2 forskellige opløsninger i klone mode?

Media Center d.  18. marts. 2007, skrevet af Ascanius
Vist: 612 gange.

Ascanius
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2007 22:14:03
Svar/Indlæg:
725/128
Hej.

Jeg har et Radeon 1950 XTX.

Jeg har ved min computer en opløsning på 1650 x 1080

Inde i min stue har jeg en opløsning på 1280 x 720 (720P)

Hvordan satan får jeg clonet min desktop derind når jeg kører forskellig opløsning, jeg har prøvet alt, men lige emget hvad er der bare noget der ikke bliver vist.

Sagt med andre ord, inde i stuen får jeg vist 1650 x 1080 som her ved computeren og da opløsningen derinde kun er 1280 x 720, ja så ser det lidt sjovt ud, startbjælken er væk, man kan lige se de beskrivelses popups når man kører hen over ikoner i denne bjælke.

kan det da ikke lade sig gøre at clone med to forskellige opløsninger, det kunne det sgu da på mit gamle Matrox G400, bare med lidt mindre plads på det skrivebord med den mindste opløsning selvfølgeligt.

Ascanius
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2007 22:18:58
Svar/Indlæg:
725/128
Det er selvfølgeligt for at jeg kan have ikoner på begge desktops og når jeg aktiverer de ikoner skal plikationerne åbne sig på den desktop de bliver aktiveret, hvis man kan gøre det på en anden måde end clone er jeg emget interesseret



syska
 
Superbruger
Tilføjet:
18-03-2007 22:29:01
Svar/Indlæg:
1085/26
Hej,

Tror sq ikke det kan lade sig gøre med 2 forskellige opløsninger .. tror den tager den laveste fælles nævner ... og så må du bruge den.

Jeg kan i hvert fald ikke lige regne ud hvordan den anden skærm ville reagere på når du tog et ikon ud på et område som den skærm med den lille opløsning ikke kan vise ....

// ouT



syska
 
Superbruger
Tilføjet:
18-03-2007 22:31:39
Svar/Indlæg:
1085/26
1# Du modsiger lidt dig selv med den kommentar ...

Du vil køre Klone .. altså ens på begge ... men du vil have forskellige ikoner på hvert desktop, og kun programmet aktivt på den skærm du starter programmet på ... ?

så ... det kan sq ikke lade sig gøre, det er jo ikke logisk det du prøver på ...

// ouT



Ascanius
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-03-2007 22:48:50
Svar/Indlæg:
725/128
Jo det er bare dig der ikke helt fatter hvad jeg mener.

Jeg skriver jo direkte at jeg ønsker klone, men hvis man kan få ikoner på hver desktop der får aplikationen til at åbne sig på den desktop hvorfra de bliver aktiveret, at så vil det være lige så fedt.

Du skal bare læse det hele og tænke.

Men godt du skriver at jeg modsiger mig selv inden du tænker over dette.

P.s.
Jeg skriver på intet tidspunkt at jeg vil have forskellige ikoner på min skriveborde, men kun hvad det er jeg vil have der sker når jeg aktiverer dem.

Og også at du skriver til mig at jeg ikke må dobbelt poste, når det nu er åbenlyst hvorfor jeg gør det, nemlig at i har to forums grene som mit spørgsmål tilhører og at jeg skriver i dem begge for at blive set af de mennesker der er i dem begge og ikke kun af dem der er i den ene gren af forummet.



syska
 
Superbruger
Tilføjet:
19-03-2007 17:26:06
Svar/Indlæg:
1085/26
4#
Du skal da bare bruge din egen hjerne og forstår hvad du lige er du beder om ....

Du vil have clone af desktop ikoner, men du vil kun have vist programmet der hvor vil har startet programmet, hvilket jo ikke rigtig giver mening da du netop cloner dine skærme ...

Og ja, du må ikke lave double post af dine indlæg, sådan er det, er der er meget bred enighed om det bland crew, og sikkert også andre her i forum. Sådan er det, respekter det ... eller der vil blive konskekvenser for det ..... som deaktivering og dem, og senere ban ... op til dig ... nu ligger du selv op til atl vi skal tage den offentligt .....

Kan godt ske det er åbenlyst hvorfor du gør det ... men det gør det ikke mere tilladt. Det er måske ikke til at forstå ... men sådan er det . Kan andre.

Ville du så også poste det 100% samme indlæg i både "CPU", "Bundkort", "Andet Hardware", "Grafikkort" og "Software" i et indlæg som handler om tingene passer sammen .... hvis man søger information om ny computer .....

