Fotrydelsesret.

Diverse d.  01. april. 2007, skrevet af arsenio3d
Vist: 389 gange.

arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-04-2007 14:14:21
Svar/Indlæg:
2823/238
hvordan er det lige med fortrydelsesretten, jeg har købt et 8800gts, og jeg tror ikke min PSU er stærk nok(for der kommer ikke noget frem på skærmen), har sat det i min pc, men kan jeg fortryde købet nu?

CoffeeCan
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-04-2007 14:26:10
Svar/Indlæg:
3394/170
hvis det er købt på nettet, har du 14 dags retur ret.. læs evt lidt der hvor du har købt det, der står altid hvordan og hvor ledes så noget fungere..



steen
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-04-2007 14:28:01
Svar/Indlæg:
2870/65
Iflg købeloven kan du fortryde købet i mellem 8-14 dage, det der kaldes "i rimelig tid".

Men, du bør checke forretningens betingelser. Hvis de kun siger 8 dage, skal du nok ikke regne med mere. Nogle butikker giver dog 14 dage.



arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-04-2007 14:38:14
Svar/Indlæg:
2823/238
også selv om jeg har prøvet kortet i min pc?



micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-04-2007 14:43:13
Svar/Indlæg:
4120/115
Fotrydelses retten er kun en lovpligtig ret, hvis du returnere vare i den stand du modtog den i. Dvs. plomberet og i folie og alting, så hvis du først har åbnet det, så er løbet nok kørt...

Men hvad med en ny psu istedetfor så? ;)



Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-04-2007 14:50:20
Svar/Indlæg:
6181/270
#4 nix også hvis du har prøvet tingne først.
så også selvom den ikke er plomberet kan du få den byttet, bare den er i samme stand med indholdet.

med software er det anderledes, hvis du bryder plasticen eller har taget det i brug, så ryger det



micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-04-2007 15:12:03
Svar/Indlæg:
4120/115
#5
Det kommer self. an på, hvordan forhandleren ser på det, men regn ikke med opbakningen fra købeloven omkring det! 😉

Loven er jo vedtaget fordi, du ikke kan få lov at se varen først (dermed forstået som varen ville stå i butikken, og ofte i dens emballage...) Forhandleren skal jo stadig kunne sælge varen som ny bagefter, ellers ville det jo være en særdeles urimelig lov for sælgeren!



Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-04-2007 15:22:48
Svar/Indlæg:
6181/270
#6 det er hvad forbrugerklagenævnet fortalte mig



arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-04-2007 16:09:58
Svar/Indlæg:
2823/238
#4 det har jeg tænkt på men det er rimeligt dyrt at slippe 700kr for en ny PSU, Jeg ved jo egentlig ikke hvad der er galt, det kan være for slap PSU, dårlig GPU, eller noget helt andet.

Har nemlig haft et andet bundkort, men det brændte af, har så fået et nyt, samt at jeg har skiftet Grafikkortet.



IronFist
 
Superbruger
Tilføjet:
01-04-2007 16:21:23
Svar/Indlæg:
409/12
#0

Du kan sagtens bruge din fortrydelsesret. Du må også pakke dine ting ud og afprøve dem. Så det passer ikke hvad #4 skriver. Hvis du ødelægger eller smider emballagen væk kan forhandleren tillade sig at tage sig betalt for dette. For at du kan åbne kassen, har du måske fjernet et stykke plomberings tape, det sker der ikke noget ved.

Fortrydelsesretten er 14 dage, ikke 3-5-8 eller whatever. Og der menes vist 14 dage fra den dag du modtager varen og til den er sendt igen.

Ellers læs hvad der står på hjemmesiden hos forhandleren, der plejer det at stå meget klart og tydeligt, hvordan det skal håndteres.





IronFist
 
Superbruger
Tilføjet:
01-04-2007 16:27:14
Svar/Indlæg:
409/12
#8 Hvis du kar mulighed for det, så afprøv kortet hos en kammerat eller lignende, for at se om det er GFX der er defekt.



arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-04-2007 16:41:38
Svar/Indlæg:
2823/238
har ikke nogen kammerater med PCI-E.
Er der ikke nogle af jer der kan hjælpe mig?
Er der nogle af jer der bor tæt på valby, Som har en stærkere PSU end min LC 550W?



