SUBZERO kølervæske

Vandkøling d.  20. marts. 2007, skrevet af leander
Vist: 457 gange.

leander

Overclocker
Tilføjet:
20-03-2007 09:35:30
Svar/Indlæg:
141/33
Heey, tænkte lige på noget :)
Jeg køre motocross, og der havde vi sidste år store problemer med varmen på grund af noget dårlig kølercirkulation, men så hældte vi noget grøn væske på køleren noget der hedder SUBZIRO, og det gav altså lige kawa'en 10 grader mindre :p

Det er 100% flydende, og beregnet til ALU, er det noget der skal hældes på et computer kølersystem ??

Leander

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2007 10:07:33
Svar/Indlæg:
10398/435
Subzero er vel kølervæske som er beregnet til subzero forhold.. altså så kølervæsken ikke bliver til is...

At det skulle give 10 grader lyder underligt imo. Sikker på den ikke bare manglede kølervæske? :e

leander

Overclocker
Tilføjet:
20-03-2007 10:45:45
Svar/Indlæg:
141/33
No, det er sådan noget specielt noget der lavet til højt ydende motorer, og manglede kølervæske er jeg sikker på den ikke gjorde for det var over en længere periode, det kunne jo bare være fed hvis man kunen hente lidt ekstra ydelse ved at helde væske på til ca. 200kr litteren :)

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2007 12:17:31
Svar/Indlæg:
6624/113
Hvordan ved du at den fik 10 graders fordel ud af det hvis du kører Motocross?

Der er jo ingen instrumenter på den, og jeg har godt nok aldrig set nogen gide bruge tid på at måle den slags, medmindre de havde en for lille køler monteret - dvs det var enten en stygt tunet maskine eller bare ombygget...?
Den optimale temperatur på en 2 takter ligger på ca 70-85 grader, og normalt er kølesystemet dimensioneret til at den kan holde sig indenfor det under alle tænkelige forhold.
Der er efter min mening for mange faktorer i det, til at kunne sige at man BUM vinder 10 grader.

Om det vil give nogen ydelse i et langsomt cirkulerende vandkølesystem til lavt ydende varmekilder, og med lave temperaturforskelle - det kan man nok kun finde ud af på en måde... ;)

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
20-03-2007 13:08:44
Svar/Indlæg:
10398/435
Jeg vil godt gætte på at det giver 0c i forskel på et vand system.. sry, jeg ved godt det ikke er særligt positivt gæt

leander

Overclocker
Tilføjet:
20-03-2007 15:37:07
Svar/Indlæg:
141/33
3#
Inden for de sidste par år er der blevet kørt mere og mere 4takt, da kawasaki udkom med deres første af 250Firtakt fandt man hurtigt ud af at kølerne var for små, der skulle ikke køres ret længe på en tung sand bane inden vandet begyndte at koge af, og inden det var muligt at få størrere kølere på var der ikke andet end det specielle kølevæske, self er det ikke præcist med de 10 grader, det afhænger jo af forholdene, men kawaen kogte ikke nær nær så hurtigt som den gjorde på almindeligt vand ;) men nok om det, jeg var bare nysgerri på om det havde nogen effekt på nogle noget mindre kølesystemer, hvilket det jo så ikke ser ud til at det har, jeg ved absolut intet om det med vandkøling på en com, skal første selv til at prøve det nu;) Så når i siger det så er det garanteret rigtigt at det ingen effekt har
:)