Vista Dualboot- hvordan?

Software d.  13. marts. 2007, skrevet af TheBroker
Vist: 424 gange.

TheBroker

Superbruger
Tilføjet:
13-03-2007 13:05:53
Svar/Indlæg:
118/23
Hej

Nu er jeg ved at få grå hår.. og det er ikke pga. alderen..

Jeg ønsker følgende opsæt:

1 Harddisk indeholdene 2 partitioner med hver deres Vista system.

Det skal fungere således:

Når jeg vælger Vista system 1, skal den være installeret på partition 1 (eller 0 alt efter religion..) og drevet skal i windows hedde c: og samtidig skal partition 2 som indeholder Vista system 2 være enten hidden eller hedde d:

Når jeg så vælger Vista System 2, så skal den være installeret på partition 2 og drevet i windows skal hedde c: og samtidig skal partition 1 som indeholder Vista system 1 være enten hidden eller hedde d:

- det var ikke noget problem med XP sammen med Partition Boot Magic, men for fa... hvor har jeg brugt meget tid på at få det til at virke med Vista.. uden held..

Det SKAL virke sådan, da det SKAL virke som 2 100% uafhængige systemer.

Jeg har haft det til at virke ved at Vista system 1 lå på c: og Vista System 2 lå på d:, men det dur ikke, da system 2 så blander sig i system 1 og ligger user folderen der?!?! + andre små mærkelige tiks

Jeg har uden held prøvet med følgende boot managers:

Vistas egen
Partition Boot Magic
Acronis OS Manager

- og jeg er ligeglad med hvilken OS selector der skal bruges for at få det til at virke, bare det virker...

Er der nogen der er hardcore til dette?

steen

Elitebruger
Tilføjet:
13-03-2007 13:31:51
Svar/Indlæg:
2870/65
No can do....glem det. Det kan ikke lade sig gøre på den måde du beskriver det.

Du kan installere på følgende måder:

1. Dual-boot på 1 partition (men her blander de 2 installationer rundt på drev-bogstaverne)...så no go her.

2. Man kan lave en dual-boot på 2 partitioner (men her får du også rod i drev-bogstaverne)....så samme resultat her.

3. Man kan lave en dual-boot på 2 forskellige diske (hvilket klart må anbefales). Dette gør, at du vil se andre drev (anden installation) som andet drev-bogstav.

Hvad du KAN gøre er dette:

Installér de 2 OS på hver sin disk. Så får de hver især sit C-drev at ligge på. Man vil så i starten kunne se den andre drev også, men dem fjerner man vha. en lokal policy (findes også i XP), hvor man kan skjule visse drevbogstaver (andre end C-drevet).

Så opnår du det resultat du gerne vil have.

~ashes~

Elitebruger
Tilføjet:
13-03-2007 13:36:44
Svar/Indlæg:
828/108
Ville det under alle omstændigheder ikke være bedre med 2 stk HDD ? - En til hver OS install...

Anyways, der er en guide til nøjagtigt dette i PC-Planet Nr. 2 18. jan. - 15. feb 2007 ;) - Hvis du har mulighed for at opspore det :)

TheBroker

Superbruger
Tilføjet:
14-03-2007 12:05:00
Svar/Indlæg:
118/23
hmm tænkte det nok..

Det kan lade sig gøre uden problemer med XP, men Vista må have en anden boot metode..

Jeg kan desværre ikke bruge 2 diske metoden da det er en bærbar (uden 2 diske)

Jeg må tage det næst bedste så..

Tak for svarene

steen

Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2007 12:11:21
Svar/Indlæg:
2870/65
Ja, Vista har ikke den samme boot (boot.ini) manager som XP.
Det er derfor, at jeg (kraftigt) vil fraråde det nummer du der beskriver...(at installere samme OS 2 gange på samme disk)...i hvert tilfælde i dualboot mellem XP og Vista.

Kenzoo

Overclocker
Tilføjet:
15-03-2007 20:03:44
Svar/Indlæg:
10/1
Hej!

Inden i alle begynder at at få grå hår i hovedet så hent programmet her (beta) og forskellige vejledninger til forskelige boot former. Vista har ikke Boot.ini.

Dual menuen til Beta vista kan fjernets:

Jeg vil gerne hjælpe jer alle med flere link, men denne sider understøtter ikke klip og klister. Hvilket er uforståeligt for mig.

Mv.
x(