Redde data fra ekstern disk

Diverse d.  23. marts. 2007, skrevet af Chucara
Vist: 266 gange.

Chucara

Overclocker
Tilføjet:
23-03-2007 01:43:31
Svar/Indlæg:
28/5
Her er situationen:

Jeg har en Maxtor Personal Storage disk på 500 GB, der tilsyneladende ikke har det så godt længere..

I windows:
Enhedshåndtering finder disken, men jeg kan ikke se den i drevhåndtering. Testdisk kan finde den, men rapporterer en forkert størrelse (2TB?). Derfor kan testdisk intet stille op. Alle andre programmer, jeg har brugt kan intet gøre, da de ikke kan finde disken.

I Linux(ubuntu)
Jeg får fejl når jeg booter, og er derfor nødt til at boote uden disken. Med lsusb kan jeg se et device ved navn maxtor, men der er intet i /dev udover den SATA disk, der sidder i maskinen.

Hvad gør jeg?

Og i tilfælde at jeg ikke kan få dataene ud, dækker garantien så?

steen

Elitebruger
Tilføjet:
23-03-2007 06:45:09
Svar/Indlæg:
2870/65
Getdataback kan måske hjælpe dig.

Mht. garantien, så dækker den kun på selve disken, ikke på data. Du kan gå ind på Maxtors hjemmeside og checke om der stadig er garanti på disken.

Ginner

Elitebruger
Tilføjet:
23-03-2007 08:39:02
Svar/Indlæg:
524/16
vil give steen ret i at du skal prøve getdataback.. har selv haft 2 eksterne maxtor, hvor den ene har smidt fil systemet 2 gange... og den anden 1 gang.. så mit råd til alle er, drop alle de nye maxtorer.. de dræber sig selv. Lorte harddiske

Men de gamle maxtor kører fejlfrit.. sjovt nok

dhink

Elitebruger
Tilføjet:
23-03-2007 10:29:33
Svar/Indlæg:
13/0
Hvis ikke ovenstående hjælper, så prøv at finde "Hirens Boot CD" på nettet, der ligger nok et tool eller 2 der kan hjælpe dig :)

Partion table doctor er også et bud på hjælp (kan ikke huske om den ligger på ovenstående disk.

CoB

Overclocker
Tilføjet:
23-03-2007 17:49:02
Svar/Indlæg:
9/2
Hvi det kan hjælpe ligger jeg inde med både hirens og en del andre tools som lidt efter situationen kan hente dine data ud igen. p-msg mig for mere info

Chucara

Overclocker
Tilføjet:
26-03-2007 00:58:07
Svar/Indlæg:
28/5
Update:

Tak for rådene gutter, indtil videre har jeg prøvet Hirens boot cd, men kan ikke rigtige finde nogle værktøjer, der kan hjælpe. - De kan ikke finde den eksterne disk.

GetDataBack kan, men er ikke helt klar over hvor godt det virker.. Det står og kører i baggrunden nu, men vinduet er bare hvidt.. Om der er nogen aktivitet er svært at vurdere.