Skifte modem ud med router

Diverse d.  11. marts. 2007, skrevet af B@NG
Vist: 297 gange.

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
11-03-2007 10:57:32
Svar/Indlæg:
3640/1231
Jeg er nået dertil hvor jeg er træt af at skulle have:
Modem
Router
Switch
AccessPoint

- hængene nede under mit bord, og har derfor forsøgt mig med en USR 9108 router med modem og hele svineriet i.

Desværre kan jeg ikke få skidtet på nettet, og indstillingerne i den er mildest talt elendige at finde ud af, da man skal meget specifikt ind og indtaste alle mulige sære værdier.

Jeg har et Tele2 freeway abonnement, og skal skifte deres Billion modem ud, men jeg aner ikke hvad det er for en "forbindelse".

Er der nogle der kender svarene på det?

Protokol?
PPPoE, PPPoA, MAC osv osv

VPI/VCI?
Jeg har fundet nogle steder som siger 0/101 eller 5/38, og jeg har en gang set den nuværende router skrive at modemet bruger 8/35

Encapulating?
Modulation?

Og er det dynamisk eller statisk ip?

Er der nogen der har prøvet at skifte sit originale modem ud med noget helt nyt de selv skal sætte op?

Og nej, Tele2 aner kæft om det :00 "Vi supporterer ikke tredjeparts udstyr"... tydeligt at han ikke anede en kæft om det :x

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
11-03-2007 13:03:49
Svar/Indlæg:
4120/115
Nu kender jeg jo kun TDC's og tildels stofas udformninger af sådan noget?

Men du må kunne hive en PPPoE eller PPPoA opsætning ud af en af deres teknikere, hvis den kræver sådan noget? Det har jo som sådan ikke noget med tredjeparts udstyret at gøre, men ene og alene din forbindelses opsætning!

Du burde kunne se på status led'ene hvornår den har koblet op!

Hvis den allerede har forbindelse så prøv at sætte det gamle udstyr til igen, og og inde i routerens opsætning prøve at lave en ip release, så skulle den gerne frigive den dhcp lease den har fået, inkl. mac låsningen... (skal siges at jeg har slåsset en del med aligevel!) Ellers er du nok tvnunget til at vente på at DHCP leasen laver timeout, hvilket jo kan vare alt fra 1min. til dommedag... (TDC = 45min.)