Dårlig handel ><

Diverse d.  19. marts. 2007, skrevet af Tahiti
Vist: 472 gange.

Tahiti

Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2007 10:33:20
Svar/Indlæg:
2676/147
Hejsa

Nu handlede jeg med en bruger herinde, og sørme om ikke har undlat at betale, selv om han smed en PM om at de var sendt, og har set ham før på site, så han er ikke helt ny :)

Han fik varen den 9, og har ingen penge set. Hvor meget tid skal man give sådan en? Eller skal han bare anmeldes pronto?

Har prøv et at skrive pm til ham, men har ikke været her i 5 dage, han svare ikke på mobil ( opkald / sms )

Tahiti

Anzelz

Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2007 10:41:10
Svar/Indlæg:
2343/272
Nedern.. Synes man skal vente med at sende til man har set pengene. Men så kan det jo selvfølgelig gå galt den vej.

Har du ikke hans adresse?

Martin.v.R

Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2007 10:44:31
Svar/Indlæg:
8555/439
besøg ham :e tag nogle Gutter med ;)
tag penge for din vare + transport+løn til dinne Gutter.
sådan kan det gøres ;)

jeg har været ude og hendte biler/både også vider... for flere firma.. hvor folk ikke har betalt,men her snakker vi om store penge.

men jeg er sku lige glade,om det er 1kr eller mere ;)
kan ikke lide folk,som laver sådan en gang (LORT).

men du kan da også gå til Politiet,hvis du har noget de kan bruge,og beløbet ikke er for lille til,at de vil gøre noget.

Tahiti

Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2007 10:47:10
Svar/Indlæg:
2676/147
Ja, beløbet er jo så "kun" 200 kr.

Og har hans navn + adr +nummer.

Selvtægt er jo ikke så godt igen, men hey, det kan jo ske! :00

Syns bare det er FOR dårligt at man lige stoler på en herfra, og er flink og sender en vare til ham, så han har den til weekenden, men så kan man jo lære at det skal man ikke :i :l

Tahiti

sko

Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2007 11:15:08
Svar/Indlæg:
1954/464
# 3..

selvtægt er en dårlig ide, og ikke noget man skal opfordre til, da det jo er ulovligt.

men ellers er det surt at blive snydt.

men man kan jo ikke gøre noget udover at sikre sig bedst muligt.

men 200 kr, tror jeg desværre ikke du får noget ud af at klage over...

Tahiti

Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2007 11:17:26
Svar/Indlæg:
2676/147

Nej jeg er helt enig.

Jeg har sendt pakken til det firma han højstsandsynligt arbejder for, så kunne være at man skulle skrive dem en regning, da jeg ikke kan vide om den pakke er købt privat eller til firma brug.

Tahiti

1holmes

Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2007 13:40:55
Svar/Indlæg:
1375/88
Som det ganske rigtigt bliver nævnt, er selvtægt ikke vejen frem, men forstår godt din situation. Det er altid, uanset hvordan, irretende når man bliver snydt. :x
Men sider og tænnker på om du ikke kunne gøre os andre brugere af siden den tjeneste at "hænge" vedkommende ud herinde så der ihvert fald ikke er andre der bliver snydt. :i

PFT

Tahiti

Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2007 14:22:42
Svar/Indlæg:
2676/147
Jeg sender gerne en pm til folk, men skriver det ikke her i tråden.

Tahiti

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2007 14:31:11
Svar/Indlæg:
2872/90
hvis du har hans adresse og navn så prøv og fin ud af om han har en hjemme tlf. og ring dertil så kan du idet mindste finde om det er med vilje han ik tager sin telefon. ellers prøv og ring med hemmeligt nummer til hans mobil..

og for du ik noget af det. så lån en varevogn og tag et par gutter og en have saks med.. selvom det er koldt så kan en tur i skoven stadig være sjov :e

Tahiti

Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2007 14:37:26
Svar/Indlæg:
2676/147

Ingen hjemme nummer, men 2 mobil numre, hvor et er hans, et hans lillebrors.

