Hej har lige kørt en 3dmark 06 med grafikkortet oc men lang fra så meget som jeg ved den ka , her var den højeste temp på cpu 61 grader . Her slukker pcen ikke , noget jeg aldrig oplevede på min 3200 + A 64 venise oc til 2500 mhz på Asrockdualsata2 bundkortet.
Den slukker stadig når jeg kører 3dmark 05 med grafikkortet oc som nu ( Samme oc som testen i 3dmark06 )
Cpu kører 2600 Mhz ved volt 1,4
nforse 4 denne gang sat til 1,4 volt
Den slukker ikke når grafikkortet ikke er oc
Den gør det faktisk også når jeg kun Oc cpu til 2400 mhz
Det chipset der sider på bundkortet nForce4 Sli bruger måske mere strøm end det der sad på Dualsata2 bundkortet + at det nu er en dual-core cpu som også må bruge mere strøm .
Så mit spørgsmål må blive ? !! Mon ikke at min ellers altid stabile 400 wats Themaltake Psu som kan levere 16 A på 12 volts linien , nu har fået åndenød ? .
Den har ellers altid tidligere kunne klare opgaven .
Eller er det cpuen som bliver for varm og derved lukker systemet ned , men det burde da ikke have noget med Oc af Grafikkortet at gøre ? ville jeg ikke selv mene .
Håber nogle kan komme med et svar på om jeg skal ud at invistere i en ny strøforsyning .
Ps
( Min nuværende kan jeg så bruge i en anden Pc som vi har stående , og jeg har jo som sagt tidligere et nyt Asus An8 sli ligende i skuffen som jeg ikke har prøvet endnu , jeg mangler dog så en cpu )