Hoow

Overclocking d.  08. april. 2007, skrevet af Payz
Vist: 430 gange.

Payz
 
Overclocker
Tilføjet:
08-04-2007 15:33:40
Svar/Indlæg:
29/5
Jeg har lige købt en Athlon 64 X2 +4600 ( 2.4 Mhz )

Jeg har surfet lidt på nettet og fundet ud af at man max kan OC den til 3.7 mHz

Men hvordan gør jeg så lige det ?

Har et Asus M2N-NVM !
håber det kan hjælpe lidt

Advanced
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-04-2007 15:38:38
Svar/Indlæg:
6899/119
Den får du ikke op på 3.7ghz :00:e

www.ocguide.dk

Læs der og vend tilbage



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
08-04-2007 16:03:11
Svar/Indlæg:
14079/622
->#1

Læs nu hvad manden skriver.. MegaHertZ :P..

Anyway #0, tvivler desværre på at du hverken kan få den så langt ned, eller så langt op. Men 3GHz burde helt bestemt være muligt, hvis du har kølingen og bundkortet i orden. :)

Men så vidt jeg kan se, er det et MicroATX bundkort (i en packard bell?) du har - og med det vil du ikke kunne nå langt. :l

Det bedste sted at starte, er at læse en OC-guide som #1 siger - og så kan du tage den derfra. Her er endnu en: http://www.overclocking.dk/tes... :)

Første spørgsmål efter du har læst guides'ne: Kan du ændre på FSB/HTT og V-core i din BIOS ?



Payz
 
Overclocker
Tilføjet:
08-04-2007 16:29:24
Svar/Indlæg:
29/5
har læst nu.
Det ved jeg faktisk ikke om jeg kan



bechmads
 
Overclocker
Tilføjet:
08-04-2007 16:31:18
Svar/Indlæg:
2/2
læs de guides de to andre foreslog, meeeen det kan lade sig gøre at overclocke en amd meget... min stationær har en 2500+ (sempron) den er opgivet til 1.8 gHz men igår lykkedes det mig at få den til at køre stabilt på 2.2 gHz, men det skal nævnes at der sidder et ordentligt monstrum af en køler på (ThermalTake) og den gamle AMD køber er limet fast til bagsiden af kabinettet og blæser varm luft ud :D de kører begge fulde omdrejninger og holder en ca temp på 40 grader

|Mads|



Payz
 
Overclocker
Tilføjet:
08-04-2007 16:35:22
Svar/Indlæg:
29/5
http://valid.x86-secret.com/sh...
har er lidt fra CPU-Z

Har læst Guiden, men den hjalp mig ikke så meget.

vil egentlig bare gerne ha min processer til at yde 3.0 Ghz



Advanced
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-04-2007 17:03:55
Svar/Indlæg:
6899/119
#4

Hvad er der vildt i det oc?

#5

Før du fortæller os om du kan ændre på de nævnte ting i bios, så kan vi ikke hjælpe dig!



allan_84
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-04-2007 17:25:57
Svar/Indlæg:
765/82
lige for at rette #0... din CPU 4600+ X2 am2.. den køre 2.4GHz eller 2400MHz!
....og ikk 2,4MHz som der står.

du skal have fundet følgende i din bios..
http://valid.x86-secret.com/sh...

divider på HT.. i dit link hedder den Bus speed og ligger på ca. 1000mhz, den køre nok med auto eller divider på 5 nu,, du skal ned på en divider der hedder 4...

så skal du have fundet din HTT... i dit link hedder den FSB.. den er standart 200mhz.. den skal op på 250mhz for at nu kan ramme 3000mhz samlet...

så skal du lige have fundet ud af hvor meget din CPU original skal have af Vcore.. og når man oc'er skal du regne med at hæve Vcoren lidt, alt efter stepping osv kan det være den skal have meget eller mindre for at nå dit oc.. du skal lige have i baghovedet at mere vcore giver mere varme og kræver mere køling, hvis den bliver for varm tager den skade.. husk det, så alt med strøm med "måde"..