Har navn, adr. osv. men selvtægt bliver der intet af :)

Har snakket med min far ( politi ) og kan melde ham for bedrageri, da beløbet io bedrageri sager er underordnet, så min lokale betjent for skam besøg af mig imorgen, hvis ikke jeg har hørt fra vedkommende ( har smidt en sms )

Tahiti

Martin.v.R

Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2007 15:23:07
Svar/Indlæg:
8555/439
selvtægt .næ ikke godt :e
man kan godt gøres lovligt ;) men er ikke det vær for så lille beløb
?loveligt? man melder til Politiet,at man gør det ;) så sender de en bøde på 500,-
når manden så ringer til Poli.. ,siger de til ham at det er meldt som selvtægt ,og de kan ikke hjælpe ham ;)
så er det op til ham selv,hvordan han så vil løse det.
så der vil de fleste,betale det de skylder.

men godt,du fandt en anden vej ;) på dit problem.

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2007 16:38:51
Svar/Indlæg:
2872/90
#9 hva nu os ment i sjov..
Okay så må vi jo håbe manden kigger på den sms.. ;)

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
19-03-2007 17:21:40
Svar/Indlæg:
14079/622
->#10

Ah oookay, så politiet i Danmark er bare generelt korrupt?
Come on?.. :00

Som sagt, selvtægt er ulovligt og skal ikke forherliges.
Derimod er det fuldt lovligt at møde op på vedkommendes adresse og kræve sine penge, uden voldelige midler. Og mon ikke også det hjælper..

Tahiti

Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2007 17:54:31
Svar/Indlæg:
2676/147
Så har jeg fået kontakt med vedkommende, og pengene skulle være sendt nu, og være hos mig imorgen.

Tahiti

Atomizer

Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2007 18:05:03
Svar/Indlæg:
688/32
Hey alle.

Det er mig der har købt kølehovedet af Tahiti.

Jeg har været travlt optaget af arbejde den sidste tid og har derfor ikke været på oc.dk. Min privat telefon har været slukket da jeg ikke kunne finde min lader :)

Jeg har lige snakket med Tahiti i telefonen og undskyldt at jeg ikke har betalt. Jeg har overført pengene så han gerne skulle kunne se dem i morgen.

Grunden til jeg ikke har betalt er at jeg lavede flere handler oven i hinanden på det tidspunkt så det er simpelthen en forglemmelse. De andre 2 jeg har handlet med på ca. samme tidspunkt er begge herfra siden og har modtaget deres penge.

Jeg vil gerne rose Tahiti for ikke at hoppe med på selvtægt vognen da jeg virkelig ikke kunne finde på at snyde nogen på nogen måde.

Jeg bliver sq lidt ked af at læse hvad folk mener man skal gøre ved sådan nogen snydere. Jeg synes man skal, som Tahiti, i hvert fald give det lidt tid inden man tyer til vold fx. Det kunne jo være en fejl.

Til Tahiti, jeg er sq glad for det var dig jeg handlede med da jeg lavede denne fejl/forglemmelse, hvis det var en anden kunne jeg være smadret eller stemplet som snyder herinde.

Forresten, jeg er også lidt ked af at du ikke se mit hjemmenummer på dgs.dk Hvis du havde ringet til det kunne min kæreste have givet dig mit arbejdsnummer.

Med Venlig Hilsen
Martin Madsen

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2007 18:27:47
Svar/Indlæg:
6899/119

Rart at se du tilkendegiver :)

Du har jo intet gjort galt, så derfor er det også latterligt når folk begynder at snakke om repressalier osv. for kun 200kr

matt??

Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2007 18:33:15
Svar/Indlæg:
5600/32
#15, Det er vel sådan set ligegyldig hvilket beløb der er tale om.. :l

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2007 18:46:22
Svar/Indlæg:
2872/90
#15 det er jo et principsag. om man bliver snydt for 100 eller 1000 kr. det gør ingen forskel efter mit hovedet.. snyder man folk så må man tage konsikvenserne.. færdig arbejde..

