Problemer med bærbar

Bundkort / CPU d.  28. marts. 2007, skrevet af Lamfighter
Vist: 248 gange.

Lamfighter

Overclocker
Tilføjet:
28-03-2007 21:42:20
Svar/Indlæg:
0/1
Hey folkens

Jeg har lidt problemer med min bærbar. Tror godt jeg ved hvad problemet er, men vil lige høre jer ad, inden jeg flyver ud og bruger penge.

Den arbejder normalt, men slukker pludselig helt ned umotiveret, under forskellige forhold uden et bestemt mønster, hvorefter den har problemer med at starte op. Cpu køleren kører tit på max inden den slukker.

Mit bud ville selvfølgelig være processeren, der over-opheder, da jeg har haft bundstykket af, for at mærke om cpukølerens heatpipes virker varme, og om køleren ellers virker upåklagelidt - og det må man vidst svare ja til.

Derfor kan man vel konkludere at cpuen overopheder, så er det ikk bare at bestille en ny, eller er vi ovre i noget bundkort relateret?

(Bonusspørgsmål: Hvad stiller man op med en cpu, der sidder fast med noget rødt lim/termiskpasta/whatever på mb)

Hilsen
Lamfighter

ak4ever

Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2007 00:30:28
Svar/Indlæg:
462/22
jeg tror nu mere på a det kan være en faulty setting i bios. eller mobo som bare VIL overvolte, eller hvad man skal sige.

ellers kan det være støv i din køleR?

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2007 00:35:13
Svar/Indlæg:
6899/119
en cpu begynder ikke ligepludselig at overophede, fordi den har lyst til det ;)

med andre ord, dit problem løser sig ikke ved at købe en ny cpu.

Jeg tror der sidder støv i bin blæser.

UnderMiner

Overclocker
Tilføjet:
29-03-2007 00:45:01
Svar/Indlæg:
12/5
Har du strømstikket i sammen med batteriet?
Prøv at hive stikket ud og starte computeren hvis den ikke vil, er dit batteri dødt og du kan tage det ud, sætte strømstikket i igen og bruge den som alm. pc indtil du får købt et nyt.
hvis du tror det er overophedning så gør det samme, tag batteriet ud og stikket i. Batterier bliver meget varme under opladning ellers gør som foreslået af en anden, rens blæseren/kæleprofilen.