Webnik
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-04-2007 16:51:10
Svar/Indlæg:
2356/28
hehe, stærkere end din LC550... Det kan være den er defekt, men den kan NEMT trække en GTS, den kunne i teorien trække 4 stk.



arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-04-2007 17:09:06
Svar/Indlæg:
2823/238
HMMM, Hvad kan det være?
På æsken til 8800 kortet står der minimum 24A, er det de to 12 volts tilsammen?
Kan jeg ikke komme forbi en af jer, med mit graikkort, for at se om det virker?
Ved ikke hvad jeg ellers skal prøve.
:x



micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-04-2007 19:00:58
Svar/Indlæg:
4120/115
"Hvis forbrugeren vil gøre brug af sin fortrydelsesret, skal han aflevere den købte vare i væsentlig samme stand og mængde, som da han modtog den. Den erhvervsdrivende har altså ikke pligt til at give forbrugeren pengene tilbage, hvis varen er taget i brug."

http://www.dhs.dk/Kerneydelser...

"i væsentlig samme stand og mængde", det er jo en beskrivelse der kan have mange former, og forhandleren kan jo forbeholde sig retten til også at påstå at en åbnet vare, ikke er i samme stand som da han modtog den... Men det må være op til hver enkelt forhandler, eller om denne tager stilling til dette i hvert enkelte tilfælde?

Man skal altså ikke påråbe sig alle mulige overdrevne rettigheder bare fordi man har handlet på en måde der giver returret.



Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-04-2007 19:22:51
Svar/Indlæg:
6181/270
#14 hvis det er købt på nettet uanset om der er fejl på eller fejl på det kan du altid returnere det via fortrydselsretten

http://www.forbrugerraadet.dk/...
http://www.forbrugerraadet.dk/...

taget fra forbrugerrådet
----
Hvis du derimod køber en vare ved fjernsalg (postordre eller nethandel) har du i næsten alle tilfælde 14 dages fortrydelsesret. Det kan du læse om
----



tornberg
 
Superbruger
Tilføjet:
01-04-2007 19:44:11
Svar/Indlæg:
480/124
Læs #4 og #6
Det andet holder ikke. Svare til man bestiller en pakke toiletpapir, som man "prøver", for derefter at sende det retur.
Du har 14dages Fuld returret, hvis du har købt produktet over nettet. 7 dage i butikkerne. Det er hvis varen ikke er pakket ud. Dvs. brudt diverse forseglinger, eller varen er taget i brug.
Butikken kan ikke sælge varen igen. Det eneste er at vi andre skal betale mere for vores vare og måske modtage en brugt vare fra mongoler. Sorry, men har prøvet det og det er pisse irreterende x(
Tænk på det med toiletpapiret, så gi'r det mening.
Til jer der nu vil sige det er ok, så har jeg en masse toiletpapir, som i kan købe billigt :e



tornberg
 
Superbruger
Tilføjet:
01-04-2007 19:46:42
Svar/Indlæg:
480/124
#15, hvis du læse inde du copy paster, så står der;
Derudover kan du ikke fortryde hvis du bryder forseglingen...



Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-04-2007 19:51:30
Svar/Indlæg:
6181/270
#17 ja men kun på CD, DVD og software

på hardware og andet må du gerne bryde emballagen, men den skal bare være med hvis du sender den tilbage til forhandleren

så læs lige resten af sætningen inde du udtaler dig :00



IronFist
 
Superbruger
Tilføjet:
01-04-2007 20:37:09
Svar/Indlæg:
409/12
# Micma18 og tornberg

I er altså seriøst misinformeret :l Den med toiletpapiret er et udemærket eksempel. Når man har brugt noget af rullen, så er varen jo ikke i samme mængde længere og man har dermed brudt betingelserne om de 14 dages fortrydelsesret og produktet kan ikke returneres.

Modtager man et grafikkort og pakker det ud og bruger det i en uge er det stadig i "væsentlig samme stand og mængde" Det at det er "brugt" er ikke et brud på betingelserne om de 14 dages fortrydelsesret.

Der har lige været en sag i medierne, hvor TDC (tror jeg nok) bliver kritiseret for at sælge nye mobiltelefoner som er fyldt med billeder og numre i. De telefoner stammer fra de 14 dages fortrydelsesretsager.

