#5 Dit problem opstod da du var til LAN party, og I sad 4 mand, med hver jeres computer i et lille rum. Jeg kan gætte mig til at temperaturen i rummet har været pænt over gennemsnit, og pænt over hvad temperaturen er normalt når din maskine kører stabilt. Prøv at tænke over det: Den eneste forskel fra når din maskine kører fint, til når den ikke gør det, er temperaturen i det rum maskinen står i.
Du skal tænke på at temperaturen på de forskellige dele i maskinen hænger direkte sammen med temperaturen på den omgivende luft (gælder dog ikke i samme grad for vandkølede og faseskift køleløsninger).
Dvs. når temperaturen i rummet pludselig er 30 grader Celcius (mod normalt cirka 20), så vil alle dine komponenter også være cirka 10 grader varmere end normalt.
Med "efterprøve" mener jeg at forsøge at genskabe samme betingelser som ved LAN partyet, så du får samme fejl. Dernæst prøver du under disse betingelser at afhjælpe fejlen. I dit tilfælde, hvis problemet skyldes varme, kunne det være at åbne kabinettet, sætte et par 120 mm blæsere på eller sætte en bord/gulv ventilator til at blæse ind i kassen for at få bedre luftcirkulation og dermed bedre køling.