Zepto - don' t buy it

Diverse d.  14. marts. 2007, skrevet af JaX123
Vist: 517 gange.

JaX123

Overclocker
Tilføjet:
14-03-2007 12:19:25
Svar/Indlæg:
16/1
Til alle, lad være med at købe zepto computere, lige godt om det er fra computersalg , zepto osv.

Hvis først der sker noget med din pc, så sender de bare skidtet til rep.. og vente tid pt. er på 3 uger.

Jeg har selv været uheldig med min maskine (6214W) - og jeg havde da ønsket at jeg havde brugt mine 14 dage returret.Jeg startede med at vente 2 uger på pc'en, og jeg fandt ud af, at de ikke engang havde kigget på sagen, før jeg emailede dem halv anden uge efter at jeg havde bestilt den, også fik ham jeg snakkede med, til at sende min pakke som lørdagsekspres, og det var da også glimrende, men så begyndte fejlene:

Nogle gange når jeg tænder den, kommer der blå skærm of death, og lortet genstarter,lige da jeg modtog den, virkede DVD drevet ikke optimalt: Mit DVD drev har problemer med at læse Zeptos egen program CD/DVD, kunne læse den en gang, og derefter når jeg puttede den i, kunne den ikke finde den, men brændte dvd'er kan den nemt finde, orkede ikke at sende den ind, efter jeg havde ventet 2 uger uden en computer.
Og de påstår at de crash tester deres pc'er osv. Yeah right !!!
Derefter, begyndte skærmen at se mærkelig ud, når jeg tændte den, meget mørk i det, ikke crystal clear.. Det skete bare en dag jeg tændte den.

Jeg ved også, at andre har haft problemer med deres zepto maskiner, og lavet tråde.. Og de har da fået noget ud af det, at oprette en tråd.. Så nu gør jeg det samme, for at komme ud med noget vrede.

Altså jeg råder folk til, at f.eks købe en HP , IBM - kan godt være de ikke er lige så hurtige, men de er da lavet af kvalitet. Og hvis du køber hos dell, så kommer de også og henter.

Har også snakket med computersalg, hvor jeg købte min zepto, der er ikke rigtig noget at gøre, end at vente de 3 uger.. For de sender jo bare tingene videre Frown

Håber i kan bruge mine råd.

Overskrift redigeret af Emillos. Styr dit capslock-forbrug...

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2007 12:24:12
Svar/Indlæg:
6899/119
Lige præcis sådan en tråd er enormt lattterlig.

Det er muligt du har haft en dårlig oplevelse, men guess what - Det kan du få alle steder hvis du er uheldig nok.

Zepto er et anerkendt dansk kvalitetsmærke inden for bærbare computere og vil nok også snart være det inde for plasma tv markedet.

Har adskillige venner, som kun har gode erfaringer med zepto, så derfor er det uden mening at fraråde folk at købe det.

JaX123

Overclocker
Tilføjet:
14-03-2007 12:26:44
Svar/Indlæg:
16/1
lortet var 2 uger forsinket, og har haft den under en månede, og nu skal den til rep. i 3 uger, måske mere..

Men du synes vel at de er ¨The bomb¨

oder was ??

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2007 12:29:22
Svar/Indlæg:
6899/119

Kunne aldrig finde på selv at købe en zepto, da jeg synes de er for dyre, men pointen er at du ikke bare kan konkludere at et firma skoder på baggrund af en RMA sag der tager lidt lang tid.

For tyndt grundlag.

JaX123

Overclocker
Tilføjet:
14-03-2007 12:33:23
Svar/Indlæg:
16/1
Det er jo ikke kun mig, der har problemer med skidtet..

Prøv at kigge på hol.dk - man kan jo knap nok, nå at slå en skid, før der er kommet en ny klagetråd omkring zepto RMA sager..

Og nogle har fået helt nye computer , dele lige pludselig.. Bare fordi de har offentlig gjort deres RMA sager på forumer.. og Zepto prøver at forbedre omstændighederne...

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2007 12:42:22
Svar/Indlæg:
6899/119

Det har jeg godt nok aldrig hørt om, og så længe du ikke underbygger din påstand vælger jeg ikke at tro på det ;)

HWT er danmarks største hardware forum og det er sgu sjældent der står noget om zepto problemer herinde.