så skal du have fundet RAM divider, den står så vidt jeg kan se nu på 9 eller 533mhz, den skal du have ned på den laveste divider der er mulig, det regner jeg med er 12 eller 400mhz..

og inden du går igang SKAL!! skal du lige have fundet ud af hvordan du clear/resætter din CMOS.

du bør starte med at hæve din HTT (FSB) lidt af gangen for at se om den bliver ustabil.. hvis den gør det så er den: for varm, for forlidt strøm, eller du har nået max for din CPU.

men det bliver nok svært at oc meget på det bundkort tror jeg.

søg evt i gamle indlæg her på siden da der mange der har været i samme situation som dig og der mange gode fifs og tips..



Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-04-2007 17:41:44
Svar/Indlæg:
4230/89
der skulle gerne sidde en Award BIOS på det bundkort der, hvilket plejer at betyde du kan stille på det meste...

men det ser nu også ud som om det bundkort for det meste sidder i et packardbell mediecenter, så det kan selvfølgelig være der er lavet visse restriktoner fra deres side :l

hvis BIOS tillader det, tror jeg godt du kan ramme 3.2Ghz, hvis du altså har ordentlig køling osv...

min X2 (s939) kører standart 2.0Ghz(3800+), og er clocket til 2.9Ghz...
så din burde godt kunne nå længere...

du skal jo så også vide at overclocking er ikke "bare lige" noget man gør, det kræver man har sat sig ind i hvadfor noget udstyr man har, og præsist hvad der skal til for ikke at få en ustabil computer, eller en ristet CPU...

det absolut bedste ville være at sidde sammen med en anden person mens han Oc'ede en computer så man kan se hvad der sker osv... "learn by doing"...

men hvis det ikke er en mulighed, bliver man silpenthen nød til at læse alle de guides man kan komme i nærheden af...
læse læse læse, indtil det begynder at give en smule mening...
når man så har fået færten at hvad det her handler om, kan man stille og roligt begynde at prøve lidt selv...

hæve FSB'en nogle Mhz af gangen, køre nogle 3dmarks, prime95 og hvad man ellers kan finde på for at belaste maskinen, samtidig med at man selvfølgelig holder godt øje med temperaturen(husk, varmen er din værste fjende her ;) )

hvis maskinen er stabil, og temperaturen ikke for høj...
begynder man bare forfra :i

sådan her kan man gøre en del gange, indtil maskinen på et tidspunkt begynder at køre ustabilt/fryse... hvilket så kræver man begynder at pille ved nogle andre ting... men det kan vi jo komme ind på senere 8)



Payz
 
Overclocker
Tilføjet:
08-04-2007 18:02:12
Svar/Indlæg:
29/5
Allan_84
nu har jeg læst dit post, de fleste af tingene kan jeg finde, men ikke ændre !
Jeg er ikke den store software/hardware "nørd" .
Hvis du kunne guide mig en smule.
det ville være fantastiks



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
08-04-2007 22:58:16
Svar/Indlæg:
14079/622
->#9

Du har stadig ikke svaret mig på om du har en Packard Bell..

Har du det, er tingene i din BIOS låst - og så har du 2 muligheder:

1. Flash BIOS til en oplåst
2. OC med ClockGen



ZnarF
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2007 01:02:35
Svar/Indlæg:
1058/59
#9 Et sted hvor du også kan få en del ydelse kunne være 2 ens ramklodser.

Når man kigger i CPU-Z så har den en i slot 1 på 512 mb og en i sot på 1024 mb... To ens klodser og så dualchannel er vejen frem.



Advanced
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2007 01:20:19
Svar/Indlæg:
6899/119
#10

Det kan også være han har overset at han skal ændre overclockprofilen til manuel :i



Claus35
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2007 11:41:08
Svar/Indlæg:
5410/123
#11 Det giver lidt, men det giver meget mere at oc lidt ;)

#0 Hvor varm bliver din cpu ved standard hastighed?