Okay...
#1 Jeg læste en udenlandsk test, hvor netop bios på QuadGT´en virkede særdeles uhensigtsmæssigt, så det argument er jeg stødt på før. Til det skal så siges, at der også stod i testen, at Abit var begyndt at lave bios-opdateringer særdeles hurtigt. Og de lavede så en follow-up-test kort efter (mindre end 14 dage efter), hvor de mest graverende fejl var rettet i bios. Så på det punkt er jeg ikke specielt bekymret. Selvom det selvfølgelig er mest tillidsvækkende, at alt virker 100%, straight out of the box. Så måske en lille guldstjerne til Asus på den konto.
#2 Ja, designet.... Det betyder jo også noget. Nu har jeg ikke prøvet, selv at samle en puter før, men jeg har læst både for og imod de vinklede stik. Flertallet af de test jeg har læst, synes de er lidt irriterende, men måske en vane-sag. Angående farver på eventuelle LED´s, så er det vist ovre i bling-bling afdelingen. MEN ! Det har også ret, lidt drenger*v er der da stadig i mig. Dog vil jeg indrømme at de kort-monterede knapper på Commando, er noget lækrere udført end på QaudGT. Det var så endnu et lille + til Asus. Men så synes jeg til gengæld, at det er SMART at de har flyttet reset-knappen ud på IO-skjoldet på QuadGT. Absolut et + til Abit. Så er LCD-displayet til fejl-koder på Asus jo bare blæret. Men det sidder jo lidt fjollet deromme bagpå. Abit har "kun" segment-displayet inde på selve kortet, men det vil være nemmere at se, hvis man en rude i siden af kabinettet (og det skal jeg have !). Så det er + til Asus for coolness, og + til Abit for brugervenlighed.
Ergo, jeg er indtil videre ikke sikker på, hvad det ender op med. Måske skal det simpelthen være prisen der afgør sagen. Commando er jo lidt dyrere, end QuadGT er, og er kortene så godt som ligeværdige, skal man jo vurdere om Commando´s "herligheds-værdi", er mer-udgiften værd. Håber på flere input. ?:(