Det står der ikke oftere end med andre mærker, så måske man skulle overveje om det netop er pga det er hol brugere, at der er så mange problemer ;)

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2007 12:44:13
Svar/Indlæg:
6181/270
har haft en zepto og den er glimmerende

#3 jep zepto er dyre, men heller det end det billigebras som dell har

#0 fordi du har haft problemer med zep eller whatever så er der jo ingen grund til at whine over det og ved at sige at man ikke skal købe det produkt.

faktisk er HP, IBM (Lenovo) lige så god kvalitet som zepto er

du siger at andre har haft de samme problemer som dig, hvor for i pokker linker du så ikke til det som bevis?

man kan jo være uheldig at noget er defekt når man modtager det

JaX123

Overclocker
Tilføjet:
14-03-2007 12:45:03
Svar/Indlæg:
16/1
Jeg mente at på hol.dk - står der meget om zepto.. ikke på HWT - men jeg har lavet denne tråd på overclocking.dk , hol.dk , tweak.dk..
og ham der står for min RMA sag, har set tråden på hol.. så nu prøver han på at gøre det hurtigere end 3 uger..

så det her betaler sig.

JaX123

Overclocker
Tilføjet:
14-03-2007 12:47:53
Svar/Indlæg:
16/1
Lol mapples, you make me laugh!!

Zepto er ikke ret dyre, fik denne for 7k:

1,6 ghz C2D
2x512 mb DDR2 ram
Geforce 7600 Go 512 mb dedikeret

det er rigtig gode specs for 7350 kr.

men så er det så også, det billigeste hardware man kan importere.
og kundeservice sucks fra zeptos side, venter stadig på at de skal besvare en email fra i fredags af.
men computersalg hvor jeg købte, der er de hurtige til at svare.

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
14-03-2007 12:48:59
Svar/Indlæg:
14079/622
->#0

Det lyder virkelig som om du er rendt ind i alle de problemer du overhovedet kan :l.
Dog tror jeg ikke at Zepto er værre end så mange andre - mit bud er, at du bare har været mega uheldig :(.

->#6

Fri mig..Dell er altså ikke billigt bras. :00

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2007 12:49:36
Svar/Indlæg:
2872/90
#0 synes dit grundlag for at fraråde andre mennesker at købe hos dem er rimelig tyndt.. har dog aldrig hørt før at de skulle være et skod firma.. udfra mine erfaringer så laver de skide gode notebooks og har en glimerne Rma service.. 2 af mine venner har sådan nogen og der har aldrig været problemer med dem..

Og fordi du har læst en masse tråde om hvor dårlige de er.
Så er det jo ik ens betydning med de rent faktisk er det vel..
Du skal jo lige tænke på at når folk har købe en notebook hos dem og ingen probs har. så opretter folk jo aldrig en tråd om det vel!! desuden er det her min første tråd jeg har set hvor de bliver svinet til.

JaX123

Overclocker
Tilføjet:
14-03-2007 12:51:09
Svar/Indlæg:
16/1
Kiggede også på en DELL bærbar, og der var der også 1 års NBD.. hvor de henter den.

Men valgte kvantitet frem for kvalitet..

:(

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2007 12:52:37
Svar/Indlæg:
6181/270
der er jo altid nogen personer som har problemer med hardware eller andet det kaldes en fejl 40.

ang. rep.. tid som mener forbrugerklagenævnet eller hvad det nu hedder en "rimlig tid"

3 uger er en "rimlig tid"

Anzelz

Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2007 12:52:42
Svar/Indlæg:
2343/272
Mig og min bror har begge en Z4200 som der mildest talt ikke har været andet end problemer med, de har begge været inde ca. 5 gange hver og det er ikke fordi vi har behandlet dem dårligt.

Det er forskelligt hvor travlt de har og om delende er på lager der afgører hvor hurtigt reperationen går. Men synes da de er flinke nok at snakke med:)

JaX123

Overclocker
Tilføjet:
14-03-2007 12:53:30
Svar/Indlæg:
16/1
Rent faktisk kigger Zepto medarbejdere på de forskellige forums, og nogle får en lidt hurtigere service når de offentliggøre deres RMA sager.

Det er måske lidt whine, men også nogle gode råd til andre, som måske har kigget på en zepto bærbar.

JaX123

Overclocker
Tilføjet:
14-03-2007 12:56:06
Svar/Indlæg:
16/1
Ja kan godt være de er flinke, men jeg skal jo vente 3-4 arbejdsdage, bare på en skid email.. computersalg svare med det samme, og det var dem jeg købte bærbaren fra..

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2007 13:03:32
Svar/Indlæg:
6899/119
Det er ganske forskelligt hvor meget kan venter på et mail svar.

