Elektrisk lyd fra computeren

Diverse d.  26. marts. 2007, skrevet af theavion
Vist: 276 gange.

theavion

Overclocker
Tilføjet:
26-03-2007 01:27:09
Svar/Indlæg:
1/1
Jeg har i et stykke tid haft problemer med, at min computer giver en elektrisk "Bizzzzz"-lyd, når jeg f.eks. spiller WoW. Hvis jeg bare surfer på internettet er der ikke noget problem.

Desuden er den begyndt til tider at "crashe", hvorefter winXP siger at det er grafikkortet der gør det. Den eneste hjælp winXP kommer med er at opdatere mine grafikdrivere, men det er gjort og har kun gjort det værere (crasher mere)

Jeg aner ikke hvor "bizzz"-lyden kommer fra, men den er så gennemtrængende, at det næsten ikke er til at sidde ved computeren.

Er der nogen der kender til problemet eller selv har haft et sådant problem. Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre for at fjerne lyden.

Selas

Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2007 02:01:09
Svar/Indlæg:
2845/91
Kommer det igennem højtalere/headset eller kommer det fra selve kabinettet?

Hvis det er fra højtalere kan det være pga det er ringe afskærmet og der kommer interferens (i det minste opfanger du ikke tysk radio med dem, som i en anden tråd)
Er det via headset kan det være et skidt lydkort, dette er meget typisk for onboard lydkort.
Hvis det er selve computeren kan det være flere ting, somregel er det strømforsyningen, men det kan også være HDD (typisk hyletone), grafikkort, CPU blæser andre blæsere etc.

theavion

Overclocker
Tilføjet:
26-03-2007 02:33:50
Svar/Indlæg:
1/1
Det er en lyd der kommer fra selve kabinettet.

Jeg har skiftet min strømforsyning til en topmoderne 520W, så jeg kan ikke forestille mig, at det er den der larmer.

Hvis det var HD'en der larmede, ville den så ikke gøre det hele tiden. Fra man tænder computeren til man slukker den?

Umiddelbart tror jeg selv, at det er grafikkortet der gør det, men jeg ved bare ikke lige hvad jeg kan stille op.

CoffeeCan

Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2007 08:33:56
Svar/Indlæg:
3394/170
prøv at tænke comp'en uden HDD til, prøv også at tænden comp'en med kun cpu blæsere tænkt, og kun med gpu blæser tæt osv..

Hvis det er en blæser det er gal med kan du jo skifte blæsere / kølerne.

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2007 08:49:55
Svar/Indlæg:
10398/435
det kan være en spole som larmer. hvis du kan identificere den så kan man give den en klat silicone.

Lyden kommer nok fra grafikkortet eller fra omkring cpu-området på mobo'et.

CoB

Overclocker
Tilføjet:
26-03-2007 15:29:01
Svar/Indlæg:
9/2
Lige et lille sidespring.

Hvis nu problet var at lyden kom ud af højttalerne men kun når maskinen ikke belastes. så ligner det mit problem, altså en elektrisk støj i højttalerne som kan fjernes ved at starte F@H eller et krævende spil. negen der ved hvad det kan skyldes ???