvor alt er prøvet, efterset og testet igennem igen, er det imponerende at nogen firmaer stadig kan komme på noget nyt... :)

#15
Jeg tror liiige du skal stille lidt på optikken:
Alle tests der udføres her på siden er subjektive meninger! Jeg hverken kan eller skal ud og investere flere tusind i et Lian-Li for at kunne lave en sammenligning med det, for at tilfredsstille folks trang til at jorde et utroligt godt kabinet... De karakterer og meninger jeg giver i testen er udelukkende mine egne, og hvis de er lidt "farvede" af, at jeg indtil nu ikke har arbejdet med kabinetter der lå over 700.-, ja så er der ikke noget at gøre ved det...

Fingerskruer og klemmer er ikke noget "must" på nogen måde, det er en bekvemmelighed for folk, der er for dovne til lige at finde en skruetrækker frem i 5 sekunder... Jeg giver også udtryk for min "skuffelse" over deres fravær noget af tiden, men jeg ER PC-entusiast, og som sådan VED jeg godt hvordan en skruetrækker fungerer... :00

MVH.
Toke :)



AbelBendel
 
Superbruger
Tilføjet:
07-04-2007 00:55:57
Svar/Indlæg:
11/1
Føler ikke at jeg har overskuddet lige nu.. Men jeg kunne tage hele dit indlæg herover og mod-argumentere, linie for linie i alt hvad du har skrevet - for ALT i det du her siger, er totalt selvmodsigende.
Ja, jeg vil nærmest sammenlignede det du skriver med, at du via en indviklet og frem for alt, "subjektiv" ;) talestrøm, prøver at ophæve tyngdeloven! - så langt ude er den modargumentation du der kom med!
Spørgsmålet er, om du i dine test vil tages seriøst eller ej!

Dog gidder jeg ikke gå ud i en længere udredning, før jeg er sikker på, at jeg ikke bare sidder og spiller min tid! ..men så skal jeg da gerne forklare!



DTU_XaVier
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2007 19:35:19
Svar/Indlæg:
2786/120
#17 Du ligger alt for meget i, hvad jeg skriver... Vi tager den lige en gang til: Hvad jeg skriver, er mine egne erfaringer, der på ingen måde skal være alfa og omega for folk der skal ud og købe nyt kabinet... Det er udelukkende ment som vejledende, velment og, som jeg nu siger for 35000. gang, subjektivt... Jeg fristes næsten til at sige "og hvad så!" om kabinettet ikke er på højde med et LianLi.. Jeg har ikke prøvet et Lian-Li, jeg har ikke nogen interesse i at købe et, og det skal derfor ikke ind og påvirke min dømmekraft... På samme måde skal min test ikke påvirke andres valg mere end de selv finder rimeligt :)
jeg skriver disse artikler fordi jeg har lyst, ikke fordi det er et velbetalt arbejde, der kræver en 5-årig uddannelse... Så hvis jeg laver en "svipser" eller prøver at omskrive tyngdeloven, så sker det fordi jeg skriver for min entusiasmes skyld, og ikke fordi jeg er ved at skrive en bibel ;)...

Og jeg indrømmer gerne at du en anden gang da gerne må argumentere... Det ser jeg hellere end et indlæg hvor du ikke skriver andet end at du åbenbart spilder din tid på at komme med kritik der på ingen måde er konstruktiv... :)

MVH.
Toke :)



SimonSays
 
Overclocker
Tilføjet:
17-05-2007 00:15:30
Svar/Indlæg:
1/1
Jeg købte dette kabinet for et par dage siden.
Der fulgte desværre ikke "1 stk pose med forlængerkabler til front-stik" med. Er det Midt-Data der har snydt mig? Jeg har skrevet til dem men ikke hørt noget endnu.
Uanset hvad så står jeg og mangler disse kabler.
Er der nogle der kunne give mig de præcise specifikationer på disse kabler og fortælle mig hvor jeg eventuelt kunne købe dem.



laubjerg
 
Overclocker
Tilføjet:
29-05-2007 21:56:47
Svar/Indlæg:
6/0
Kunne det tænkes at det på en eller anden måde kunne være skadeligt for harddiskene at de sidder lodret?