Det kan nok også have noget at sige hvilket sprogbrug man har benyttet i mail'en. Dermed ikke sagt, at du ikke har snakket pænt til dem ;)

CoffeeCan

Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2007 13:04:28
Svar/Indlæg:
3394/170
latterligt du poster den tråd i 2 forummer.. det kan godt være du føler dig trådt på, og at ikke alle er lige heldige, men fejl kan sker over alt.. Selv zepto, acer og dell laver fejl..

Det sker, måske tit og ikke tit.. men der er altså ingen grund til at gå amok i flere danske HW forummere over sådan noget..

Men kan da godt forstå du føler dig uretfærdigt behandlet..

JaX123

Overclocker
Tilføjet:
14-03-2007 13:07:27
Svar/Indlæg:
16/1
Jo for så tager Zepto mig mere seriøst, det har virket for andre.. Når zepto ser disse tråde, så træder de ind og forbedre skaden, så går det jo lidt hurtigere. end at sidde og vente 3 måneder på en pc.

og advanced, har kun skrevet høfligt til zepto.. - men det hjælper jo ikke, så må jeg jo poste nogle tråde :)

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2007 13:11:21
Svar/Indlæg:
6181/270
som om det så vil tage der seriøst :00

hvem siger det ikke er en fejl 40 vi har med at gøre her ;)

syns det er dybt latterligt at fraråde folk fra at købe zepto

JaX123

Overclocker
Tilføjet:
14-03-2007 13:16:08
Svar/Indlæg:
16/1
Oki :) - så må du vel lave en tråd om Zepto's kvalitets produkter og exelentE kundeservice :)

JaX123

Overclocker
Tilføjet:
14-03-2007 13:19:24
Svar/Indlæg:
16/1
se her:

Hej Jakob

Vores kundeservice har registreret din henvendelse d. 14. marts 2007 13:15.

Det er vores mål at have besvaret din henvendelse inden d. 15. marts 2007 13:15.

Men selv om de lover det her, så svare de ikke alligevel, har prøvet det før. altid læg nogle dage oveni

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2007 13:24:42
Svar/Indlæg:
6899/119

Der står ikke "lover" nogen steder!

De stiler efter at nå det inden for en vis tidsramme. Det er ikke det samme som en garanti.

Og synes du det er rimeligt at belemre de danske HW forums med din klagesang fordi du tror zepto så tager dig mere seriøst?

Carpe^Diem

Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2007 13:26:22
Svar/Indlæg:
1155/43
#18, hvis jeg var zepto medarbejder, ville jeg medvilje ligge din "klage" nederst i bunken, hvis jeg læste en sådan tråd her. Du skriver åbent at du bare VIL foran alle de andre, der nu ligger i køen og vil have ordnet deres produkt. Hvad gør dig bedre end dem ?

Hvorfor køber du forresten en bærbar hos zepto in the first place ? Når du på forhånd har set hele "hol folket" have problemer med deres?

Jeg synes dette er en tossetråd, og jeg håber ved gud ikke at Zepto tager dig mere "seriøst" ved at de læser en tråd som denne..

JaX123

Overclocker
Tilføjet:
14-03-2007 13:28:11
Svar/Indlæg:
16/1
På det tidspunkt, var der ikke rigtig nogen med problemer, og det var det bedste jeg kunne få for pengene.. Men lige pludselig da min skulle ind, var der også andre som havde problemer med deres..

tror du selv jeg ville købe den, hvis jeg vidste at de havde skod service.

no way.

JaX123

Overclocker
Tilføjet:
14-03-2007 13:29:55
Svar/Indlæg:
16/1
Hvis du synes at det er en klagesang, hvorfor besvare du så denne tråd ??

giver jo bare folk gode råd, i kan jo tage dem eller lade hver.

kommer jo bare med min mening, og i kommer med jeres.

og HW, der får man lidt større opmærksomhed, end du gør ved en email hvor ingen besvare. ergo er det den bedste løsning, og det har virket for andre.

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2007 13:30:05
Svar/Indlæg:
6181/270
#24 sådan man kan altid være bagklog man lære af sine fejl

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2007 13:30:40
Svar/Indlæg:
6899/119

Sådan ville jeg nok også reagere som ansat, selvom det ikke er lovligt :)

JaX123

Overclocker
Tilføjet:
14-03-2007 13:31:21
Svar/Indlæg:
16/1
Ja, jeg har lært af min fejl.. lad være med at købe dyre ting, ved firmaer som har ringe kundeservice, og når andre folk som har tænkt sig at købe en zepto, så kan de jo evt. kigge på denne tråd, også tænke en ekstra gang over det.

