Det kan betyde et og alt for et godt OC, om strømforsyningen er god! Som en af de få reveiwers, så måler HWT, også ripple spændingerne på strømforsyninger (engang imellem ihvertfald) 😉 Og det kan betyde rigtig meget for ens OC, for det betyder hvor meget afkoblingen på bundkortet skal arbejde for at udglatte denne ripple, og often kan det slet ikke lade sig gøre pga. de enormt store strømme...
I den forbindelse så har det også noget at sige for levetiden af lytterne på bundkortet, for de udvikler self. varme jo mere de arbejder, og derfor er fordampningen også meget større, hvis det er en strømforsyning med meget ripple!
Eksempelvis har jeg skiftet masser af smadrede MSI 845PE bundkort på arb. som var udstyret med std. strømforsyninger (og iøvrigt ikke OC'et) Mit eget MSI 845PE har endnu ingen tegn på at lytterne er slidte eller bulede overhovedet, på trods af flere lange perioder med OC osv. Og forskellen er faktisk bare, at jeg bruger den originale Chill-Innovation strømforsyning (som i øvrigt ikke engang var specielt dyr...) Så det har helt sikkert meget betydning, hvor god ens strømforsyning er!
Som det tidligere er skrevet, så plejer Antec også at lave nogle meget fine strømforsyninger! 😉