Bøvl med køler

Luftkøling d.  16. marts. 2007, skrevet af IlHansenIl
Vist: 301 gange.

IlHansenIl

Overclocker
Tilføjet:
16-03-2007 21:50:07
Svar/Indlæg:
2/1
Jeg har fornyligt erhvervet mig en Scythe Infinity CPU Køler, men i efter at have monteret den og startet computeren op kan jeg se at CPU temperaturen ligger på lidt over 80 grader.

Under monteringen var det vanskeligt at få alle fire hjørner af køleren til at siger "click" så de sidder ordentligt fast. Kølerpasta er anvendt og bundkortet er et Asus Commando.

Er der noget jeg har overset/glemt eller hvad kan årsagen være til den høje temperatur være?

På forhånd mange tak

junikz

Overclocker
Tilføjet:
16-03-2007 21:56:32
Svar/Indlæg:
147/14
Vil også lige nævne at jeg også havde problemer med at få lortet til at virke.. og tror stadig ik den er der 100%, pt. er min CPU 55c, @ 2 timers orthos.., det er en E6600 @ 3.2.. Den burde være lavere..

Lorte ting, skar mig også herre mange gange på det skidt..

Er du sikker på at du har puttet nok kølepasta på, men ikke for meget? Og at alle 4 (ja lorte monteringsmåde), sidder helt i og de er låst og ikke åbne?

IlHansenIl

Overclocker
Tilføjet:
16-03-2007 22:08:33
Svar/Indlæg:
2/1
Haha jeg skar mig også et par gange under monteringen :r

Jo et tyndt lag smurt jævnt ud over hele fladen, jeg er dog ikke helt sikker på at de alle 4 er låst. Jeg tænkte også lidt på det da jeg havde fået den til at blive siddende, men efter et sidste opgivende kig i manualen besluttede jeg mig for at det måtte være godt nok - hvilket det jo så tydeligvist ikke var :l

Det virker bare som om den er meget svær at låse?

Timozzdk

Elitebruger
Tilføjet:
16-03-2007 22:17:57
Svar/Indlæg:
1636/115
Det "klik" system virker ik 100%.
Har selv haft store problemer med det. Men ellers kan i bruge skruer med fjedre som feks til vandkølehovede.

Jeg droppede min til fordel for zalman 9700...

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
16-03-2007 22:21:08
Svar/Indlæg:
6899/119

Den er altså ikke så svær som mange gør den til.

Der var også en tråd tidligere i dag hvor folk beklagede sig over skarpe hjørner og dårlig montering.

Det er noget fis hvis du spørger mig.

Hvis den volder dig så store problemer foreslår jeg at du hiver bundkortet ud og monterer køleren, hvorefter du smider bundkortet tilbage i kabinettet, så kan du også tjekke om den er monteret ordenligt.

Mht. kølepasta skal du ikk putte mere på end hvad der svarer til et riskorn.

junikz

Overclocker
Tilføjet:
16-03-2007 22:25:40
Svar/Indlæg:
147/14

Husk at benene kan drejes, så de enten er åbne til at tage den ud, eller sidder udfor "klik" så man kan trykke den ned og låse :)

Timozzdk

Elitebruger
Tilføjet:
16-03-2007 22:27:43
Svar/Indlæg:
1636/115
4# Det jo ik fis at den er dårlig at montere og den har skarpe hjørner. Det er fakta. Gutterne her har jo ik skåret sig på et
stykke papir vel :D

Og det der med at tage bundkortet ud og sætte det i bagefter hjalp ikke mig. Så hoppede det ene hjørne af selvom jeg havde drejet låsen som man skal.

Næææ du, et bagbeslag og en gang skruer, det virker! :D

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
16-03-2007 22:32:42
Svar/Indlæg:
6899/119

Kan du så forklare mig hvorfor jeg ikke har haft problemer med den køler de 2*2 gange jeg har monteret den for venner?

Enten er jeg da fantastisk ellers er I det modsatte?

FnaX

Elitebruger
Tilføjet:
16-03-2007 22:38:58
Svar/Indlæg:
4156/111
Zalman 9500 er vejen frem ;)

junikz

Overclocker
Tilføjet:
16-03-2007 22:39:50
Svar/Indlæg:
147/14

Du må være fantastisk..

Problemet:

Den er meget stor, og låsene sidder inden under den, montering med bundkort taget ud er nok at foretrække, aka lettest.. men man sparer stadig tid ved at lade det sidde..

Tilgengæld er den ritti skarp, og det er meget let at skære sig, og det gør man da os hvis man lader bundkortet sidde i...

Positivt:

Låsen er såsom fin nok, man skal bare lige huske at indstille det rigtigt ellers er det noget ged, meget let funktionel at tage af / sætte på.

-----

Siger ikke at man altid har problemer eller at det er en negativ køler, men den har da tendens til at drille, og det kunne have været en smule mindre "problematisk" at montere/afmontere den.

IlHansenIl

Overclocker
Tilføjet:
16-03-2007 23:26:28
Svar/Indlæg:
2/1
Altså det er jo ikke fordi jeg vil nedgøre køleren, jeg købte den jo ikke fordi jeg syntes den var dårlig...

Jeg tror problemet hovedsagelig ligger i at jeg ikke rigtig kan se om fødderne er "låst" eller ej. Idén med skruer osv lyder sådan set fornuftig nok, men jeg tror ikke det er noget jeg bare lige selv kan overkomme at kaste mig ud i.

I øvrigt tak til alle som har svaret indtil videre, hurtig respons er altid fantastisk! ;)

spuncut

Elitebruger
Tilføjet:
16-03-2007 23:39:53
Svar/Indlæg:
908/44
Det er sq da ikke så svært, man kan da som regel
nøjes med at skruge strømforsyningen af.

Jeg plejer osse lige at holde køleren på på cpu'en
før at jeg smører kølepasta på, og lige dreje køleren
ganske lidt. Der må ved denne manøvre ikke fremkomme
ridser i kølerens flade, hvis der gør er det frem med filen
og fjerne evt. grater på CPU'ens heatspreader.

Intel er desværre ikke lige så gode til finish som Zalmann
og Schythe, jeg ved ikke om AMD er bedre..