Privatlivets fred.

Software d.  06. april. 2007, skrevet af oban666
Vist: 515 gange.

oban666

Elitebruger
Tilføjet:
06-04-2007 20:53:03
Svar/Indlæg:
1440/318
Som nævnt i TV2-nyhederne og i adskillige andre medier har PROSA udgivet en cd til beskyttelse af privatlivets fred.

http://www.prosa.dk/

!-!Shake!-!

Elitebruger
Tilføjet:
06-04-2007 20:57:02
Svar/Indlæg:
3944/384
Har allerede hentet den :) Jeg synes det er ulækkert vi skal overvåges i hoved og røv. Det er en ulækker udvikling. Derfor har jeg hentet og installeret de programmer!

Shake

JacobHL

Elitebruger
Tilføjet:
06-04-2007 21:04:26
Svar/Indlæg:
1776/116
.. Hvad folk ikke ved er at Prosa lurer alle jeres informationer, og sender dem videre til Skynet :e:e

Det er meget billigere for regeringen at lade folk tro de er overvågede, og så sørge for at de selv henter overvågning, fremfor at overvåge via ISP'en :p

Timozzdk

Elitebruger
Tilføjet:
06-04-2007 21:05:40
Svar/Indlæg:
1636/115
Skynet sender snart terminator i røven på os :D

Webnik

Elitebruger
Tilføjet:
06-04-2007 21:20:31
Svar/Indlæg:
2356/28
Det #2 (agent mulder) prøver at sige her er at folk der IKKE har rent mel i posen nu SKAL hente softwaren :) SET IGANG

Kan det ikke være ligemeget? Jeg snakker da lidt dirty med damen over nettet og hvis politiet gerne vil høre det skal de da næsten have lov :e Jeg gør vist ikke noget jeg ikke kan stå inde for alligevel, hvad skjuler i siden at i promte downloader programmer til at skjule (eller blotte, #2 :e) sig med?

Èn ting jeg er sikker på og er enig i:

Hvis de vil overvåge os for at have en bedre chance for at fange pædofiler.... Then... be my guest!

!-!Shake!-!

Elitebruger
Tilføjet:
06-04-2007 21:41:14
Svar/Indlæg:
3944/384
Jeg synes bare det er en ulækker udvikling.. :) Det er mere "Hvad bliver det næste?". Jeg synes ikke vi skal overvåges, jeg synes ikke at alles DNA skal lagres, jeg synes ikke alles fingeraftryk skal lagres...

Shake

Webnik

Elitebruger
Tilføjet:
06-04-2007 21:52:03
Svar/Indlæg:
2356/28

Til dels enig

Den dag hvor en lille 10 årig pige bliver offer for en syg nar er vi sku glade og tilfredse over at hans fingeraftryk blev fundet i poilitiets arkiv.
Det går så stærkt indenfor IT så det vil helt sikkert blive mere og mere brugt til at skjule sig der for sådanne mennesker.

Det er ligesom biler... Når jeg sætter mig ud i min bil så ved enhver betjent sku hvem jeg er. Det er da ikke så slemt er det? Det er bare en overgang.

En anden ting er medielicens. Det sutter sku at de kan vedtage sådan noget.

JacobHL

Elitebruger
Tilføjet:
06-04-2007 21:55:41
Svar/Indlæg:
1776/116
Egenlig har jeg ikke noget imod overvågning(rent overordnet - også DNA register, kamera, internet etc.), jeg syntes bare det er en lidt dum investering rent økonomisk.. Der er sikkert en million ting de penge er bedre brugt på.

Helt ærligt syntes jeg det er lidt tåbeligt at hente alle mulige programmer til at besværliggøre overvågningen. Alt der kommer fra og til jeres computere kommer via. ISPen, så hvis regeringen eller lignende vil se hvad i laver er det ikke noget problem.
Og i øvrigt - i har jo ikke noget at frygte? De kommer jo ikke og dunker jer i hovedet bare fordi Shake henter det seneste britney spears album(det ved vi jo godt du gør:p). Det eneste de kigger efter er brud på straffeloven - ikke copyrightdimmer.

!-!Shake!-!