Clone mode er jo netop Clone ....

// ouT



Ascanius
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2007 16:13:38
Svar/Indlæg:
725/128
Prøv at læs mine spørgsmål en gang til, hvis du at læser som du staver kan det jo være der er røget noget.

Jeg spørger til hvordan jeg får noget som jeg vil have det, enten via clone eller hvis der er nogen der kender andre muligheder.

Du ved intet, har intet bidraget andet end restriktioner og end ikke evnen til at kunne læse og forstå mine spørgsmål.

Det er jeg da ked af på dine vegne.

Du behøver ikke svare, du har vist støjet nok.



matt??
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2007 16:25:28
Svar/Indlæg:
5600/32
Nu kan jeg ikke helt huske hvad det hedder ved ATI, men du skal bruge vandret spredning eller dualview. Clone kan, overraskende nok, ikke have forskellige opløsninger på skærmene..
Og det var da noget af en indstilling over for crew.. :00 Han stiller jo bare spørgsmål ved din kommentar i #1, som egentlig er rimelig nem at misforstå.



jakob3k
 
Superbruger
Tilføjet:
20-03-2007 16:43:39
Svar/Indlæg:
440/3
Med mit Mobility Radeon X700 klares det ved at gå ind i "Egenskaber for skærm", vælge fanebladet "Indstillinger" og vælge de ønskede skærmopløsninger for først skærm 1 og derefter skærm 2. Ved skærm 2 sættes der så kryds i "Udvid Windows-skrivebordet over til denne skærm", og så virker det her. :)
Håber, jeg har forstået spørgsmålet rigtigt, samt at der ikke er alt for meget forskel på de forskellige ATi-generationer.



jakob3k
 
Superbruger
Tilføjet:
20-03-2007 16:44:50
Svar/Indlæg:
440/3
PS. Glemte lige noget... Husk lige at trykke "Anvend" bagefter. ;)



syska
 
Superbruger
Tilføjet:
21-03-2007 15:10:41
Svar/Indlæg:
1085/26
"Prøv at læs mine spørgsmål en gang til, hvis du at læser som du staver kan det jo være der er røget noget. "

Hvad betyder det ?

Du bryder regler og jeg gør dig ommærksom på det ... at jeg var den første i crew som så det ... kan jeg ikke gøre for ... men de andre havde gjort det samme ... at du så bare nu har set dig totalt sur på mig, kan jeg ikke gøre så meget ved, dig problem ikke mit ... jeg følger bare reglerne.

Jakob3k#
Ikke det han er efter ... jeg er godt klar over hvad han gerne vil opnå, men tror ikke det er muligt af logiske grunde.

Han vil have:
2 forskellige opløsninger. Samme ikoner på begge ... hvordan man så vil vide hvor ikoner skal placeres på den skærm med mindste opløsning er jeg ikke klar over hvordan man vil løse, derfor jeg mener det ikke er muligt ... sådan rent logisk, men mindre den netop gør at man skal scrolle på den mindstre opløsning. Derudover forespøger han efter at programmet kun køres på den skærm hvor det bliver startet ... logisk set kan jeg ikke se hvordan computeren ved hvor programmet bliver aktiveret, da den skal vise det samme på begge.

Hvis jeg har misforstået det, så sig endelig til ....

Ascanius#
Hvis du stadig ikke mener jeg har bidraget med noget information som kan bruges, så ved jeg ikke rigtig hvad du spørger efter ...

Jeg prøver at argumentere hvorfor det du efterspørger ikke kan lade sig gøre ... så hvis en anden har en logisk forklaring på hvordan man ville lave det ... hvis ikoner skal vises på begge, men flyttes og styres fra samme input enheder lytter jeg gerne ...

Du kan bliver nok så sur på mig, men er det ikke bedre du får svar end slet ikke noget ? Dvs. hvis jeg ikke svarede eller andre sagde det ikke var muligt ville du jo aldrig kunne få svar som du gerne vil have ....

// ouT



syska
 
Superbruger
Tilføjet:
28-03-2007 09:30:10
Svar/Indlæg:
1085/26
Er det bare mig eller er du totalt ligeglad med dit indlæg?

Hvad ville fordelen være ved at lave 2 indlæg, nu da du alligevel ikke gider svare på min spørgsmål omkring dit indlæg ... ?

/* surt opstød herfra */

// ouT