Dog skal man ik bare tage ud og klippe fingre af folk uden lige at ha stukket en finger i jorden.. kan jo være det kan løse på en lidt mere lovlig måde..

Martin.v.R

Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2007 18:50:50
Svar/Indlæg:
8555/439
:l har aldrig snakket om vold ;)
men man kan tage pant ;) i noget som folk er Glade for ;)
men kun godt at,alt er på plads :)

jeg har (aldrig banket folk) ;)
har bare ringet til Politiet,som sagt at vi kørte ud til en der havde gæld,og hendter noget af værdig i forhold til Gælden.
så har Politiet sent en bøde på 500,-

en anden ting
man må helder ikke bryde noget op,når man gør det ;) for så bliver det til røveri ;) og det er jo ikke så godt.
fsk:man at læsse en bil op på en lastbil,og køre den væk er ok.
mán må ikke sælge det man hendter,der jo noget man har tage i pant,til man får sine penge.

nå men kun godt,at alt er på plads.
kan godt lide at Atomizer står frem,nice ;) 8)

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2007 18:53:18
Svar/Indlæg:
6899/119
#16+#17

Er udmærket klar over det er en principsag!

Men ville I rejse det halve rige rundt for at slå en person halv fordærvet (hvilket aldrig kan forsvares, da det er selvtægt), hvis du var blevet snydt for 100 eller 200kr. Det er vel næppe værd at plette attesten for?

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2007 19:02:02
Svar/Indlæg:
2872/90
#19 den er sgu plette nok i forvejen.. :e nå spørg til siden..
nej gad sgu nok ik tage hele vejen til jydeland for 100-200kr. men det er fordi jeg er doven. Men kunne dog sagtens finde på at få nogen jeg kender der over til at køre en tur..

Synes du jeg har en underlig holdning så prøv og ring til kbhs politi og sig du er blevet snydt for 200kr.. så kan du høre en kraftig latter også bliver du bedt om at klare tinge selv..! taler af erfaring.! de har ik tid til den slags.. og nu siger jeg jo man ik bare skal tage ud og klippe fingerne med de samme.. men synes det er iorden som sidste udvej..

Tahiti

Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2007 20:47:01
Svar/Indlæg:
2676/147

Alt ok, er bare glad for at vi fik redet trådene ud, og det kunne jo ske for en hver :i :D

Tahiti

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2007 21:13:12
Svar/Indlæg:
6899/119

Meget forskruet holdning der ikke holder i et samfund som vores.

Hvis vi alle rendte rundt og tog os af ting som politiet ikke kan opklare eller umiddelbart gøre noget ved.

Hvor ville vi så ikke ende?

Så det holder ikke en meter.

Tahiti

Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2007 21:27:58
Svar/Indlæg:
2676/147
Jeg syns jeg har fået de svar jeg ledte efter, og da sagen jo stortset er afsluttet, syns jeg tråden skal have lov til at dø langsomt :)

Har i ellers noget i vil diskutere( såsom #20 + #22 ), så lav venligst en ny tråd selv, og slå jer løs der :i

Tak for det drenge

Tahiti

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
19-03-2007 22:25:25
Svar/Indlæg:
2872/90
#22 nu behøve du heller ik overdrive mester vel.. siger ik at bare fordi politet ik har tid til at undsøger alle ting så skal vi gå rundt og klippe fingerne af folk..

"HVIS DU BLIVER SNYDT OG DU INGEN HJÆLP FOR AF POLITET SÅ ER DU DA TIL DIN GODE RET AT OPSØGE VEDKOMMENDE OG TAGE EN SNAK MED HAM!!" siger ik du skal give vedkommende tæv vel!!.. så lad nu vær med at blæse det op til noget det ik er okay.. tak.. ;) ;) ;)

#23 jamen det er så sjovt at diskutere her..

ej skal nok stoppe kan se det bliver en af disse diskutioner som ik kommer nogen vejende..

Webnik

Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2007 12:38:18
Svar/Indlæg:
2356/28

:00