Hvis I stadig ikke tror på at man kan returnere brugte vare, så gør jer selv den tjeneste, at ringe til et hvilket som helst firma i morgen og spørg om hvorledes det forholder sig. Når I så får den ilde sandhed at høre. Så kan I passende sende en kasse påskebryg afsted til mig, som et tegn på at I bøjer jer i støvet :e

Jeg synes personligt at de 14 dages fortrydelsesret skulle afskaffes. Det er rigtig kedeligt at modtage en vare, man kan se har været brugt.



micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-04-2007 09:17:45
Svar/Indlæg:
4120/115
#15
Hvis du køber et defekt produkt, så er det jo ikke returretten der træder i kraft, men derimod reklamations retten, med mindre producent/forhandler har givet dig en garanti.

#19
Det er jo TDC's egen politik, og de kunne jo bare have nægtet returretten, hvis de ville. For loven stiller dem faktisk denne mulighed, og det er det jeg forsøger at forklare. At der så er nogle forhandlere der er så venlige/vemlige at tage brugte ting og sager retur og sælge dem som nye, det er jo deres sag...



Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-04-2007 09:21:54
Svar/Indlæg:
6181/270
#20 hvor står lige at reklamationsretten træder i kræft når produktet er derfekt, jeg vil se beviser for det du skriver



micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-04-2007 09:51:36
Svar/Indlæg:
4120/115
#21
Hvis du mener du har købt en defekt vare, eller du ikke har fået den aftalte ydelse. Så har 2 års reklamations ret, altså retten til at brokke dig over det... 😉
Indenfor de første 6 måneder, er der noget der hedder en formodnings regel, hvilket betyder at forhandleren har bevisbyrden. Efter 6 måneder skal du som køber selv bevise at fejlen har været der fra start af!

Men i princippet reklamere du overfor forhandleren at du har købt en vare som er defekt, og ofte så er du jo enten på den ene eller anden måde lovet at det virker, eller sat den forventning i sigte. Derfor har du jo ret til at få varen repareret eller ombyttet, da den ikke svare til det du blev sat i udsigt...

Meget ofte giver producenterne jo en garanti på de forskellige produkter, og så er det jo en helt anden sag, for deri garantere de jo for at produktet virker i en vis tidsperiode eks. 1 eller 2 år. Men rent lovmedsigt, så er der ingenting der sikre dig en garanti!



Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-04-2007 10:24:22
Svar/Indlæg:
6181/270
sagden er at ved onlinekøb kan altid fortryde et køb inden for returrettten uanset om den er defekt eller ej.

ved fysiske butikker er du stillet anderledes ved at du ikke har noget returret som denne tråd handler.
nogle butikker har den som en slags gode service for deres kunder, men generalt nul returret ved køb i dem.
men hvis man laver en mundtlig aftale med ekspidienten skal han skrive det på fakturaen/kvitteringen, for ellers er den ikke bindende.

så du glemer lige at der er forskel på fysiske butikker og fjernsalg (køb på nettet)

i butikken kan du se varen inden du beslutter dig for at købe den, men det kan du ikke ved online køb, derfor er der noget som hedder returret ved onlinesalg

i nr 22 har du ret, men er blevet misinformeret generalt

ved returret/fortrydselsret reklamere man ikke for en vare er defekt heller ikke hvis man har prøvet det, sådan er lovgivningen

reklamationretten kan kun bruges når man opretter en sag hos forhandlere ved at aflevere den, eller at sende det via posten, efter man har oprettet den hos den pågældende forhandler



#Devastator
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-04-2007 10:27:31
Svar/Indlæg:
1581/5
#22 luk røven snart inden du gør dig mere til grin for hele oc communitiet, der nok er et af de største brugere af netop nethandel, og postordre, da vi ikke har brug for den ekstra kompetence man har adgang til ved at købe i butik.

hvis man modtager en vare købt over internettet, har man 14 dages fuld returret fra modtagelsesdatoen, hele idén med reglen er at man ikke kan bese varen, og derfor først kan vudere om det er noget man vitterligt vil have når man modtager varen, er det ikke - sender man blot varen tilbage igen.

Hvis varen er defekt, så er der intet der forhindrer en i at sende den tilbage og benytte sin returret, så længe man overholder punkterne med "væsentligt samme stand" og afsendelse seneste på 14. dagen efter modtagelse.

handler man i butik, har man INGEN returret fra lovgivningens side, da man kan bese varen. mange kører dog med 8-14dages returret i butikken også.

