Harddisk tilter i PCMark05

Diverse d.  08. marts. 2007, skrevet af Mathis77
Vist: 188 gange.

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
08-03-2007 09:54:23
Svar/Indlæg:
6293/359
Som et tillæg til tråden "benchmark af 4 x samsung T166":

PCmark05 laver fejl i dekodning/krypterings-testen. Jeg kør Vista - ved ikk om det har noget at sige - tror det ikk, for jeg har også haft store problemer med alle slags RAID i xp. Enten er det samsung-diskene, som ikk kan køre 4 sammen ad gangen, eller også er det onboard-controlleren på P5B del. der failer.

Nu prøvede jeg lige PCMark igen, og der ku jeg ikk starte programmet op, men HD stod og tiltede og sagde væmmelige "hoppen-over-lyder"

Jeg sender dem retur idag - og så låner jeg en disk af en kammi..

Spørgsmålet er så: om man sku vente med alt det her disk-halløj til de nye hybride harddiske udkommer (early 2007) eller om man sku lave et scsi-setup med 2 diske plus controller (en god HW på ebay til 200dollars) til i alt 3200kr ca. Jeg får omkring 2700kr ind igen for samsung diskene, inkl. de 2 jeg allerede har sendt tilbage (købte 6 i sidste uge...)

Så hvis nogen også har en date på hybrid-diske ku det også være topdollar 8)

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2007 12:42:59
Svar/Indlæg:
6293/359
Er PCMark05 inkompatibel med Vista?

Forhørte mig om hybrid-diske - det er ikk specielt hurtige, men bruger mindre strøm og udikler mindre varme = egnet til bærbar...

Som det er nu: beholder jeg de 4 samsung og lader være med at køre PCMark05 indtil jeg får købte en rigtig HW-controller..

hermed et superlink til en hollandsk side, som er virkelig god :D :
http://www.webconnexxion.com/r...
jeg har kig på denne her:
http://www.webconnexxion.com/r... - dog står vista ikk nævnt som OS... men det må ku fikses?

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2007 16:14:30
Svar/Indlæg:
6293/359
Jeg må erkende, at jeg har været en super-noob...

nu fik jeg installeret de rigtig småprogrammer, som kræver at PCmark kan gennemføre alle test. Og nu funker det.

så har jeg testet RAID-partitionen i 40min med intel matrix manageren og der var nul fejl.

så alt virker som det skal. Så må vi se hvor længe det holder. Jeg har det fint med at ha writecache slået til og i RAID0. Tar løbende småbackup af min grafik på den kingston USB, som jeg fik fejlkøbt til readyboost. Men jeg kommer nok ikk uden om en HW controller i længden - nu skal der bare nogle penge tilbage på kontoen for Metallica billetter og returnering af 2 harddiske.. så sku der være til den Areca controller fra link i #1