Carpe^Diem

Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2007 13:34:07
Svar/Indlæg:
1155/43
#27 grunden til at jeg aldrig kommer til at arbejde som kundesupport ved sådanne firmaer. Jeg ville bare ligge på når de værste fejl 40 aber fandt på at ringe... så som denne :)

#28, du giver mig lyst til at købe en zepto, bare for at bevise at du er forkert på den !

JaX123

Overclocker
Tilføjet:
14-03-2007 13:36:12
Svar/Indlæg:
16/1
Så gør du det, tror bare du ville blive skuffet :) - men du er jo en zepto fan boy!!

så du kan vel godt lide at vente på ringe kundeservice.

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2007 13:39:51
Svar/Indlæg:
6899/119

Det er værre pis at sige folk er fanboys, bare fordi du ikke kan lide zepto.

Hank lidt op i selerne en gang!

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2007 13:40:48
Svar/Indlæg:
6181/270
hi hi #30 hvilken mæærkelig udtalse :p

men fordi du har haft problemer med zepto, skal du da ikke fraråde folk at købe et produkt som de langt færeste ikke har haft problemer med.

Carpe^Diem

Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2007 13:44:40
Svar/Indlæg:
1155/43
.. man får lyst til at sige at han skulle løbe tilbage til hvor han kom fra! -> h o l ?

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2007 13:50:49
Svar/Indlæg:
6899/119

Ikke utænkeligt.

junikz

Overclocker
Tilføjet:
14-03-2007 14:37:14
Svar/Indlæg:
147/14

Vil så lige nævne at firmaerne har "ret" ifølge loven til at bruge optil 3 mdr. på en RMA sag, efter det er de krævet til at ombytte den og sende en helt ny gratis, hvis dette er ønsket.

Og at du venter 3 uger på RMA, er da ikke unaturligt.

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2007 15:01:39
Svar/Indlæg:
6181/270
#35 hvor står der lige at de må have ret til med en RMA sag i 3 måneder?

der står kun indenfor en rimlig tid.
men hvad er definationen på en "rimlig tid"?

JaX123

Overclocker
Tilføjet:
14-03-2007 15:59:10
Svar/Indlæg:
16/1
En RMA sag må højest vare 3 uger mener jeg.. 3 måneder, du er helt galt på den :)

Denne her tråd, handler om zepto ikke.. Det der pis med, hop tilbage til hol osv. hvad kan folk bruge det til ? ingen tvinger dig til at læse hvad jeg skriver vel ?

bare kom med din mening, kommer jo med min.. Mener bare jeg er blevet uretfærdig behandlet.. Har lavet tråden for at få opmærksomhed, og få at råde andre til ikke at købe vare fra zepto pga. supporten. Om i vil købe der eller ej, er op til jer. Men denne tråd burde hjælpe de fleste.

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2007 16:05:55
Svar/Indlæg:
6181/270
#37 der står desværer ikke noget om hvor lang tid den må tag.

Gizzly

Overclocker
Tilføjet:
14-03-2007 16:57:23
Svar/Indlæg:
164/35
Ej puha jeg syntes godt nok lige du skulle tage en kop kaffe og lade vær med at tude!

Du er jo lige ved at dø kan jeg forstå! Jeg har en Zepto 6615WD og der var også nogle problemer med den og jeg fik sendt den til RMA og så gik der måske også 3 uger før jeg fik den igen, men så må man jo gå ud og nyde det gode vejr!

Det er jo ikke deres skyld at de ikke kan lave den hurtigere, de har jo også andet at gøre! Det kan jo være de har travlt!
Eller måske har de ikke de dele hjemme de skal bruge for at ordne din computer.

Jeg syntes på en måde at det er lidt trist at du ikke har bedre at give dig til end at sidde og sige at folk ikke skal købe Zepto bare fordi at du ikke kunne få det som du vil have det...........

Men jo længere tid du venter på den blærebare, jo gladere bliver du når du endelig får den 😉.... Tænk på det!

Og så må du have en god dag!
Mvh Theo

Skipper

Elitebruger
Tilføjet:
14-03-2007 16:59:46
Svar/Indlæg:
971/67

Det er fuldstændigt korrekt - argument er at finde i §78-79 i købeloven:

Køberens mangelsbeføjelser
§ 78. Lider salgsgenstanden af en mangel, har køberen valget mellem

1.
afhjælpning af mangelen,
2.
levering af en anden genstand, der stemmer overens med aftalen (omlevering),
3.
et passende afslag i købesummen eller
4.
ophævelse af købet, hvis mangelen ikke er uvæsentlig.