SHG gør det at de stiller en internet pc til rådighed, så selv om man afhenter i butikken bestiller og betaler man over "internettet" og får dermed den fulde lovgivningsmæssige returret.



junikz
 
Overclocker
Tilføjet:
02-04-2007 10:32:14
Svar/Indlæg:
147/14
Sad og læste Getmore.dk's betingelser den anden dag, og der stod teoretisk set (tager dette tilfælde), at hvis man havde bestilt et 8800GTS kort, og man så havde smidt det i sin computer, og PSUen ikke kunne trække det (Kan din godt, hvis ikke den er defekt), og man derfor vil returnere den pga. man så vil købe et andet (om man så gør det et andet sted er ligegyldigt)..

Så giver Getmore.dk dig dine penge tilbage, så længe varen er i samme stand og mændge(1stk gfx hej).. Dvs. at du kan godt smide dit kort i maskinen, "prøve" det, og så sende det tilbage, så længe du ikke har OCet det, og du bare kort har prøvet det, og ikke tæsket det.. - Og du såvel og mærke ikke har lavet papkassen om til musetrapper, om du bryder forseglingen er ligegyldig, så længe SELVE varen er i samme stand som du modtog den (jahej et par timers leg i CS med kortet er samme stand)..

Det er deres betingelser, om andre butikker har andre, skal jeg ikke kunne sige, men læs betingelserne på deres hjemmeside, der står de 100% :)



micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-04-2007 15:10:36
Svar/Indlæg:
4120/115
#24
Hvad er dit problem, siden du absolut skal modsige alt hvad jeg skriver???

Jeg har udelukkende snakket om online handel her, og hvis du læser hvad returretten går ud på, så vil du finde ud af at den ikke beskriver nøjagtigt hvilken stand din vare skal returneres i. Dette giver på samme måde forhandleren ret til at sige at varen ikke er i samme stand, hvis du har åbnet den!
At der så, og heldigvis i langt de fleste tilfælde bliver taget vare retur, som er åbnet og testet osv. det er en anden sag, men ikke noget loven giver dig ret til!



IronFist
 
Superbruger
Tilføjet:
03-04-2007 11:55:59
Svar/Indlæg:
409/12
#26

Det er ligesom om, at du bare ikke vil acceptere det. Nu er det blevet slået fast at formålet med de 14 dages fortrydelsesret er at man har mulighed for at afprøve produktet hjemme hos sig selv. Hvordan vil du så udføre dette i praksis uden at pakke produktet ud ??? Og hvad er ellers meningen med fortrydelsesretten. Skal man sidde og kigge på æsken, uden at måtte åbne den og tænke hot or not, inden man bestemmer sig for om man vil beholde den ?

Når du skriver at loven ikke beskriver nøjagtigt hvilken stand din vare skal returneres i. Så lægger du op til at det hele er en gråzone og at forhandlerne egentlig selv kan bestemme om de vil tage produktet retur eller ej. Men der er altså ingen uklarheder, eller noget der kan rafles om på det område.

Med "væsentligt samme stand" menes der: Mindre en 100% i orden, altså en forringelse. Ellers havde der nok stået noget i stil med " I nøjagtig samme stand" hvis man skulle tolke det på din måde.

I real life fungere fortrydelsesretten jo også som tilsigtet. Man høre meget sjældent om battles mellem forbrugere og forhandlere.





Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
03-04-2007 12:08:43
Svar/Indlæg:
15982/637
Altså jeg købte engang en 17TFT ved getmore.dk og havde den i 1uge, men var ikke tilfreds med den. Jeg sendte den tilbage og fik mit fulde beløb tilbage.

Jeg har også engang købt et Asus GF7600GT PCI-E hos shg.dk, for at køre SLI, men de to kort ville ikke køre sammen. Jeg sendte kortet tilbage sammen med alt original emballage og fik mit fulde beløb returneret.