Elitebruger
Tilføjet:
06-04-2007 22:09:06
Svar/Indlæg:
3944/384
#6 Jeg vil ikke acceptere "Overgangen" som du kalder den :) Man skal ikke bare acceptere tingene som de er hvis man ikke er enig...

#7 Uff du har bare den mest nederen humor :i

Shake

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
06-04-2007 22:18:19
Svar/Indlæg:
6181/270
faktisk er jeg ligeglad da jeg har rent mel i posen.

men det har i åbenbart siden i er så meget imod overvågning?

!-!Shake!-!

Elitebruger
Tilføjet:
06-04-2007 22:31:15
Svar/Indlæg:
3944/384
#9 Nej... Læs nu mine posts! Jeg er imod den udvikling med vi skal overvåges konstant.. Synes ikke det skal blive sådan! Det er min mening..

Shake

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
06-04-2007 23:30:54
Svar/Indlæg:
2872/90
Synes det er helt iorden hvis alle i dk skulle aflevere finger aftryk og dna til et register.. prøv og tænk engang hvor let politiet mange gange ville ha ved at opklare voldtægt,mord osv.?? og ik nok med det så er de i nogen tilfælde forbyggende imod kriminalitet..

Angående pc og video overvågning nej.. hvis man ik kan pisse i en gade, uden man dagen efter for en bøde ind af døren. pga. et kamera har spottet en imens.. eller man ik kan skrive dokumenter uden en eller anden nørd ansat af regeringen kan læse det.. der går grænsen synes jeg.. hva med vigtige oplysninger feks. netbank og forfatters bøger osv. osv. dem kan de jo stjæle for en.. bare fordi man er ansat af regeringen betyder de jo ik man har rent mel i posen..
;)

ZnarF

Elitebruger
Tilføjet:
06-04-2007 23:42:18
Svar/Indlæg:
1058/59
Jeg kan sagtens tåle at blive set over skulderen, nogle gange er det ligefrem rart - så kan man netop dokumentere at der ikke foregår noget illegalt.

Ikke for at lyde som en konspirationsteori... men det kræver jo en ubetinget tillid til dem der fortager registreringerne - og ikke mindst der der bruger dem. Det er fint med mig at pædofile og mordere bliver fanget (egentlig er fint ikke dækkende - de syge stoddere skal bures inde!), men det er da en skræmmende tanke med alle disse registreringer, hvis de bliver misbrugt ...

:00 :00 :00

--- agent muljord - sandheden er derude - over and out ---

!-!Shake!-!

Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2007 00:13:22
Svar/Indlæg:
3944/384
Arg, jeg fatter ikke jeres holdning! Men sådan er det jo.. I fatter sikkert ikke min heller... Men udover at det er klamt at lagre alt den data så synes jeg det vil blive misbrugt. Prof hackere ved nu lige hvor de skal lede og vil de ind kan de komme ind... Endnu en grund til at beskytte sig selv.

Shake

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2007 02:22:17
Svar/Indlæg:
2872/90
#13 hva synes du der er galt med at hjælpe politiet med at opklare voldtægt, mord og indbryds sager meget meget nemmere??? altså ved man registrere folk i databaser med finger aftryk og dna..

Og jo kan godt forstå dig på nogen punkter..

Os selvom jeg har rent mel i posen så synes jeg da stadig ik det er rart hvis staten kunne se alt hva jeg foretager mig..

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
07-04-2007 04:50:28
Svar/Indlæg:
14079/622
I den sene nattestund - i en halvsen brændert efter at have besøgt Kulørbar, Shawarmahouse og Burgerking...

Har I set minority report, og er det er lignende ting i frygter ?

Personligt ved jeg ikke helt hvad jeg skal mene om det... det er da ikke fedt at vide, at der altid er nogen der holder øje med dig. Til gengæld har det jo også visse fordele, såsom en forebyggende effekt på kriminalitet - måske ?

Ååh ja :)..natter! :D

/Edit
Hold kæft hvor den sammenligning med Minority Report stinker:e..

jmose

Moderator
Tilføjet:
07-04-2007 08:59:26
Svar/Indlæg:
3863/538
#15 Enig. Jeg er heller ikke meget for at blive overvåget. Det er en forkert udvikling i mine øjne.

