Da jeg er står for at skulle stykke et nyt system sammen, havde jeg egentligt bestemt mig for et Commendo kort men synes også det nye p5b premium vista edt. virker ret overbevisende. men jeg kunne godt tænke mig at der er andre som vil give deres råd med på vejen da det vil være noget træls at ofre så menge penge på en halv løsning. hensigten med systemet er gaming, og dvd rip/encoding, maskinen skal ikke bruget til DL og opbevaring af filer.
Hvis du vil have en strømforsyning, som virkelig er kvalitet, så vælg en eller anden art af green power, de har høj effektivitet, dermed kommer man også tæt på den angivede maximum watt forbrug, istedet for at en stor del går til varmeudvikling.
#0, er det ikke overkill at købe 3 raptor til et raid 5 setup? Du kan jo få åndsvagt meget plads for færre penge ved f.eks. at smække fem 250 GB harddiske i raid 5. Det vil også kunne følge med raptor setup'pet i alt andet end access-time.
Alternativt kan du køre med en enkelt raptor som system disk og tre 250 GB diske i raid 5 som datadiske.
Og endeligt, så vil to raptors i raid 0 til Windows og programmer og alle data liggende på et raid 5 setup af 250 GB diske være hurtigere end dit eget forslag (og kun koste nogle få hundrede kr mere).
Hvis datasikkerhed er meget vigtigt for dig, så ville jeg personligt droppe raptor diskene og i stedet vælge et raid 5 setup med tre 250 GB diske og så bruge de sparede penge på 2 GB ram mere - det vil IMO give dig mere performance...
Zalmann kabinettet ser rigtigt fedt ud og er af massiv aluminium , men rent køle-teknisk ville jeg hellere have Antec P180B : http://www.antec.com/ec/produc...
Der er plads til nogen flere og større blæsere....
Da jeg ikke skal have andre end de filer jeg bruger liggende af gangen (ca 50gb) var det jeg valgte det setup med 3 raptor, men hvis de brænder ligeså meget af som mine gamle maxtor og hitachi diske, så kunne det da godt lige være den ide skal dræbes, men det kan jo også være 2 stk raptor 130gb i raid 1 vel også give en ok perform, men er nu stadig i tvivl om valget...