Køb af en CPU til server.

Bundkort / CPU d.  29. marts. 2007, skrevet af UnderMiner
Vist: 315 gange.

UnderMiner

Overclocker
Tilføjet:
29-03-2007 00:38:17
Svar/Indlæg:
12/5
Har en gammel server til at stå, da jeg skulle have liv i den igen gik strømforsyningen... ikke noget problem i sig selv dersom jeg har flere til at ligge.

Nu er problemet så at en af mine processorer er gået sammen med den og jeg skal derfor have mig en ny. Den der sidder i er en Athlon MP og jeg har læst op til flere steder at det kan lade sig gøre at sætte en Athlon XP i bundkortet (Tyan Tiger MP S2460). Vil gerne høre om der er nogen der har haft succes med denne procedure eller kender noget til det...

Tag med i jeres overvejelser når i svarer at jeg ikke har en kæft forstand på PC'er længere og har ikke rodet med det i mange år så brug venligst almindelige ord og ikke forkortelser for de forskellige ting.

På forhånd tak.

dhink

Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2007 07:14:18
Svar/Indlæg:
13/0
Ifølge dette link er der anvendt 2 stk 1800+ i boardet, men det fremgår ikke helt nøjagtigt om det er MP eller XP udgaven ?:(
http://www.accelenation.com/?a...

Næste link ... her der en der påstår at han benytter 2 x Duron processorer og hvis det er korrekt, så må XP udgaven også kunne anvendes
http://forums.2cpu.com/archive...
(det er i bunden af tråden)

Faldt lige over dette som nok er svaret på dit spørgsmål :)
"The Athlon MP is basicly an Athlon XP with one minor difference: one of the dummy pins on the Athlon XP has been replaced with a CPU synchronisation pin which is connected to some complicated circuitry to enable multiprocessing. This means that, unlike the Athlon XP, multiple Athlon MP CPUs can be used on one mainboard. Now with the dual-core technology coming up really quickly, the need for dual processors isn’t all that great anymore for home use, but since this one is allready 2.5 years old, I’m sure it has served it’s purpose very well in the past. Now it’s Athlon 64 and Opteron from AMD, instead of Athlon XP and Athlon MP."

Ifølge dette så skulle du kunne bruge en XP processor, dog ikke i dual config, da XP processorne ikke kan syncroniseres.

Så er der bare tilbage at finde en Athlon XP og få gang i dyret igen :)

mvh

dhink

Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2007 07:15:03
Svar/Indlæg:
13/0
Ups .. glemte link til ovenstående citat :00

http://www.pingwing.us/?p=45

dhink

Elitebruger
Tilføjet:
29-03-2007 07:26:23
Svar/Indlæg:
13/0
Endnu et PS :)

Den XP'er skal være en 266 Mhz udgave, da chipsættet ikke understøtter de større 333 Mhx udgaver :)

Det var vist hvad jeg sådan lige kunne finde sådan midt i morgenkaffen .. håber ikke det blev alt for bøvlet :)

UnderMiner

Overclocker
Tilføjet:
29-03-2007 19:01:12
Svar/Indlæg:
12/5
dhink,
tak for din input, det var til megen gavn. Har bestilt en Athlon Xp processor... har tænkt på at annulere købet og tage 2 med nu hvor jeg er igang for at se om det kan køre sammen.

Hvis det er tilfældet vil jeg poste det her på Hardware-test.com, så kan flere der mangler en billig server måske få glæde af det ved at købe noget brugt... Det er ikke så nemt når pengene er små.

Tak igen.

Indlæg er hermed afsluttet.