Jeg vil give ret i at domfældte forbrydere skal have deres DNA registreret, således at man kan "trække" på en database. Men jeg kan ikke se det fornuftige i at registrere Hr. og Fru Jensen som bor i Vorbasse. Det eneste de nogensinde har gjort ulovligt, er sikkert dengang i 1979, da de kørte hjem fra festen i forsamlinghuset - og som de sikkert kun bor 500m fra.

Eller hvad med dem som kører med overlæs på traileren. Skal de også registreres, og dermed figurerer i et arkiv der omfatter hardcore kriminelle?
Hvor går grænsen - og hvem fastsætter grænsen?

Webnik

Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2007 09:56:33
Svar/Indlæg:
2356/28
Klap nu lige hesten, DK er et af de lande i verden hvor vi værner mest om privatlivets fred. Der er ingen der siger vi alle skal op på række i stribede dragter og aflevere finger/DNA.

Kameraer på gaderne vil heller ALDRIG blive vedtaget. Ihvertfald kun til overvågning af trafikken, uheld osv. Ting der generelt forbedrer sikkerheden af nævnte. SÅ der kommer aldrig en bøde/besøg fordi man pissede på guldsmedens flotte nypussede vindue.

Mht. internettet er de jo nødtil at lave noget. Ligesom rockerloven har vi nu terrorloven hvor ISP´s logger oplysninger. Det skal lige siges at det gjorde de jo også i forvejen. Hvor længe ved jeg så ikke, men jeg ved da at ved f.eks en ganske normal web/mail host gemmer de alt min. 1 måned. Hvis det istedet var 1 år, hvad skulle det betyde?

Vi er jo i DK lidt selv herre over hvor meget vi vil tollerere.

!-!Shake!-!

Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2007 10:31:31
Svar/Indlæg:
3944/384
Klap nu lige hesten, DK er et af de lande i verden hvor vi værner mest om privatlivets fred.

Sådan skulle det gerne blive ved med at være :) Det er en negativ udvikling i mine øjne..

Shake

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2007 11:12:38
Svar/Indlæg:
1581/5
jeg er sku ligeglad hvad regeringen gør mht. internetovervågning, så længe de ikke begrænser mit brug af nettet må de overvåge alt de har lyst til.

mp_3

Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2007 12:42:06
Svar/Indlæg:
3588/418
Ja, bare de ikke begænser hvad man kan på nettet.

Hvis i ikke har noget at skjule, og ikke har gjort noget forkert, hvad er så problemet med overvågningen.

Nu siger jeg ikke, at det er ok der skal kameraer op alle steder, det siger jeg ikke, for det er ikke det jeg siger ?:(

Hamstren

Overclocker
Tilføjet:
07-04-2007 14:09:19
Svar/Indlæg:
541/48
Jeg er mest enig i at hvis man ikke har noget at skjule så burde det da for søren ikke være noget problem, at der på politigården, eller hvor man nu gemmer den slags, er nogle filer om hvilke sider du har besøgt+fingeraftryk osv. (Er faktisk tilhænger af at alle skal afgive deres fingeraftryk, og dem som ikke vil det kunne man som det første begynde at snage i fortiden hos).

Enig i at det selvfølgelig ikke vil være rart hvis der er et kamera på hvert gadehjørne, men igen, hvis du ikke har noget at skjule så vil der ikke være nogle som kommer til at interessere sig for dig, politiet og KÆLEDYR (nogle brokker sig over at vi bruger for mange engelske ord i dagligdagen!!) har ikke ikke nok resurser til at kortlægge alle folk i hele dk.

Hamstren

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2007 14:28:17
Svar/Indlæg:
2872/90
#16 hvorfor kun domsfældte?? det hjælper jo ik politiet hvis personen der voldtager ens lille barn. kæreste osv.. ik har lavet noget før..
Desuden kan hr. og fru jensen kan da være bedøvende lige glade med at deres dna ligger i en data base når de ik laver noget ulovligt..

jmose

Moderator
Tilføjet:
07-04-2007 14:45:19
Svar/Indlæg:
3863/538
#22 Det er selfølgelig rigtigt. Mener bare at der ligger noget grundlæggende forkert i at registrere nogen mennesker som sikkert aldrig kommer til at bryde loven.

