Mail problem, siger jeg spammer ??

Software d.  26. marts. 2007, skrevet af karaffa
Vist: 346 gange.

karaffa

Superbruger
Tilføjet:
26-03-2007 17:10:33
Svar/Indlæg:
291/87
Jeg har ligepludselig fået et problem, når jeg prøver at sende mail via outlook får jeg en error
"571: IP was found in sbl-xbl.spamhaus.org"

Jeg kan sagtens modtage mail.

Jeg har googlet lidt men jeg er ikke rigtig blevet klogere, men kan det passe at jeg er blevet blacklistet eller noget lignende ??

Det hører med at det er en mail det hører til mit eget domæne, der er oprettet 2 mail adresser, minog min fars og ingen af os er stor spammere 8)

Jeg har kørt en fuld scanning med Norton, Spybot og superantispyware for at se om jeg er blevet inficeret med et eller ander fælt men jeg finder intet. Hvad kan jeg gøre nu ??

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2007 17:22:51
Svar/Indlæg:
4230/89
jeg ved ikke hvordan eller hvorfor du er røget på deres liste...
men du kan vel prøve at skrive en mail til shamhaus.org(fra en anden mail ;))
og så prøve at høre dem hvad de har at sige til det...

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2007 17:26:36
Svar/Indlæg:
4230/89
hey igen... fandt lige det her...
lyder lidt som din situation:

http://www.spamhaus.org/faq/an...

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2007 18:23:18
Svar/Indlæg:
3943/44
Det er ip'en den brokker sig over? - hoster du hjemme eller har du et firma til det?
Hvis du hoster hjemme har du så dynamisk ip?

Hvis du har et firma til det, så kan de nemt blive blacklisted pga. hvad andre kunder gør.
TDC - kan f.eks. også nemt være blacklisted.

Men det er modtageren der afviser din mail.

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2007 18:39:25
Svar/Indlæg:
4120/115
Ofte så bliver du blacklistet fordi du har en openrelay, enten en mailserver, eller også et eller andet malware på din pc... De har såvidt jeg husker et værktøj du kan teste din IP med, for at afprøve om den har dette, og hvis den bliver godkendt, så bliver du unlistet igen 😉

steen

Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2007 19:56:35
Svar/Indlæg:
2870/65
# 0 TDC har haft en del problemer med en organistation (SORBS.DNS) som havde opkastet sig til "emailbetjente" for egen regning, alene af den årsag at deres kunder har haft "dhcp" i navnet på deres adsl-linier...og som også havde en email-server stående.

Du kan læse mere her: http://www.au.sorbs.net/

Løsningen er (hvis man har TDC eller andet udbyder - dog ikke Tele2 - da de ikke kan finde ud af det), at få udbyderens Hostmaster til at lave en Reverse DNS pointer på din adsl-linie som hedder det samme som dit email-domæne.

SORBS argument er, at så længe at man kan "spore" dit domæne tilbage til din adsl-linie, er det nemmere at checke om du "spammer" eller ej.

Det sidste du skal have gjort (efter at få udbyderens hostmaster til at lave reverse dns pointer) er at få diverse spam-bekæmpere til at checke din linie for spam. Efter 24 timer tager de dig af listen, hvis du ikke spammer.

Hvis du har sat en Exchange server op (og ikke har ændret på indstillingerne på Relay-funktionerne) skulle Exchange ikke spamme. Det hjælper selvfølgelig også at du har opgraderet til ServicePack 2 til Exchange.

Bruger du en anden email-server bør du lige kigge den efter i sømmene, inden du får lavet en reverse pointer. Du skulle nødigt stå tilbage med en regning for en lille overset indstilling, fordi nogen har udbyttet et hul i din email-server som du ikke vidste er var der.

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2007 20:09:38
Svar/Indlæg:
1581/5
samme problem er mange tdc adsl kunder blevet udsat for, løsnign 1 - sluk udstyret til internet natten over - og håb på du får en dhcp tildelt ip adresse fra en ny pulje.

løsning 2 - ring til tdc, der går dog op til 10dage før man er fjernet fra blacklist igen.

hvis man har fast ip - så ring til tdc og brok sig :)

karaffa

Superbruger
Tilføjet:
27-03-2007 07:37:47
Svar/Indlæg:
291/87
Tak for alle svarene, jeg har kontaktet min internet udbyder Cybercity og mit domæne host cliche, pr mail da ingen af dem tager deres telefon, så nu er det vel bare at vente og se hvem der først skyder skylden på den anden.