Vil gerne kunne se temperatur, GFX

Grafikkort d.  11. marts. 2007, skrevet af Niclas!
Vist: 280 gange.

Niclas!

Superbruger
Tilføjet:
11-03-2007 17:27:34
Svar/Indlæg:
236/34
Hej Folkens :p .

Jeg har et ATi x600pro, et mainstream-kort.

Jeg er gået i gang med at oc'e mit grafikkort. Da jeg for 10 minutter siden var ved at køre 3DMark03 med lidt for høj frekvens på RAM'ene, stoppede GPU-Recover 3DMark.

Jeg vil gerne kunne se temperaturene på GFX, men hvorhenne ser jeg det? For hvis GPU-recover kan se det, burde jeg da også, synes jeg. Hvilke programmer bruger i til at se det med?

Håber man kan se det mit kort, det ville være virkelig lækkert.

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
11-03-2007 17:33:26
Svar/Indlæg:
14079/622
Der forefindes ikke indbygget probe i x600-chippen desværre.

Men da det kort generelt ikke genererer ret meget varme, burde du ikke blive bremset af varmeproblemer, med mindre køleren virkelig er elendig.
Du kan eventuelt mærke på køleren hvor varm den er - får du 3.gradsforbrændinger, er kortet nok en anelse for varmt ;)

Niclas!

Superbruger
Tilføjet:
11-03-2007 17:40:24
Svar/Indlæg:
236/34
Hehe, tak. Jeg får ikke ligefrem 3.gradsforbrændinger. Det er std køling, altså sådan en lille pisseirretende køler.

Og jeg overlever nok uden at vide temperaturen.

Tak for hjælpen :e :p

allan_84

Elitebruger
Tilføjet:
11-03-2007 17:45:12
Svar/Indlæg:
765/82
bare vær sikker på der er luft cirkulation om grafikkortet og det varme luft som kommer der fra har mulighed for at komme væk.

pil den nærmeste bagplade af (dem der sidder ud for hver pci slot)

mont. en blæser isiden af kabinettet ud for grafikkort det gør meget for temp, tror mig. eller anden måde hvor der kan komme luft UDE FRA ind på grafikkort.....