Computer kan ikke starte op/ virker ikke

Diverse d.  02. april. 2007, skrevet af wide
Vist: 236 gange.

wide

Superbruger
Tilføjet:
02-04-2007 13:18:41
Svar/Indlæg:
449/80
Hejsa.

Her igår skulle jeg til at installere et spil (race driver unlimited tror jeg det hed), men hver gang den skulle til at installere spillet frøs computeren, og jeg var nødt til at genstarte den. I starten kunne de boote fint op i windows, men efter hånden blev skærmen endten sort, eller også nåede den aldrig længere end til der, hvor windows loadede.
Enkelte gange startede den dog op, og jeg begyndte straks at lede efter virus ect. Den fandt intet. Jeg downloadede så memtest85 (tror jeg det hedder), samt prime95 og 3dmark01. JEg kørte prime95 et par minutter (ved ikke om det var lang tid nok?) og der fandt den så vidt ingen fejl. (det skal lige siges at næsten uanset, hvad man gjorde frøs den. Jeg prøvede at kopiere de vigtige filer over på en anden hdd, her frøs den rimelig tit)

Jeg Prøvede herefter at køre memtest85. Det kørte et par timer, og den fandt så vidt ingen fejl.
Jeg troede så der var virus på, og formaterede hdd'en. Efter formateringen kørte jeg en 3dmark01, hvilket den klarede helt fint (fik nogle af 25xxx i den).
Når jeg prøver at starte den op nu kommer BSOD frem med dette:

Stop: c0000221 {Forkert kontrolsum for afbildning} Afbildningen SHLWAPI.dll er muligvis defekt. Headerens kontrolsum passer ikke med den beregnede kontrolsum.
Hvad betyder det? og hvad kan der være galt? jeg er helt på bar bund, har aldrig prøvet noget ling før :l ?:(

Håber i ville hjælpe :)

På forhånd tak!

MJENSEN

Superbruger
Tilføjet:
02-04-2007 13:56:57
Svar/Indlæg:
1233/50
prøv at reinstaller dit system så skulle problemet være løst

hvadså

Overclocker
Tilføjet:
02-04-2007 14:20:08
Svar/Indlæg:
191/14
SHLWAPI.dll og c0000221 hvis du bruger googke kan du få noget at vide.

wide

Superbruger
Tilføjet:
02-04-2007 14:39:46
Svar/Indlæg:
449/80
Har lige reinstalleret det, og den kan godt boote op nu..

Men hvad kan det med at den hele tiden frøs være?

steen

Elitebruger
Tilføjet:
02-04-2007 14:53:54
Svar/Indlæg:
2870/65
Du kan se noget om stop meddelelser her:
http://www.aumha.org/a/stop.ht...

Du kan læse om .dll filer her:

http://www.liutilities.com/pro...