Lidt af hvert

Media Center d.  11. marts. 2007, skrevet af JSI
Vist: 516 gange.

JSI
 
Overclocker
Tilføjet:
11-03-2007 18:14:35
Svar/Indlæg:
2/1
Tilgiv mine manglende danske bogstaver, men jeg er pt. i Costa Rica.

Jeg koeber sikkert meget snart en Sony KDL-40X2000, og vil i den forbindelse ogsaa bygge en HTPC. Jeg er gaaet vaek fra ideen med et passivt koelet kabinet, da jeg har laest mig frem til at et aktivt koelet kan vaere meget taet paa lydloest og samtidig mere holdbar i forhold til et passivt koelet pga. temperaturen.

Men jeg vil gerne have 1TB plads, og har taenkt mig to stk. Samsung SpinPoint 500GB. Vil det larme for meget? Jeg kommer til at sidde ca. 3,5 meter fra dyret, og maaske kommer den til at staa bag en laage. Ellers skal jeg noejes med en lille meget lydsvag disk, og saa have alt musik/film paa en Synology ala denne: http://www.synology.com/enu/pr...

Saa laver jeg bare et gigabit kablet netvaerk. Men hvad mener I? Jeg vil naturligvis foretraekke at have to diske i min HTPC.

Jeg mener at have laest herinde, at det er bedst med nogle store blaesere som maaske koerer lidt langsommere end de mindre. Men kan I give mig et fingerpeg om, hvad jeg skal have koebt af blaesere hvis jeg satser paa et Silverstone/Zalman kabinet? Jeg er ligeglad med om de koster 100 kr. eller 500 kr., det skal bare vaere saa godt/lydloest som muligt.

Jeg koeber en Core 2 Duo CPU af en art, og der skal vel en blaeser paa den. Grafikkortet skal vaere passivt koelet?

Hvilken stroemforsyning skal jeg have?

Jeg ved endnu ikke om HTPCen kommer til at staa bag en laage eller ej, men som sagt vil jeg gerne have den skal vaere saa lydloes som muligt (hvem vil ikke det).

Det TV jeg vil have har en digital tuner, saa skal jeg have et enkelt eller to TV-kort i HTPCen? Jeg vil jo naturligvis gerne kunne optage noget og se et andet program samtidig.

Med hensyn til grafikkort, saa skal det have HDMI udgang. Er det ikke et 7600 kort alle snakker om eller?

Hvor vigtigt er lydkort? Det skal siges at jeg ingen hoejttalere eller forstaerker har, saa det kommer til at koere gennem TVets hoejttalere.

Undskyld det lange indlaeg.


Med venlig hilsen

Jimmi

JSI
 
Overclocker
Tilføjet:
11-03-2007 18:18:40
Svar/Indlæg:
2/1
Det skal lige siges, at den ikke skal bruges til at spille paa. Jeg skal bruge den til at optage fra TV, se film, hoere musik og gaa paa nettet.



JSI
 
Overclocker
Tilføjet:
11-03-2007 18:25:43
Svar/Indlæg:
2/1
Og det kommer til at koere 1080P.

Der mangler altsaa en mulighed for at redigere sine indlaeg, i dette forum.