Computer på konstant arbejde!

Diverse d.  16. marts. 2007, skrevet af Excile
Vist: 199 gange.

Excile
 
Overclocker
Tilføjet:
16-03-2007 19:36:02
Svar/Indlæg:
128/39
Ved ikke lige hvad der sker, men det lyder som om min computer arbejde hele tiden. Der er en irriterende tikkende lyd, CPU og ram er den ikke gal med, så tror det er hdd. Hvorfor arbejder den hele tiden :S ?

henrikb4
 
Overclocker
Tilføjet:
16-03-2007 20:23:13
Svar/Indlæg:
22/5
----OPMÆRKSOMHED!!!----
Hvis den tikkende lyd kommer fra harddisken, så lav en backup af alt som har betydning, din harddisk går til de evige hardware-enge inde længe(måske holder den et år, men jeg kender en del med et lignende problem og de mistede alt på den).


Og så til dit spørgsmål: Hvorfor arbejder pc'en hele tiden?
Det er fordi at din computer hele tiden har nogle oplysninger den skal tjekke, som f.eks. om der er noget som prøver at skabe kontakt, om der er problemer, hvor vinduer sidder, osv, osv. Du kan f.eks trykke Ctrl+Alt+Delete(i XP). I fanebladet Processes vil der så være en lang liste over alle de ting som din computer laver. Husk dog lige ikke at begynde at stoppe dem da det kan få nogle grimme konsekvenser!



spuncut
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-03-2007 20:42:10
Svar/Indlæg:
908/44
Du kan jo afbryde harddisken og starte PC'en for at
høre om det evt. skulle være en blæser som skaber sig.

Men hvis der er harddiskaktivitet uden grund så har du
nok noget spyware eller noget andet snavs (eller for lidt RAM).



junikz
 
Overclocker
Tilføjet:
16-03-2007 23:08:06
Svar/Indlæg:
147/14
Excile, det gjorde min tidligere hdd, uanset om jeg sad ved compen eller ej, så da jeg købte ny comp her.. sku installere windows på den, så døde den, kan ik findes af noget som helst :)

(den har været fejl siden for 2 år siden da jeg smadrede compen en på siden fordi det laggede @ tarren mill pvp raid).. :)



allan_84
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-03-2007 00:51:14
Svar/Indlæg:
765/82
go still #3 he he

(den har været fejl siden for 2 år siden da jeg smadrede compen en på siden fordi det laggede @ tarren mill pvp raid)..