Kan jeg kræve mine penge tilbage...?

Diverse d.  15. marts. 2007, skrevet af Mc_Fly
Vist: 304 gange.

Mc_Fly

Overclocker
Tilføjet:
15-03-2007 16:04:00
Svar/Indlæg:
31/3
Hejsa!

Jeg har nu efterhånden haft byttet 2 skærme, og sidder med den tredje, med pixelsfejl - og forhandleren/producenten er såmænd fin villig til at ville bytte, så ingen problemer der. Dog synes jeg efterhånden at jeg er rimelig træt af det bytten frem og tilbage, bl.a. fordi at det efterhånden har kostet mig et pænt stykke over 200,- i porto. Spørgsmålet er derfor, kan jeg kræve mine penge tilbage??? Hvad mener I?

Tak på forhånd!

Illgor

Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2007 16:21:05
Svar/Indlæg:
512/68
3. gang samme varer er defekt kan du kræve at få pengene retur.

micbanand

Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2007 16:22:03
Svar/Indlæg:
713/74
du skal da have refunderet porte ved en rma sag

Mc_Fly

Overclocker
Tilføjet:
15-03-2007 16:40:05
Svar/Indlæg:
31/3
Også selv om der, pga. det bytten frem og tilbage, er gået over 14 dage siden jeg købte den? Her tænker jeg på de 14 dages returret.

Skal jeg have refunderet portoen?

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2007 16:44:59
Svar/Indlæg:
10398/435
#0, hvis du bruger 14 dages returret skal du selv betale porto.. Er der pixelgaranti udbudt af forhandler eller producent, så skal de betale portoen begge veje.

Mc_Fly

Overclocker
Tilføjet:
15-03-2007 17:06:26
Svar/Indlæg:
31/3
Det med pixelgarantien har jeg sjovt nok ikke kunnet få et konkret svar på, hverken fra forhandler eller fra producent. Men eftersom de har vist sig villige til at bytte den for så lidt som bare en enkel pixelfejl, så går jeg automatisk ud fra at det er en udbudt 0 pixelfejl garanti den bliver byttet på.

Alle:
Men det jeg er interesseret i at vide lige nu er, kan jeg kræve mine penge tilbage for skærmen, selv om de 14 dage er passeret under ombytningerne?

Jam

Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2007 18:33:23
Svar/Indlæg:
976/138
Som #2 siger så bør du få refunderet portoen når det er dem der er skyld i at du skal sende det retur, fordi de har sendt dig en defekt vare...

Og som #1 siger så kan du kræve handlen går tilbage efter forhandlerens 3. forsøg på at give dig en ordentlig (tilsvarende eller bedre tror jeg det hedder) vare.
Den har jeg brugt med en bærbar engang, den var købt i merlin og næsten 2 år gammel. Da de tredje gang heller ikke kunne give os en der virkede ordentligt, måtte de give os en ny til næsten samme pris, som vi havde betalt for den gamle...

Mc_Fly

Overclocker
Tilføjet:
15-03-2007 19:30:50
Svar/Indlæg:
31/3
Jeg vil gøre forhandleren opmærksom på at jeg ønsker at lade handlen gå tilbage, og det med portoen vil jeg også forsøge at få trumfet igennem.

Tak for svarene folkens. :e

Hr.

Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2007 22:56:25
Svar/Indlæg:
1363/125
ja 3 gang kan du kræve pengene igen så :D

må man få at vide hvilken LCD det er. ?

Mc_Fly

Overclocker
Tilføjet:
16-03-2007 12:50:08
Svar/Indlæg:
31/3
Hmm... det vil forhandleren ikke være med til. Hverken portoen eller skærmen.

Desværre er det ikke muligt at give dig pengene retur.

Vi har jo sendt en skærm til dig uden pixelsfejl, så vi kan ikke få øje på hvad problemet er

Den tilsendte skærm er testet inden den blev sendt herfra og ingen pixelsfejl blev fundet.

En pixelfejl regnes jo ikke får en fejl så længe den overholder iso standarden, så vi mener bestemt vi har strakt os langt her.

Der er desværre ikke mere her vi kan gøre.

#8 Det er en Acer 2051Ws

Beaviz

Elitebruger
Tilføjet:
16-03-2007 13:24:46
Svar/Indlæg:
3214/18
#9 Her er hvad der gælder for en Acer-skærm af den størrelse:
-----
Pixelfejl:
Døde Pixels:

Acceptabel: Op til 7 døde pixels og/eller 2 døde pixels over 6mm fra hinanden
Defekt: 8 døde pixels og/eller 3 døde pixels ved siden af hinanden

Lysende Pixels:
Acceptabel: Op til 6 lysende pixels og/eller 3 grønne lysende pixels
Defekt: 7 stk lysende pixels og/eller 4 grønne lysende pixels
-----

Så forhandleren har helt ret - og har IMO været ret "large" sådan uden videre at bytte dine skærme, hvis de ikke har haft så mange pixelfejl som beskrevet ovenfor! Du skulle nok bare have benyttet dig af fortrydelsesretten til at starte med, eller have valgt en producent med en bedre pixelgaranti. :l

Mc_Fly

Overclocker
Tilføjet:
16-03-2007 14:03:40
Svar/Indlæg:
31/3

For Acer Partnere er der 0 pixel fejl politik på Gamer Line og Office Line (14 dage fra fakturadato).

Da min skærm figurerer under Gamer Line serien, så mener jeg også det er ud fra denne politik at den er blevet byttet. Da sælger ikke har afjulpet dette problem nu for 3. gang, så er jeg - så vidt jeg er orienteret - i min fulde ret til at kræve købet ophævet.

Beaviz

Elitebruger
Tilføjet:
16-03-2007 14:19:36
Svar/Indlæg:
3214/18
#11 Jeg vidste ikke de havde den politik med de to serier. :r

Prøv at ringe til Acer's support og forhør dig, hvordan du er stillet. De kan garanteret komme med et kvalificeret svar.

For umiddelbart er jeg af samme overbevisning som dig!

Mc_Fly

Overclocker
Tilføjet:
16-03-2007 14:34:43
Svar/Indlæg:
31/3

Nej, det vidste jeg heller ikke før jeg faldt over dokumentet på nettet.

Har haft kontaktet Acer support og der fik jeg flg. at arbejde med:

Det er din forhandler som skal afklare denne sag for dig. Ikke Acer.
Bed din forhandler kontakte Acer hvis der tvivl omkring håndteringen.

Og det er så det jeg har arbejdet ud fra.