#18 - Hvis jeg var dig ville jeg ikke stille mig frem og bruge "din" erfaring som baggrund for at din selvopdigtede teori om wifi repeating til noget som helst.
wireless extenders kører ikke på en standardiseret protokol eller teknik, og det er derfor utroligt vigtigt at man er i dialog med producent/leverandør om hvad man skal bruge, og om det fungerer sammen.
Man kan ikke blot købe en belkin extender og køre sammen med sin d-link wifi router og håbe på det virker. nogle gange gør det, de fleste gange gør det IKKE.
Når det er sagt, så er der cross-brand løsninger der kører uden problemer, men der er også modsat produkter hvor du køber AP model xxx fra en producent, og en wifi-extender fra samme producent, som IKKE kan snakke sammen.
og pak så lige det lort sammen med forstærkere, mikrofoner, walki-talkis og hvad fanden ellers fejlagtigt elektronik i har blandet ind i denne "debat" for at prøve at fremhæve jeres synspunkter. 801.3 netværk er DIGITALT, D I G I T I T A L T, og kører på en HELT anden måde end noget som helst af det ovenstående analogiske gonk.
når man har sat et netværk op, med hardware der passer sammen kan man uden afbrydelse gå rundt i "wifi området" og den vil automatiskt hoppe over på et stærkere acesspoint, repeated eller ikke, når signalet bliver for svagt på den man først havde forbindelse til, og det er med samme SSID over det hele.
Råd til folk der ønsker større dækning på sit wifi netværk.
forsøg først at planlægge placeringen af ap'et - SKAL det absolut stå i den ene ende af huset, så få evt. fat i en antenne med 120-150graders dækning isteddet for den 360graders der følger med, er dette stadig ikke nok, så undersøg om der findes extenders der kan køre med ens produkt, gør der ikke så lad være med at gamble på at andre fungerer dertil, men køb isteddet et 2. ap og træk patch kabel.
evt. udskift første AP med et med 2 antenner (som f.eks. zyxel d2000) eller evt. et MIMO AP der benytter 3 antenner.
et lille fif mere: 54/108/300mbit/MIMO teknologi og hvad der ellers findes af betegnelser, er ikke ting der aktuelt booster rækkevide 300%, hastighed 300% eller hvad de nu opgiver, det er BEST CASE hastigheder og rækkevider - tag derfor altid de tal med et stort gran salt.