#19: Jamen det er da rart at vide du ser fortrydelsesretten ophævet. Så kan du passende købe et GFX der ikke virker i din PC men i den vens - kortet er ikke defekt, og du kan ikke bruge din fortrydelsesret for det eksisterer ikke. Dvs du skal selv sælge det videre og midste på det.
Yderligere hardware der er brugt og er fortrudt købt er jo ikke en defekt vare. Hvis alt man købte skulle skrottes, fordi at man ikke må sælge en vare taget ind på returretten, så bliver priserne også derefter.



micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-04-2007 12:52:08
Svar/Indlæg:
4120/115
#27
Du har da heller ikke som udgangspunkt mulighed for at afprøve en vare købt i en butik, hvorfor skulle det være anderledes på det område.
Hvis det lyder urimelig for nogle af parterne, så er det, det nok også... og det er det jeg prøver at forklare! 😉 Hvis en forhandler stiller kunden bedre end købelove, så er det jo ganske fint, men det er jo op til den enkelte forhandler!


#29
Taget fra forbrug.dk
"Sælgeren skal tage stilling til din klage i hele 2-års-perioden."
og
" 0-6 måneder: fejl der viser sig i denne periode formodes at have
været tilstede på købstidspunktet, medmindre sælgeren
sandsynliggør at det ikke er tilfældet.

7-24 måneder: forbrugeren skal bevise, at den fejl eller
mangel, der klages over, var til stede på købstidspunktet.
Forbrugerklagenævnet kan evt. lade en uafhængig sagkyndig
undersøge varen."

Hvordan skal det ellers forstås? 😉



IronFist
 
Superbruger
Tilføjet:
03-04-2007 13:12:48
Svar/Indlæg:
409/12
#30

Ej, det mener jeg nu at man har. Går man f.eks ned i fesen Merlin eller TDC, har de jo en del ting stående fremme, som man så kan få demonstreret. Og hvis man ønsker det kan man vel få demonstreret et hvilket som helst produkt.

Micma18 jeg giver op :p du er tyk i hovedet, hård i nøden eller en hård nød at knække eller noget i den stil. De 14 dages fortrydelsesret gælder for alle os andre, men åbenbart ikke for dig. God jul og god påske :e



micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-04-2007 13:33:20
Svar/Indlæg:
4120/115
#31
Du fatter åbenbart ikke mit budskab så! :00 Jeg har efterhånden skrevet mange gange nu, at den lovpligtige returret ikke automatisk giver dig ret til andet end at modtage pakken og dererfter returnere den inden 14 dage... At du og andre så har fået lov at returnere vare der er åbnede og testede det er en ekstra service fra de pågældende butikker!!!

Der kan sku da ikke være så meget fuss omkring det? Du kan jo direkte læse hvilke rettigheder du har på f.eks. forbrug.dk Og der er ingen steder du får lov til at åbne og teste varen, de skriver bare at den skal returneres i væsentlig samme stand. Om det så er i samme folie indpakkede kasse, eller om det bare er et spørsmål om, om der f.eks. er det samme antal cd'er med da de sendte vare, det er stadig noget loven også giver sælgeren ret til at vurdere. Og dermed indforstået at loven faktisk KUN sikre dig at du kan returnere vare i samme stand som da du modtog den! 😉



IronFist
 
Superbruger
Tilføjet:
03-04-2007 15:39:39
Svar/Indlæg:
409/12
#32

Jeg forstår udemærket dit budskab. Men jeg tror bare ikke på det. Skulle politikkerne lave en lov der siger "Du har ret til at købe et produkt og returnere det senest 14 dage senere" Fed lov siger jeg bare, hvad skulle man bruge det til ?
Du kryber hele tiden uden om argumenterne, for at loven overhovedet blev skabt. Altså: Når man handler over nettet, har man ikke mulighed for at se varen, eller få den demonstreret. Derfor gør man det selv, når man modtager varen og er man utilfreds, returnere man den og får pengene tilbage.

Det at en vare har været pakket ud og er afprøvet kan ALDRIG nogensinde bruges som et argument for at afvise et ønske om at få pengene tilbage. Hvis du laver en ridse i hardwaret eller volder emballagen, så vil jeg mene at forhandleren kan stille sig til modværge.

Jeg giver ikke så meget for at du mener at loven kan tolkes begge veje. Hvis loven virkelig var sådan, kunne den jo ikke bruges til en pind og i såfald ville den jo skabe en masse ballade. Hvis du har ret, hvorfor er der så ingen forhandlere der afviser returvare ?



micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-04-2007 16:22:59
Svar/Indlæg:
4120/115
#33
Der er da givet vis også nogle som afviser returvare. Men jeg mener nu også helt klart at et burde være bedre beskrevet, for loven i dens nuværende udformning giver jo netop forvirringen. Men tolket ud fra lovteksten, så er der netop intet der giver ret til at gøre noget somhelst ved de modtagne vare. Der er heller ikke noget der giver direkte uret, men det er lige der man skal passe på, for lige pludselig så går der jo sport i, at købe f.eks. hardware hjem, bare for at lege med det i 14 dage, og så returnere det, og så stiller forhandlerne sig helt sikkert på bagben! Så hvis man ser på lov teksten og sætter sig selv i den værste situation, så er man kun sikret retur retten i tilfælde, hvor varen er helt uåbnet.

