Elitebruger
Tilføjet:
01-04-2007 12:05:46
Svar/Indlæg:
1495/34
I går morges skiftede jeg mit Asus P5B ud med Asus Commando, havde forberedt det hele - måske!
Har lagt nyeste bios på ver. 0803 (der ligger en 0902 beta, men den må vente)
Har hentet nyeste Intel Matrix raid driver til F6 floppy (ver 6.2.1.1022)
Satte de 2 WD raptor på sata port 1 og 2. Det er 2 stk WD Raptor 160GB (WD1600ADFD)
Satte sata til raid i bios og genstartede dyret
Ctrl+i for at komme ind og oprette et raid0 - den fandt de 2 diske og jeg fik oprettet dem som raid0 - stripe 128kb
I med XP Pro SP2 cd'en og startede installationen, trykkede F6 og fik valgt den rigtige driver
Ca 2 min inde i installationen af xp fik jeg første bluescreen !
Tog strømmen fra dyret og prøvede at installere fra mit andet cd drev. Det gik meget bedre, denne gang kom den helt i luften. Efter afsluttet installation genstartede pc'en men frøs i raid sektionen af bios (der hvor den tjekker om raid er ok)
Hmmm - tog strømmen fra dyret og startede op - denne gang startede xp fint op !
Gik i gang med windows update - 74 opdateringer. Alle sammen gik godt og krævede en genstart - igen hang den i raid tjekket !
Slukkede endnu engang og igen kom den fint i luften.
Installerede Intels Matrix Storage Manager, raid var ok.
Ville herind og prale, men da jeg klikkede på log ind frøs pc'en endnu engang !
Ny sluk og tænd, denne gang stod raid systemet med en fejl på den ene disk - men xp startede op alligevel. Jeg kunne sætte den fejlede disk til normal Inter Storage manager og så var raid atter ok !!!!! Lidt spooky, for hvordan pokker kan den starte op hvis den ene disk i et raid0 er fejlet !!!!!
En lang smøre, men enden på det hele blev at jeg slog raid fra i bios og installerede xp forfra på den ene raptor disk - det kører perfekt. Har alle updates på, har installeret office, BF2142 og lidt andet - ikke en eneste fejl undervejs.
Har nogen her erfaringer med raid på et Asus Commando ?
Satte jeg raid rigtigt op ?
Hjælp ?