Kan man se forskel på DVI og VGA?

Diverse d.  01. april. 2007, skrevet af jonas_j
Vist: 402 gange.

jonas_j

Overclocker
Tilføjet:
01-04-2007 19:15:42
Svar/Indlæg:
0/1
Ja jeg har søgt på google osv, og det eneste jeg finder er folk der fortæller forskellen på DVI og VGA, og at DVI burde være bedre.
Jeg står og skal købe en ny TFT monitor og hvis jeg putter lidt ekstra kroner i kassen får den DVI udgang med.

kan DU se forskel på om et TFT skærm kører VGA eller DVI? Eller er den VGA teknologi vi har i dag efterhånden så god at det er svært at se forskel? Selvom mange skærme har DVI i dag, er det så pengene værd?
Spørgsmålet er med henblik på spilleoplevelsen og ikke mindst filmoplevelsen. Mit grafikkort er 8800 GTS 320mb, har kortet noget at sige om DVI kvaliteten?

Asimov

Overclocker
Tilføjet:
01-04-2007 20:34:40
Svar/Indlæg:
37/18
Jeg har netop lige købt min første flade skærm, og for mig er der stor forskel på om jeg bruger DVI eller VGA. Med DVI´en bliver billedet skarpere

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
01-04-2007 20:50:31
Svar/Indlæg:
3640/1231
Bestemt der er forskel. De folk som tidligere sagde at man ikke kunne se forskel, var bare de misundelige hoveder som ikke havde råd :e

Man kan sagtens bruge begge dele, og den store forskel ses først når du prøver at køre begge dele med samme skærm. Jeg kan dælme godt se forskel når min Sony skifter mellem VGA og DVI :x
Men igen, hvis man altid kører med VGA ved man ikke man mangler noget :P

Excile

Overclocker
Tilføjet:
02-04-2007 00:01:35
Svar/Indlæg:
128/39
Undskyld jeg lige stiller et spørgsmål, men hvis man gerne vil have DVI, hvad skal man så købe af kabel? Har http://www.edbpriser.dk/Produc... # samt http://edbpriser.dk/Products/L... - Hvad skal man så anskaffe af kabel?

FanCentre

Overclocker
Tilføjet:
02-04-2007 02:23:13
Svar/Indlæg:
7/3
Jeg vil så gerne lige stille et supplerende spørgsmål i denne sammenhæng.

Nu har min computer kun VGA udgang, kan det så betale sig at købe en VGA/DVI omformer og tilslutte til fladskærnmens DVI ingang, vil det være det samme som at køre direkte fra DVI Out til DVI IN?

yupper

Elitebruger
Tilføjet:
02-04-2007 02:58:44
Svar/Indlæg:
1349/11
Ja, se her vil jeg gerne lige skyde skrønen i jorden med forskellen på DVI og VGA, der er ingen forskel overhovedet. Fordelen ved DVI er at man slipper for at skulle sidde og indstille sin skærm idet man benytter nogle præindstillede indstillinger som fabrikken har lavet.
Jeg har 10 fladskærme i mit hus varierende fra 19" og op, og hvis man selv bruger lidt tid på at indstille skærmen når man bruger VGA-interfacet kan du ikke se forskel. Næsten alle de skærme jeg har, har begge typer af stik, og jeg har siddet og eksperimenteret bredt.
Tidligere kunne der godt være forskel på det grafikkort man stoppede i maskinen, men i dit tilfælde er der ikke noget idet dit kort følger et standarddesign med komponenter og design.

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
02-04-2007 07:38:41
Svar/Indlæg:
5039/109
#4, nej, det ville ikke gøre en forskel. Da DVI indgangen i skærmen godt kan køre på VGA signalet. Så det er det samme som at køre med VGA.

Hvis man slår DVI op, så vil man erfare at det ikke er så forskelligt fra VGA.