Men hvis der var skrevet direkte i loven, at varene var på prøve de første 14 dage, så ville det jo fra forhandlerens synspunkt jo være en aldeles urimelig lov, og jeg tør næsten vædde min gamle hat på, at det aldrig ville blive vedtaget i sådan en udformning. Politikerne skal jo altså også høste stemmer blandt forhandlerne 😉



arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-04-2007 16:37:21
Svar/Indlæg:
2823/238
det må jeg nok sige, det er da noget af en lavine jeg ar sat gang i her :00



IronFist
 
Superbruger
Tilføjet:
03-04-2007 17:19:35
Svar/Indlæg:
409/12
#35

Jaa det må man sige ;) Hvad med dit problem, har du fundet på noget ?



arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-04-2007 18:52:03
Svar/Indlæg:
2823/238
Nej, jeg har afleveret grafikkortet til butikken, for at få pengene retur.

Og mit bundkort skal jeg sende ind til get(no)more, så de kan sende mig et helt fabriksnyt et.

Så hvis det ikke er det der er i vejen, så må det vel være RAM, CPU eller PSU...

CPU 12v stikket havde en klap der lukkede 4 af de 8 pins af, hvis man havde en PSU med 4 pins, men i det nye mobo var den klap væk. kan det være at den så tror at jeg bruger 8 pins, og så ikke får nok strøm?



micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-04-2007 20:02:52
Svar/Indlæg:
4120/115
#38
Jeg har læst det du skriver... og du mener ikke forbrugeren selv skal bevise det han reklamerer over, efter de 6md. selvom det tydeligt fremgår af forbrug.dk, som du selv hentyder til.

Enviddere kan man, hvis man rejser sagen i forbrugerklagenævnet, kan de på dine vejne indkalde en uvildig ekspert, som kan hjælpe med bevisbyrden, hvis det skulle være nødvendigt.

Så jeg ved ikke rigtig hvad du vil skære ud i pap, for det står som sagt sort på hvidt...



Sir
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-04-2007 23:31:10
Svar/Indlæg:
2872/90
#0 forsatan da en diskution der kom i din tråd.. :e

ØV øv-- havde jeg læst denne tråd noget før kunne du være kommet forbi og testet det her.. Bor i valby nemlig.. ;)
Når men så ved du det til næste gang..



IronFist
 
Superbruger
Tilføjet:
04-04-2007 00:38:38
Svar/Indlæg:
409/12
#41

Ja, det er sku da næsten en græsk tragedie :e Jeg forestiller mig at #0 logger ind på hardware-test og ser at der er 5-10 nye svar i hans tråd og tænker jubii, sikke mange der vil hjælpe. Men så er det bare nogle latterlige flamers, der er gået helt i selvsving :e Men jeg føler da med #0 Det er sku surt når hardwaret strejker og man ikke selv har mulighed for at isolere problemet :l



arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2007 08:39:44
Svar/Indlæg:
2823/238
Bestilte i går 1 stk. BFG 8800 GTS OC 320Mb

Jeg valgte det kun på grund af t-shirten :p

og livstidsgarantien havde vel også indflydelse 8)

Skulle komme med posten idag, så jeg venter spændt. track & trace bliver overophedet indtil jeg får det :)



arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2007 10:22:45
Svar/Indlæg:
2823/238
Har lige fået det... Lækkert :e

Og den XL t-shirt er super... ej lidt for stor til mig, og så er den ikke engang med Ham der der stirrer, istedet er der et 2D BGF logo... :00

Men selve kortet synes jeg er (lidt) bedre dført end inno3d´ s.

Har prøvet det af, men der kommer stadig ikke noget frem på skærmen...