Og hvem siger iøvrigt at de ikke allerede registrerer alle danskere? Jeg er lige blevet far her i Januar. Ethvert nyfødt barn skal aflevere en hælprøve inden det bliver 3 døgn gammelt for at tjekke for stofskifte sygdomme. En oplagt mulighed for at lægge DNA i et arkiv ;)

Desuden kan de i sjældne tilfælde faktisk lade sig gøre at et menneske, har mere end en slags DNA ;)

!-!Shake!-!

Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2007 14:59:30
Svar/Indlæg:
3944/384
Mener bare at der ligger noget grundlæggende forkert i at registrere nogen mennesker som sikkert aldrig kommer til at bryde loven.

Præcis!

Shake

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2007 15:03:10
Svar/Indlæg:
2872/90
#23 men de kan jo sådan set være ligeglad, dem som aldrig kommer til at bryde loven.. Og det ville jo sådan set også hjælpe dem med at holde sig kriminaliet hvis de viste deres dna lå i et register.
Ja det ku de meget vel gøre.. men de ville ikke bruge det i retten, da det er påskaffet ulovligt.
Men sådan er det jo os med aflytninger af telefoner.. hvem siger ik alle sms´er og opkald med bestemte ord bliver gemt i computere.?? så kan politiet lige check dem engang, også udfra de oplysninger snysse lidt rundt op finde andre beviser som kan føre til fængslinger--

!-!Shake!-!

Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2007 15:09:27
Svar/Indlæg:
3944/384
Jeg synes folk kører den lidt langt ud nu?...

Shake

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2007 15:47:23
Svar/Indlæg:
3943/44
#6 det kan politiet alligevel ikke bruge systemet til, for det er kun mod terror, og de kan kun få adgang til data'ene hvis de har en dommerkendelse, så de skal have begrundet mistanke...
Hvad skal vi så med et system, det forbygger ikke noget, og det meste data kan de alligevel hente fra mistænktes computere.

Men det er ikke så meget det kommende system jeg er bange for, jeg er bange for hvad der sker når det bliver udvidet, hvad så?

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2007 15:48:22
Svar/Indlæg:
2872/90
#26 langt ud??

jmose

Moderator
Tilføjet:
07-04-2007 15:56:14
Svar/Indlæg:
3863/538
#25 Skal vi så registreres for at vi bedre kan værne om vores privatliv?

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2007 16:08:38
Svar/Indlæg:
2872/90
#29 vi skal registrers fordi det vil hjælpe politiet med at opklare forbrydelser.. og vil da slet ik mene det krænker vores privatliv at du og jeg stå i et register med vores finger aftryk og dna.. jeg føler mig da ik krænket fordi mine finger aftryk og dna er i et register..

!-!Shake!-!

Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2007 16:44:01
Svar/Indlæg:
3944/384
#30 Er helt uenig i hvad du siger!

Shake

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2007 16:48:38
Svar/Indlæg:
6181/270
måske bliver det næste at vi får en chip i nakken så den kan holde styr på os :e

!-!Shake!-!

Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2007 17:17:07
Svar/Indlæg:
3944/384
#32 Det er jo udviklingen.. Jeg nægter bare og acceptere den!

Shake

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2007 17:50:19
Svar/Indlæg:
2353/24
Hvad nytter det at bede hr. og fru danmark om at aflevere en dna og et fingeraftryk? For så kan man slet ikke bruge det i retten som et tungtvejende bevis. Forstil jer følgende: I Thyborøn bliver der begået et mord natten mellem fredag og lørdag - og gerningsmanden stikker af. På liget finder politiet JERES dna-aftryk, og de mener dermed at i må være den skyldige.... selvom i var i byen i kbh da mordet fandt sted (og alle kan bekræfte det/se det på overvågningkamerare rundt om i byen) ...

Hvis i kan se dilemmaet, så kan i også se at det sådan et registre vil praksistalt gøre sig selv ubrugeligt (et dna-spor vil pludseligt ikke veje særligt tungt i en bevisbyrde).

