Samling af ny PC = intet billede på slærmen :

Bundkort / CPU d.  27. marts. 2007, skrevet af Reloath
Vist: 366 gange.

Reloath
 
Overclocker
Tilføjet:
27-03-2007 02:12:38
Svar/Indlæg:
3/2
Hej,

Jeg har lige samlet min nye pc (Gigabyte MB, 1900XT GFX, C2D e6400 CPU og 2GB RAM) og satte med glæde strøm til dyret. Desværre, så oplevede jeg ikke andet end lys i kabinettet og beskeden 'no signal' på min skærm.. x(

Jeg har endnu ikke sat siden på kabinettet, og kan se at blæseren på cpu, gfx kører som de skal. Det samme er tilfældet for blæserne i kabinettet og den i strømforsyningen. Derfor troede jeg at problemet lå i mit 1900 XT grafik kort og forsøgte derfor at sætte et gammelt pci kort i maskinen: samme resultat 'no signal'.

Nu er jeg lidt i tvivl om hvad der så kan være galt.. det skal siges at der i mit nye kabinet ikke er nogen højtaler og kan derfor ikke høre bip-lyde.. der er lidt skræmmende nu.. men hvad kan der være galt? det er vel ikke bare sådan at det er MB'et? Der kan vel være andre muligheder?

Enhver hjælp/ide er velkommen.

Advanced
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-03-2007 07:40:08
Svar/Indlæg:
6899/119
Flyt rundt på ram stængerne, clear cmos, pil alt udnødvendigt fra.

Dvs. prøv kun at køre med en ram blok, gfx og en harddisk koblet til.



Pederrs
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-03-2007 08:01:16
Svar/Indlæg:
1198/35
Harddisken kan du også koble af. Prøv derefter som #1 siger at flytte lidt rundt på den ene ram blok du har i. Du kan evt. også prøve at pille batteriet ud af bundkortet.



Kirsby
 
Superbruger
Tilføjet:
27-03-2007 09:14:02
Svar/Indlæg:
1214/62
Hmm jeg havde også samme problem, da jeg samlede mit C2D system. Det var mit intel motherboard (designed for Core 2 Dou P965LT, der ikke havde den rigtige BIOS) Og der var endda samme fejl på 2 boards! ?:( intel gogo!



ejunkey06
 
Overclocker
Tilføjet:
27-03-2007 11:42:35
Svar/Indlæg:
19/1
Præcis samme problem jeg havde med mit nye system.

Mit problem var bare den ondeste brøler jeg nogensinde har lavet.

Mit gfx sad simpelt ikke HELT ned i slot'en. Det var stort set umuligt at se, men det gjorde den bare ikke.

Prøv kun at sætte det nødvendige i, dvs KUN dit mobo (seføli), RAM (en block ad gang, prøv forskellige slots), dit gfx (tjek om det sidder HELT som det skal).

I sidste ende kan du dobbelt-tjekke din cpu, aner ikke om den har indflydelse på dit problem hvis jeg skal være helt ærlig.

Havde dog en gang et problem med at min cpukøler trykkede skævt ned på min cpu som gjorde at den gik fuldstændig kold.

Derefter havde sågar også problemer med at nogle kabler, som firewire og usb, rørte andre ting inden i kabinettet som fik maskinen til at slukke konstant.



Det er bare mine erfaringer. Håber det hjælper.



Reloath
 
Overclocker
Tilføjet:
27-03-2007 12:55:08
Svar/Indlæg:
3/2
Tak for jeres forslag. Desværre har ingen af dem fået mit system til at fungere :(

Jeg har prøvet:
- Fjernet alt udstyr / kabler undtagen: 1 RAM blok, GFX kort
- Resat CMOS / Fjernet batteriet
- Forsøgt med 2 forskellige ram blokke (har købt 2*1GB) i 3 forskellige slots
- Fjernet og genindsat GFX kort flere gange (nødvendigt hver gang jeg flytter RAM.. d'oh). Blæseren på kortet kører og der er lys i dioden.

#3 Hvordan fandt du ud af, at BIOS ikke var compatibel?

Nogle personer som har flere forslag? Eller hvad tror i der er galt? (jeg har førsøgt med et gammels IDE vga kort uden held) Selve maskinen kører, der er lys i kabinettet og alle kølere fungerer (CPU, GFX kort, PSU og kabinet kølere) der er bare ikke noget billedet på monitoren..



Rønn
 
Overclocker
Tilføjet:
27-03-2007 16:11:44
Svar/Indlæg:
311/12
jeg tror også at det er BIOS der er noget galt med..
Hvad er det for nogle ram du har? hvis det er ram der kræver 2 volt eller over kan det være derfor.. bundkortene giver vidst kun 1,8 volt som default.
Dog tror jeg abit er i gang med en BIOS der selv skulle finde ud af hvilken volt de skal have..



Reloath
 
Overclocker
Tilføjet:
27-03-2007 18:11:55
Svar/Indlæg:
3/2
Nu har jeg fundet frem til årsagen: Det viste sig at være det 6 pin strømkabel til bundkortet som ikke sad ordentligt. Så nu kører maskinen som den skal.

Pinlig fejl.. :00 men tak for hjælpen alle i der kom med forslag!