Hjælp til PC fejlsøgning

Diverse d.  09. marts. 2007, skrevet af illuzion1337
Vist: 169 gange.

illuzion1337

Overclocker
Tilføjet:
09-03-2007 00:22:47
Svar/Indlæg:
0/1
Godaften

Jeg har en ældre pc som jeg ønsker at gøre til en media player (afspille film på TV'et) Den har specf.:

[u]Medion computer[/u]
Northwood P4 2GHz
Medion Micro-ATX bundkort
Geforce 4 MX460, 64MB med Video Out (hertil sidder TFT-TV'et til)
Maxtor IDE 160GB harddisk

Intet af det bliver mærkbart for varmt, men alligevel afspiller den film med 0,5-1 fps (aflæst i Winamp) hvilket betyder mega lag og umuligt at se noget som helst - men den viser billedet, bare i slow). Har prøvt med alle de gængse film afspiller: Divx, Media Player, MplayerC, VLC osv.
Det underlige er at den logger ind perfekt og alt andet virker efter hensigten, men afspille film, det kan den åbenbart ikke. Ironisk, da det er dens primære funktion :P

Den har virket for en kort stun, med efter jeg satte et SATA controller kort i PCI porten har den opførst sig sådan. Tog kortet ud, men det hjalp ikke. Jeg har kikket efter skader på bundkort og hardwaren, men kan ikke se nogen fysisk skade, bøjet knækket osv.
Jeg har forsøgt med en anden harddisk og den gør det samme.

Nogen der bare kan have en ide om hvorfor den opføre sig så underligt? Nogen der kan komme med forslag til hvordan jeg kan fejlsøge? Alle bud er mere end velkomne.

PS Fuck hvor jeg ved at være træt af computer der bare ikke vil virke. Er altid uheldig.

The

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2007 01:10:06
Svar/Indlæg:
1406/100
Det lyder som om du køre med gamle codec prøve lige at hente de nyest

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2007 01:41:13
Svar/Indlæg:
2620/327
Det kunne jo tyde på, at det er rester fra den SATA controller, der driller - har du tjekket i Enhedshåndtering, at den ikke stadig står som installleret? Hvis den er væk, kan du evt. også prøve at boote i fejlsikret tilstand, og se om den også er væk her.

Er det den nyeste VLC player, du har prøvet med?

oban666

Elitebruger
Tilføjet:
09-03-2007 16:14:22
Svar/Indlæg:
1440/318
Hvis du har et andet GFX korttil at likke kunde du jo prøve at smide det i, og se om det hjalp.....ellers koster et nyt Low-end GFX jo ikke så meget.