Stk. 2. Køberen kan ikke kræve omlevering eller afhjælpning, hvis gennemførelse af den valgte beføjelse er umulig eller vil påføre sælgeren uforholdsmæssige omkostninger. Der skal herved tages hensyn til salgsgenstandens værdi uden mangler, mangelens betydning, og om anden beføjelse kan gennemføres uden væsentlig ulempe for køberen.
Stk. 3. Tilbyder sælgeren afhjælpning eller omlevering, kan køberen ikke kræve et passende afslag i købesummen eller ophævelse af købet.
Stk. 4. Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen, jf. § 79. Sker dette ikke, kan køberen kræve et passende afslag i købesummen, ophævelse af købet, omlevering eller, for så vidt dette kan ske uden uforholdsmæssige omkostninger, lade mangelen afhjælpe for sælgerens regning.

§ 79. Ved afgørelsen af, om afhjælpning eller omlevering er sket inden for rimelig tid, jf. § 78, stk. 4, tages navnlig hensyn til genstandens art, mangelens beskaffenhed og køberens behov for genstanden, herunder om sælgeren for egen regning har stillet en erstatningsgenstand til køberens rådighed.
Stk. 2. Køberen kan holde købesummen tilbage, indtil krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering er opfyldt. Må mangelen anses for uvæsentlig, kan køberen dog ikke tilbageholde et beløb, som åbenbart overstiger, hvad det vil koste at afhjælpe mangelen.

Vil i læse de resterende § så kig her:
http://www.forbrug.dk/klage/lo...

Hvad er rimelig tid så for en bærbar computer i nutidens Danmark? Jeg ville personligt være træt af at undvære den i 3 uger, på den anden siden er det meget at forlange at de forskellige producenter kan tilbyde 1 uge service - det vil i sidste ende betyde at priserne på computere vil være dyrere.

Så er den ged vidst barberet

/Skipper

JaX123

Overclocker
Tilføjet:
14-03-2007 17:10:15
Svar/Indlæg:
16/1
jeg bruger den lap til mine studier.. og har heller ikke nogen pc der hjemme, så dit gode vejr hjælper ikke ret meget på det :) - faktisk er det deres skyld, de kan ikke fixe , alle de laptops de laver og sælger. og det tager 5 dage, for at modtage en email, så er det jo også klart at det vil næsten en måned for at de laver den. Jeg advare bare folk, så de kan undgå dårlig kundeservice.

Gizzly

Overclocker
Tilføjet:
14-03-2007 17:15:36
Svar/Indlæg:
164/35
De kan jo ikke bare sige til en der har bestilt en laptop og fået en leveringsdato på den at vedkommende lige skal vente en uge ekstra for der er en pc der skal repereres først.
Og hvis en mail tager 5 dage at besvare må de da få ansat nogle flere folk, så får de for mange mails!

Men for at vende tilbage til det gode vejr... Så er dét da niice! :e

MJENSEN

Superbruger
Tilføjet:
14-03-2007 18:27:25
Svar/Indlæg:
1233/50
ja jeg kan hvis kun være enig med dig i at de har det med at trække tiden ud.

jeg kender faktisk en der har sin zepto comp til reperation derinde og den er blevet sendtind for et stykke tid siden og han har ikke fået den tilbage endnu

JaX

Superbruger
Tilføjet:
23-03-2007 14:32:27
Svar/Indlæg:
2/0
OPDATERING:

Modtager min Zepto 6214W, på mandag. Det skulle have været i dag, men Computersalg, er ikke meget bedre end zepto. De holder skam heller ikke hvad de lover.

De kunne vist fikse alle problemer, på nær det software problem med BIOS. Så det blue screen of death, vil komme frem mange gange, og de påstår de er i gang med en BIOS opdatering, men det her problem har vel været der siden de startede med at sælge 6214W modellen, det kan da ikke tage så lang tid at fikse. Men de stopper jo ikke med at sælge modellerne, nej nej. De ved der er et problem, og de siger de arbejder på det. - Så ARBEJD NOGET HURTIGERE!!

btw se her:

"Arbejde udført:
Optisk drev skiftet grundet læsnings problemer maskinen testet ok Hardware mæssigt. 23-03-07 /Rn"

Men de skriver ikke nået om bios problemet der, med blå skærm and what not. Ligesom om de benægter deres problemer.

TAG JER SAMMEN ZEPTO!! OMG

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
23-03-2007 15:05:14
Svar/Indlæg:
6899/119

Tror folk er ved at være trætte af dine sure opstød :00

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
23-03-2007 15:10:15
Svar/Indlæg:
6624/113
Tråden er lukket, da den intet formål tjener.