Nå men så ved jeg da i det mindste atdet ikke er det :l





#Devastator
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-04-2007 11:35:05
Svar/Indlæg:
1581/5
#44 nice :) - og ja synd at micma18 skulle fortælle om sin manglende forståelse for lovgivning på de punkter du efterspurgte.
Grunden til de mange svar er at vi andre der forstår hvad den går ud på stiller os på bagben over for de totalt langt ude idér micma18 har - når man tager så meget fejl, og prøver at bilde andre ind at "det er sådan her det fungerer" så bliver jeg vræd.

De her forums er til for at hjælpe, og man er jo ikke ligefrem behjælpelig med at bilde andre brugere en gang lort ind igen og igen, og så være påståelig og ikke vil acceptere at man tager fejl bagefter at det gang på gang er bevist micma18 var grueligt galt på den.

Håber du forstår hvorfor folk reagerede som de gjorde.

back on topic. ved du så hvor lang tids "livstidsgarranti" de giver? altså hvad forventet levetid for produktet er.

Jeg mener at der med kingston ram er tale om ca. 10 år, hvis det er samme for grafikkortet må man jo sige det er noget der gør det væsentligt mere værd, grunden til dette er at når det 4½år gammelt brænder af - ikke findes flere af den type grafikkort til ombytning, og man derfor får en vare der "matcher" (læs er mange gange bedre) til den tid.

Jeg har selv et par gange fået byttet til bedre vare igennem rma (blot 2års reklamationsrets rma).

f.eks. fra radeon9700 eller 9800 til x800 grafikkort, og fra epox via kt333 bundkort til abit nforce - begge gange uden at betale nogen merpris.

ang. det manglende skærmbillede, så vil jeg prøve med en anden psu først - og hjælper det ikke, så er det nok desværre bundkortet der har problemer, måske en bios opdatering vil hjælpe.



Tonnilerche
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-04-2007 11:40:17
Svar/Indlæg:
6052/189
væsentlig samme stand er "sammenligneligt ny stand"..

så hvis kortet har været nede og sidde en enkelt gang og ikke er fyldt med støv, så går den uden problemer.

det var kravet dengang man startede med at handle på nettet.

hvor fedt er det at se et billede af en vare på nettet, og få noget der slet ikke er det rigtige? så skal man selvfølgelig have mulighed for at pakke skidtet op og evt prøve det af..

længere er den ikke. jeg har sgu tit brugt 14 dages retur.. også i ikke så god tro.. fx for at få en cpu med god stepping.



arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-04-2007 12:47:56
Svar/Indlæg:
2823/238
#45 BFG Tech Graphics Card Lifetime Warranty
BFG Technologies is proud to warrant the original purchaser of the graphics card included in this package ("Product") that the Product will be free from defects in material or workmanship for as long as the original purchaser owns the product, when given normal wear and proper usage. Purchaser must retain the original sales receipt as proof of purchase for any and all warranty claims! This warranty is valid if the product:


>> Was not damaged while being installed.

>> Was not damaged by software or hardware from a company or individual other than BFG Technologies or by motherboard incompatibility.

>> Was operated in accordance with BFG Technologies specifications, instructions and any technical support directions.

>> Was not modified or damaged by overclocking, tampering, user error, accident, disaster, abuse, misuse, power supply, power application, alteration, repair, modification, a fix or replacement by someone other than BFG Technologies.

>> Third party products, such as motherboards and other system components using this Product are not be covered by this warranty.


BFG Technologies' liability under this warranty, or in connection with any other claim relating to the Product, is limited to the repair or at BFG Technologies option, the replacement of the portion of the Product which was defective in material or workmanship. This warranty does not apply to any software component.

You assume the risk of loss in transit and the returned Products shall be the sole property of BFG Technologies. BFG Technologies warrants the repaired or replaced Products will be free from defects in material or workmanship.

EXCEPT AS EXPRESSLY STATED ABOVE, BFG Technologies MAKES NO WARRANTY, EXPRESS OR IMPLIED, WHETHER OF MERCHANTABILITY, NON-INFRINGEMENT OF INTELLECTUAL PROPERTY, FITNESS FOR ANY PARTICULAR PURPOSE OR USE, OR OTHERWISE ON THE PRODUCTS, OR ANY PARTS OR TECHNICAL ASSISTANCE OR OTHER LABOR FURNISHED.

BFG Technologies reserves the right to inspect and verify the defectiveness of any product returned. Please allow 48 hrs processing time once item has been received by BFG, and 3-5 days for shipping of the replacement product (shipped ground).