Elitebruger
Tilføjet:
13-03-2007 05:26:02
Svar/Indlæg:
2959/206
Ja, så her omkring kl 17 da jeg vågnede ville jeg spille lidt comp, fik nogle crashs af IE, så fik jeg Blue Screen, genstartede.
Så tænkte jeg "Ja, det er sku nok på tide at geninstallere mine nVidia drivers".. Så uninstall, gik fint.. Så skulle jeg installere igen, blue screen i installs, derfra gik det total i lort.
Kunne ikke få computeren op igen, kom ind i safe mode, kunne ikke geninstallere drivers da en tidligere installation ikke var afsluttet, juhu..
Så prøvede jeg få det uninstalled, fik aldrig slettet noget, blue screen på blue screen, en milliard forskellige ting, ntfs.sys, pci.sys osv. Ja, nok pga nvidia drivers.
Så da jeg så ud til at kunne komme ind i safe mode efter en del roden rundt så blev jeg så mødt af lsass.exe som crasher med det samme computeren kommer op, derfra vidste jeg ikke hvad jeg skulle gøre, prøvede at kopiere en ny fra Windows CDen, hjalp intet - "The endpoint format is invalid" < Hvad det så end betyder?
Oh well, game over på at prøve at redde Windåse regner jeg så med. Så ville jeg geninstallere, blue screen, samme fejl som ovenover, pci.sys, ntfs.sys osv osv (Fik ikke lige alle skrevet ned), tog så mit pci kort ud, så fik jeg bare ntfs.sys.
Men Windåse kan så ikke installeres, har prøvet på 3 forskellige harddiske, samme problem på alle. - Så prøvede jeg Linux, i starten af install kommer der bare noget "Kernal Panic" og så stunner den der fra (Ubuntu).
Checkede så mine ram med Ubuntu's Memcheck, ~35840 fejl på 2 minutter, okay, de har kørt fint med den hastighed i et år nu (250MHz, PC4000, standart settings Slot 2-4).
- Prøvede så med 200MHz, samme fejl, tog så et modul af gangen, Ram i Slot 4, fejlede big time, så prøvede jeg den alene, ingen fejl på 200 eller 250, prøvede med begge to og ingen fejl i single channel, så prøvede jeg Dual igen, et ton fejl.
Måske en slot der er screwed op?
Oh well, efter alt den tekst, nogen der har nogen forslag? Har siddet og prøvet at få den op siden kl 18 nu, tæt på at give op.
Spørg endelig hvis der er nogle detaljer i mangler.
WinXP og Ubuntu har begge to fejlet på 3 forskellige harddiske.
Tak for al hjælp.