Windows Vista.

Diverse d.  01. april. 2007, skrevet af CoBrA1
Vist: 402 gange.

CoBrA1

Superbruger
Tilføjet:
01-04-2007 20:09:17
Svar/Indlæg:
242/25
Hej Alle

NU har jeg siddet igår og installerede windows Vista på min bærebare ( HP nx7300 ) , men den genkender ikke min computer cd (brænder), og den bliver ved med at komme med en meddelse om at der er en fejl med at et program er ikke kompatible med VISTA'en, så fik jeg fjernet programmet og den kommer stadig med samme fejl ??

Er der nogen der har et bud på det ???

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
01-04-2007 20:21:37
Svar/Indlæg:
4120/115
Hvis du har opgraderet fra XP, så kan bla. de ældre Nero og Roxio versioner ikke klare Vista, og det giver netop den omtalte problem...

Men selvom du har slettet dit brænder program, kan masser af andre programmer sagten have en ukompatibel brænder funktion også!

Ascanius

Elitebruger
Tilføjet:
01-04-2007 22:10:39
Svar/Indlæg:
725/128
Det lyder for mig somom at uninstalleren ikke har kunnet fjerne det hele, så du er på herrens mark og må geninstallerer.

Jeg har haft samme problem her med Vista 64, så jeg svinede første installation til med at finde ud af hvad der virkede og ikke og lavede derefter en ren installation uden fejl.

Men det Vista er noget lort med dets UAC, efter jeg lagde Office 2007 ind har intet stort set virket, fandme dårligt som det lort koster penge, men jeg bytter det hele tilbage for penge her i næste uge da det jo bare ikke virker.

Hvis du læser lidt omd et vista og om UAC, det der nye brugerstyrring, så finder du let ud af hvor lidt de er færdige med Vista, end ikke deres egne programmer til lortet virker jo.

og her giver man så små 10.000 kr for en fuld Ultimate og Office pakke til, og så virker det ikke engang.

CoBrA1

Superbruger
Tilføjet:
05-04-2007 19:33:55
Svar/Indlæg:
242/25
Tak for det, fik løst det med driveren, men nu er min dvd brænder der er forsvundet ??? Kan hverken finde den i denne computer og i BIOS'en... Mæekeligt nok nå jeg sætter XP skiven i og siger at den skal boote fra cd, så spørge den mig om jeg ville starte fra cd'en og begynder at indlæse driver osv. men pludselige kommer der blå skærm -----> HJÆLP :) Jeg vil fjerne VISTAEN :e

Ascanius

Elitebruger
Tilføjet:
05-04-2007 19:39:17
Svar/Indlæg:
725/128
Jeg har samme problem.

Efter jeg har ghostet tilbage til XP fra Vista kan jeg ikke længere køre repair installation fra min Xp cd, det er somom Vista har efterladt et eller andet ubehageligt.

Jeg har haft et pare posts om min negative oplevelse med Vista og dets UAC og Office 2007 kompatilitets problemer, men at man så heller ikke engang kan blive helæt fri for problemer efter man ghoster tilbage til XP er lidt underligt.

Den må have skrevet noget til harddisken, så jeg overvejer nu at low level formaterer min system disk og så ligge den XP ghost ind igen.

Det burde fjerne hvad end Vista har skrevet på disken, men gid der var en lettere vej.

CoBrA1

Superbruger
Tilføjet:
05-04-2007 22:54:35
Svar/Indlæg:
242/25
Tror du det vil hjælpe noget at formatere maskinen, for kan heller ikke finde den i BIOS'en ???

Jag kan prøve men kan ikke helt får det til at hænge sammen.. :00 :e

KSE_2K4

Overclocker
Tilføjet:
05-04-2007 22:58:59
Svar/Indlæg:
48/14
CoBrA1

Min HP NX7010 lavede et lign. nummer engang. Der ville XP pludselig ikke finde cd/dvd drevet. Drevet var heller ikke at finde i BIOS.

Det løste jeg ved at fjerne drevet (slukkede selvfølgelig først den bærbare og pillede batteriet ud), boote maskinen op for derefter at slukke igen. Så satte jeg drevet på plads igen og "vupti" problemet var løst.

Jeg håber dette kan hjælpe dig.

Mvh.

KSE_2K4

Ascanius

Elitebruger
Tilføjet:
06-04-2007 18:07:04
Svar/Indlæg:
725/128
Jeg er nu tilbage i Xp, Jeg prøver det Vista når SP 1 udkommer af det OG Office 2007, for som det er nu virker lortet bare ikke.

Det er ligesom at købe asus bundkort, den ene revision efter den anden, føler du dig heldig eller venter du en måned før næste revision af selvsamme bundkort udkommer, uden de fejl som du ville få hvis du købte det nu.

Hvad fanden er det for en måde at føre virksomhed på.
Ligesom det Gigabyte mobo jeg har, det er lige udkommet i tredie revision, fedt nok at vide at man bare har købt noget lort, som de ved hjælp af utallige kunders klager har kunnet forbedre hele to gange.