Det vil ligeledes heller ikke kunne bruges i forbindelse med voldtægt og pædofili mere. Hvordan skal man så kunne opklare en voldtægtsag når et dna bevis ikke er gældene længere??

Personligt ønsker jeg ikke at vi alle skal overvåges konstant, forstil jer at hvis vi kørte 10km/t forstærkt så vil der automatisk komme en bøde ind gennem døren.. det gøre os alle sammen til en flok lalleglade idioter, som ikke tager ansvar og bevidsthedsfølelsen med alt omkring os - fra os. I stedet for at registrere alt om alle, så skulle man i stedet prøve at appellere til folks moral og højne den.
Hvis man nu skulle lave en kampagne der skulle få folk til at lade være med at smide affald ud af vinduerne på bilen så kunne den lyde på følgende måde: " Hvad vil du siger at punktere på din cykel, hverdag når du skulle på arbejde?" eller "Hvad vil du sige til at få en ølflaske i hovedet, bare fordi du lugede ukrudt i din egen have?".

!-!Shake!-!

Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2007 18:58:16
Svar/Indlæg:
3944/384
#34 Præcis! Folk overlader mere og mere ansvar til andre og de vil fraskrive sig så meget ansvar så muligt.. Det dur bare ikke!

Shake

Timozzdk

Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2007 19:11:41
Svar/Indlæg:
1636/115
#34 hehe laterligt argument. Du ser for meget tv. Det bruges KUN til at placere personer på et gerningssted. Ikke til at dømme dem.

Fordi man finder sæd i en kvinde betyder det jo ik hun er blevet voldtaget. Fordi hun har din hud under neglene betyder det ik hun har revet dig i selvforsvar.

Politiet er jo ikke dumme, selvom I alle for dem til at lyde sådan.

!-!Shake!-!

Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2007 20:25:08
Svar/Indlæg:
3944/384
Jeg synes det er en ulækker udvikling. Men udover det synes jeg det er helt hen i vejret at bruge skattekroner på. Og det er bare en falsk sikkerhed, så hr. og fru. Jensen tror der ikke sker terror i Danmark. Ligesom med "terrorsikring" af havne... Nørresundbys havn er "Terrorsikret" ved i hvad den består af? 4 af de der man bruger til at spærre byggepladser står og blokere for direkte indkørsel til industri havnen... Det hjælper jo intet? Folk fjerner dem også fordi de gerne vil køre fordi... Falsk sikkerhed, som koster skattekroner. Burde man istedet ikke først fokusere på at få sat dømte bag tremmer? Der er jo store problemer med pladsmangel i danske fængsler og folk kommer ikke ind og sidde... Latterlig udvikling og latterlig priotering af de få skattekroner der er og rykke rundt med!

Shake

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2007 20:56:46
Svar/Indlæg:
6181/270
hehe har ikke noget imod det overvågningen udenfor banker og ældreovervågning.

ældre demente mennesker har desværer tildens til at smutte fra plejehjemmene, men en gps modtager kan man finde den ældre inden de gør skade på sig selv eller falder om i naturen.

der er jeg for, men en begrænsenset overvågning ja tak, men chip i nakken nej tak

!-!Shake!-!

Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2007 21:10:11
Svar/Indlæg:
3944/384
#38 Helt enig, med alt i din post der! Overvågning udenfor banker, fint, men ikke hele vejen op ad gaden. Og det er bedre vi finder de ældre, før de finder dem selv kommet til skade :)

Shake

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2007 22:47:39
Svar/Indlæg:
2353/24
helt enig, men der drejer det sig også om et sted som er meget udsat for volddige røverier og personer som vitterligt ikke kan tage vare på dem selv.

det er ikke helt ude i skoven, da der faktisk har været sager som er ført, hvor dna beviset har været "hoved beviset" - også i danmark, samt der er mange sager hvor dna-materialet har spillet en afgørende rolle.. Hvor der er kommet dom i sagen.

at det "kun" kan bruges til at afgøre om du har været på gerningstedet, spiller også en vigtig rolle... du kan jo ikke have "begået mordet", medmindre har været på stedet :00