2 grafikkort ?

Grafikkort d.  22. marts. 2007, skrevet af Chokobolle
Vist: 318 gange.

Chokobolle

Overclocker
Tilføjet:
22-03-2007 13:55:52
Svar/Indlæg:
2/1
Jeg står her og overvejer at opgraderer mit system
Men eftersom at jeg er flyttet i lejlighed og har min pc stående i stuen er støj blevet et vigtigt emne. Så vandkøling på processoren er et must. Men med hensyn til graffikkort er jeg lidt mere splittet.
For det første sluger de nye graffikkort meget strøm. Også selvom systemet står idle. Som mit sikkert kommer til at gøre meget tit pga musik og film.

læste en artikel om at bærbare snart får to graffikort så det ene tager over når der kun skal renderes 2d som feks windows og så et "rigtigt" graffikkort som tager over når der kommer strøm på maskinen.

Kan man evt ikke få lavet sådan en ordning på en stationær pc ?

jeg har SLI så det kunne da være fedt hvis computeren kunne skifte fra et 8800 som nok larmer lidt når man spiller til et passivt kølet geforce 6xxx.

Det ville nok spare mange folk for både støj og stor elregning.
Hvad er jeres mening ? bud på en løsning evt ?

Amin

Superbruger
Tilføjet:
22-03-2007 14:26:48
Svar/Indlæg:
205/51
Altså, hvis du skal bruge den meget til at se musik og film, hvorfor så købe et i 8800-klassen? Du kunne nok købe et geforce 8800gts 320mb, så bliver der ikke slugt så meget strøm. Men bare det, at du går op i en stor elregning grundet et grafikkort, leder mig til at tro, at du ikke vil sløse med pengene. Og netop derfor bør du overveje yderligere, om du egentlig har brug for et forholdsvis dyrt grafikkort, hvis du for det meste vil se film og høre musik på den.

Mht. til grafikkort som kører enten 2d eller 3d...jeg har et geforce 7900gtx, og når jeg har rivatune monitors til at køre, kan jeg da se, at den selv skruer drastisk ned for core clock til 3d, når jeg ikke laver noget, også stiger den, når jeg kører spil og andet lign. Så jeg tror da, at alle grafikkort kan køre en low-watt funktion, hvis man ikke bruger 3d-applikationer? Desuden bruger sådan et 800gts 320mb ikke særlig meget strøm og blæseren skulle være relativt stille.

Chokobolle

Overclocker
Tilføjet:
22-03-2007 14:40:54
Svar/Indlæg:
2/1
Det var nok bare mere tanken der intereserede mig. Om det kunne lade sig gøre.

men selvom min computer nok det meste af tiden bliver brugt til musik så vil jeg da også have muligheden for at spille lidt ind imellem. Det har bare aldrig været et problem for mig før i tiden. Men larm har meget at sige nu... desværre

Kunne bare ikke lige støve noget op om emnet andre steder.

men tak for svaret aligevel

Psym

Overclocker
Tilføjet:
22-03-2007 15:16:17
Svar/Indlæg:
663/58
koster omkring 1500 kr i kvartalet med en pc som min som næsten køre 24/7 .

ikke de store når det også har varmet min lejlighed op ved siden af :P .

Chokobolle

Overclocker
Tilføjet:
22-03-2007 15:43:20
Svar/Indlæg:
2/1
det er da også mange penge. Tænk på man kunne spare et par hundrede ved at have et standby graffikkort som kun brugte 1/10 del af hvad et normalt bruger i standby

jeg vil stadig mene at det ville være smart. Men det er måske bare mig. Både støjmæssigt og "spar på strømmen" mæssigt.

Tænk på fremtiden. Det bliver nok dyrere og dyrere

Emze

Superbruger
Tilføjet:
22-03-2007 19:28:25
Svar/Indlæg:
666/100
Hvad er det for nogle spil du spiller?

jeg tror ikke at du har brug for et grafikkort i 8serien