Killer NIC med BitTorrent

Litteratur d.  25. marts. 2007, skrevet af cornerrage
Vist: 857 gange.

cornerrage
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-03-2007 00:49:17
Svar/Indlæg:
3532/303
Kommentar til nyhed på: http://www.overclocking.dk/new...
Nosferatu
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-03-2007 10:40:28
Svar/Indlæg:
2029/63
Nice med en Npu :p
Skal blive sjovt at se et review af det :D


gandalf18
 
Ny Skribent
Tilføjet:
25-03-2007 11:54:45
Svar/Indlæg:
5678/460
gad vide om det ka købes i danmark


Nic-hlas
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-03-2007 12:59:21
Svar/Indlæg:
1243/161
#1 der skulle ihvertfald stå lidt;)

http://enthusiast.hardocp.com/...


Rønn
 
Overclocker
Tilføjet:
25-03-2007 13:14:03
Svar/Indlæg:
311/12
snart har vi da ikke engang brug for CPU'en mere sådan som der kommer processorer til alt det vi har cpu'en til :p

Det ville ellers være et ret nice kort at have sidende i maskinen :) måske lidt for dyrt men..


gandalf18
 
Ny Skribent
Tilføjet:
25-03-2007 13:47:31
Svar/Indlæg:
5678/460
4# nej du har ret først var det PsyX kort og nu den her

vis jeg havde pengene til det ville jeg lave et Test med de med et system som har de 2 kort og et uden


M.Thomsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-03-2007 14:43:53
Svar/Indlæg:
4112/52
Problemet med den her djævel er, at den er til PCI, og ikke til PCI-E, hvilket er fremtiden, så før de laver den til PCI-E 1x, så er den IMO en dødsejler.

#4+5 i misforstår konceptet med at lave en masse dedikerede processorer.
Fordelen ved dem er, at du med en meget mindre processor, der er optimeret til formålet, kan udføre en tilsvarende eller større opgave, af hvad en CPU kan.
Tag PPU'en f.eks. Den giver ikke flere FPS, men til gengæld giver den en meget federe grafisk oplevelse, i de spil/programmer hvor der er understøttelse af den i, og på dén måde, så kommer det i sidste ende til at blive sådan, at CPU'en kun har til formål, at koordinere alle de seperate processorers data til en helhed, i stedet for at den selv skal lave alle beregningerne også, hvilket vi jo kan se, at selv med en C2D er et stort problem i en del spil.

Vi ser jo også hvilken fordel det er at have R580 sat til at køre F@H. De omkring 800 aktive GPU'er har ca. 30% af regnekapaciteten i F@H, som de over 1.6 millioner aktive CPU'er har!!!
små 23000 PS3 levere næsten 5-dobbelt regnekapacitet, af hvad CPU'erne kan, til trods for at de på MHz er meget langsommere end CPU'erne er.

Men på den anden side, så har det jo den ulempe, at de ikke dur til ret meget andet end det de er optimeret til, og det er deres største ulempe.
Man kan jo ikke pløje ret meget mark med en F1 bil, til trods for den har flere heste at gøre godt med, end mange af de traktore som bruges til formålet har, alene pga. F1 bilerne har en optimering til at køre hurtigt på flade jævne veje, i stedet for at kunne komme igennem meget mudret terræn, hvilket er Traktorens hjemmebane.


CCU
 
Superbruger
Tilføjet:
25-03-2007 16:05:53
Svar/Indlæg:
64/6
men dette er altså en MEGET gammel nyhed... den har været ude i usa siden sommers i usa.. men synes bare prisen er fucked... da jeg sidst så den koste 1800kr plus diverse ting... for at få det til danmark.. synes også det er lidt dårligt at de ikke vil lave en pci-express version, for pci er nærmest uddødt nu...


cornerrage
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-03-2007 16:59:43
Svar/Indlæg:
3532/303
#7 Hvis du kigger efter er nyheden ikke NIC'en i sig selv, den skrev jeg vist endda selv nyheden om dengang, men nyheden er bt klienten :)


TheReazepter
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2007 08:09:19
Svar/Indlæg:
772/49
Så er spørgsmålet jo bare om hvordan man får den overclocket.. Glæder mig til at se den første kompressor løsning :e


Hawski
 
Superbruger
Tilføjet:
26-03-2007 08:48:28
Svar/Indlæg:
751/42
Det er næsten helt fjollet med en NPU synes jeg. Så meget trafik skaber et netkort altså ikke - det er klart et produkt til et niche marked.

Men ganske spændende til LANparties vil jeg tro, monstro man kan få 1ms lavere ping til serveren med et netkort til flere tusind kroner ... så ville jeg hellere have noget andet :i


M.Thomsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2007 17:37:24
Svar/Indlæg:
4112/52
#10 Det er jo til at styre Torrent opgaverne, sådan at CPU ikke bliver belastet af dém, så der er flere resurcer til spillene m.m.


Niclas!
 
Superbruger
Tilføjet:
26-03-2007 18:56:22
Svar/Indlæg:
236/34
Derfor plejer man jo også bare at lukke Torrent-opgaverne, for dem har ingen gavn af når man sidder og spiller ;) . Og når man så er færdigt med sit spil, så åbner man dem bare igen :e.

Men nu er vi jo alle så glade over at vi slet ikke behøver at lukke dem når vi spiller, for nu kan vi nemlig få lov til at betale næsten 2.000 kroner for et fint lille kort der gør det sjovt at spille samtidig med at man downloader Pron, musik og andet sjovt stuff.

Var jeg så det eneste der lige tænkte, at jeg hellere ville koble den gamle pc til netværket og lad den stå som slave, kun til at downloade :p . Så har man oven i "købet" lige sparet de 1.800 kroner, for det må emo give det samme.


SuperflyDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-03-2007 10:22:31
Svar/Indlæg:
1503/128
"Indbygget firewall" <-- Jeg får snart en blød p.. hvis jeg ser flere af den slags tiltag. Der er efterhånden firewall i ALT, og det bliver sværere og sværere bare at komme igennem sit eget netværk med de simpleste applikationer :l

Hvis så alle de kære producenter bare gad at lave en "Turn off Firewall" funktion, men nææææ nej - det hele skal være så kringlet og snoet, og uden en lang række port forwards m.v., så er man bare låst totalt fast.

Hvis folk vil have en firewall, så køber de en dedikeret firewall. Ellers skal de bare spare deres ingeniører for ulejligheden, og lade være med at fylde lortet i produkterne!


Hawski
 
Superbruger
Tilføjet:
30-03-2007 08:06:47
Svar/Indlæg:
751/42
#11 med dual-core er det så særligt nødvendigt? Der er alligevel ikke nogen spil der udnytter dual-core i en sådan grad, at du ikke kan have dine bittorrent downloads kørende pga. mangel på cpu ressurser. Eller omvendt at du mister et par frames på at have bittorrent kørende.

Jeg ville nu være mere bekymret for at mine pingtider steg til flere tusinde milisekunder fordi min netforbindelse blev ædt op. Set i det lys, så er killer nic endnu mere åndssvagt.

Som jeg ser det, så forsøger killer nic at spare på en ressurse som vi har oceaner af (cpu power), samtidig med at de vil udnytte en vi næsten ingen af har (internet båndbredde). Det er jo komplet tåbeligt at gøre det på den måde. Det er jo kun når du sender pakker med netkortet at du kan styre om du vil have prioriteret spil-pakker højere end fil-pakker. Så det er folk der sender helt vildt meget der kan få lidt ud af killer nic, ikke folk der downloader.