VISTA spørgsmål

Software d.  01. april. 2007, skrevet af Ascanius
Vist: 336 gange.

Ascanius

Elitebruger
Tilføjet:
01-04-2007 22:02:44
Svar/Indlæg:
725/128
Hej.

Jeg har lige lagt Vista 64 Ultimate ind.

Men.

Efter jeg har lagt Office 2007 ind her på kontoret er UAC fucket helt op, jeg skal angive "run as administrator" til stort set alle programmer før end at de virker godt nok, man kan læse meget om det på nettet.

Er der nogen mulighed for at lave dette, ud over at slå UAC fra under brugerstyrring?

Det er et ret belastende problem da man jo pludseligt ikke kan selv de mest simple ting, slette filer, kopierer, installerer, hele tiden bliver der sagt at man skal have administrator retigheder efter man ligger det skide Office 2007 ind, men jeg skal bruge det desværre.

Håber der er en der kender til det for jeg er ved at få spat af det.

Hvis det ikke virker må jeg bytte min software tilbage for penge da det jo ganske simpelt ikke virker og gå tilbage til XP SP 2 med Office 2003, ikke så spændende, men det virker da upåklageligt.

steen

Elitebruger
Tilføjet:
01-04-2007 22:14:23
Svar/Indlæg:
2870/65
Det var da en voldsomt masse spørgsmål der er om Vista for tiden :e

Du kan slå UAC fra i kontol panelet under Brugerstyríng.

Hmmm.... hvad fik dig til at købe en 64 bit version?

Jeg mener: Hvis ikke du bruger MS SQL 2005 eller har brug for at håndtere enkeltfiler på mere end 4 Gb, er 64 bit overkill.

Ultimate Ed. er iflg. MS selv ustabilt. Min kører nu ganske stabilt, men bliver ikke brugt så meget, så hvor meget der er om det vil tiden vise.

Ascanius

Elitebruger
Tilføjet:
01-04-2007 22:19:47
Svar/Indlæg:
725/128
Steen.
Undskyld mig, men jeg skrev udtrykkeligt:

Er der nogen mulighed for at lave dette, ud over at slå UAC fra under brugerstyrring?

Altid godt at få det hele med inden man spilder krudtet mester.

Jeg håber sgu der kommer en der kan hjælpe mig, men ellers er det jo bare XP igen igen, men det ville være fesent at have spildt alle de timer.

Griner nok de laver det UAC, men at det så virker så ringe at de SELV laver en funktion til at slå det fra. fortæller lidt om hvor meget de selv ved at det er noget lort, nu hvor deres eget Office 2007 heller ikke virker med det.

Tror jeg vil tage mig en uges ferie i stedet, for de penge.

MortiA

Overclocker
Tilføjet:
02-04-2007 12:29:03
Svar/Indlæg:
15/1
Mit foreslag ville være at formattere din computer og installere Windows XP eller 2k :P

Ascanius

Elitebruger
Tilføjet:
03-04-2007 17:45:03
Svar/Indlæg:
725/128
Håber der er en der kan hjælpe mig med det jeg spørger til

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
03-04-2007 18:08:56
Svar/Indlæg:
3640/1231
Altså, du er træt af UAC, men vil ikke slå det fra ?:(

Ja undskyld mig, men du spørger om noget der er et simpelt svar på, altså slå det fra. Men hvis du ikke vil slå det fra, popper det jo op hver gang, ganske som det skal :l

Det er jo meningen at den skal poppe op, hver gang en bruger rører ved noget der kan være en risiko ved. Måske den driller dig lidt ved nogle forkerte programmer, men jeg tror ikke du finder en løsning, der gør at du kan slå den fra ved specifikke ting.. Det er enten eller ;)

Ascanius

Elitebruger
Tilføjet:
03-04-2007 21:40:43
Svar/Indlæg:
725/128
Hvis du læser mit spørgsmål kan du se det kun er fordi at jeg har lagt Office 2007 ind at de seriøse fejl fremkommer.

Inden det var der ingen problemer, det er et specifikt Office 2007 problem med UAC som man kan læse om mange steder på nettet, bare søg på google efter det.

Men jeg ryger sgu tilbage lige nju til kære XP, det her dutter bare ikke.

Gav det en uge til at få hjælp og har søgt land og rige rundt, men ingen ved noget, ud over at slå UAC fra.

Men den kloge abe dukkede aldrig op, kun folk med flere spørgsmål som dig og det hjælper jo ikke en meget.