nyt hardware = no boot

Bundkort / CPU d.  08. april. 2007, skrevet af ruzz
Vist: 316 gange.

ruzz

Superbruger
Tilføjet:
08-04-2007 17:30:11
Svar/Indlæg:
734/32
Har fået samlet mine nye dele

Asus P5N32-E SLI
C2D e6300
A data vitesta pc6400 2 x 1 GB
Inno 3D 8800 GTS
LC power arkangel 850 w

Sidder i mit kabinet med et stk. SATA HD samt 1 cd brænder og 1 DVD brænder.

Alt er tilsluttet og burde køre perfekt - men nej :(

Jeg har følgende fejl
Nogle gange vil pc gerne starte op og jeg kan komme i BIOS. Gemmer jeg indstillinger og genstarter får jeg oftest kun sort skærm.

Det er lykkedes mig at komme lige ind i windows, skrivebordet kommer frem og så går pc'en i sort.

Til sidst er det lykkedes mig bare at få sort skærm ved opstart, dette sker oftere end de ovenstående ting.

Jeg kan se at BIOS versionen er 0602

HD kører med "gammel" installation, men det burde vel ikke betyde noget når jeg nogle gange kommer ind i windows XP.
Får jeg det rigtig til at virke kan jeg vel bare lave frisk installation.

Jeg har haft begge ram moduler ude enkeltvis, intet resultat.

Så nu er jeg ved at løbe tør for ideer :l Men så er det jo godt jeg har alle jer glimragende hoveder herinde til at komme med gode råd og vejledning :e

Sig frem

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
08-04-2007 17:36:58
Svar/Indlæg:
10398/435
Hiv det hele fra hinanden og saml det igen. No shortcuts :) Køler, kabler.. alt.
Det plejer at være det første jeg ville gøre.

"Går i sort" er noget gamle mennesker siger. Ryger strømmen og compen slukker, eller fryser den..

ruzz

Superbruger
Tilføjet:
08-04-2007 17:43:48
Svar/Indlæg:
734/32
Går i sort = sort skærm
Alle blæsere kører stadig

En ting jeg har bemærket er at der ingen "BIP" lyd kommer ved opstart - det gjorde der i "gamle dage", er dette ikke standard mere?

Jeg er ret sikker på at alt er samlet rigtigt - ellers ville jeg vel ikke kunne få windows frem.

Jeg kan iøvrigt fint se både HD og CD/DVD drev i BIOS. Den kan også finde begge ram moduler.

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
08-04-2007 17:48:53
Svar/Indlæg:
14079/622
->#2

Prøv at gøre som han siger.. Illuminati ved hvad han snakker om ;). At samle det igen kan sjovt nok gøre underværker nogle gange.

Har du sat PC-Speakeren til ?..

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
08-04-2007 18:28:10
Svar/Indlæg:
1581/5
kunne tyde på at ram indstillinger er forkerte

hvadså

Overclocker
Tilføjet:
08-04-2007 18:33:48
Svar/Indlæg:
191/14
når jeg har skiftet så meget hardware ville jeg kører det på en en ren xp.

ruzz

Superbruger
Tilføjet:
08-04-2007 19:55:21
Svar/Indlæg:
734/32
Jeg betvivler skam ikke nogens intelligens - men jeg har kigget alle ledninger og kabler igennem og er ret sikker på at alt er samlet som det skal. Husk på at der jo ikke er så meget tilsluttet maskinen endnu - ergo der er ikke mange ledninger man kan sætte forkert.

Mht. pc speaker - hvis du snakker det lille lydkort som Asus har medsendt så ja. Måske jeg skulle forsøge at hive det ud - det vil jeg prøve.

Har jeg overvejet, men alt er sat på auto / default. Måske jeg skulle forsøge at sætte nogle løsere timmings på. Eller har du et forslag?

Det er også min plan, men 70% af gangene når maskinen jo slet ikke til XP. Jeg er godt nok ikke 100% sikker, men jeg synes mere det tyder på en hardware fejl end en software ditto.

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
08-04-2007 20:09:03
Svar/Indlæg:
1581/5
#6 det er langt fra altid at auto timings stiller sig korrekt i forhold til hvad de skal køre. stil dem manuelt til f.eks. 5-5-5-18 eller noget i den dur som de IHVERTFALD burde køre uden probs.
evt. 4-4-4-12

The

Elitebruger
Tilføjet:
08-04-2007 20:51:41
Svar/Indlæg:
1406/100
Jeg har lige samle en com her i min ferie der hade jeg lidt af de samme problemer.. Min løsning var cd/dvd drevet som var problemet da harddisk og cd-rom køret med ide bus..

Nu ved jeg ik om du osse køre med IDE harddisk og CD-rom på IDE men det var en mulighed at kigge på det

The

Elitebruger
Tilføjet:
08-04-2007 21:00:13
Svar/Indlæg:
1406/100
når ja den bios du køre med er meget gamle den skal du update dan de har problemer med cpu.

Det var så lige den com jeg samle igår med samme MB i og udover det fant jeg osse ud af at der kan være lidt overgang i kort.

Riv det hele ud på et bor og sæt det sammen der så kan du starte den op og update bios. (new bios 1002)

Husk at siker dig at MB ik rør noget i kabinettet som det ik skal

Tja jeg samle et par computer her i ferie :00

ruzz

Superbruger
Tilføjet:
08-04-2007 21:52:02
Svar/Indlæg:
734/32
Ram er nu sat til 5-5-5-18
Men jeg har stadig problemer :l

Har pt. ingen IDE HD i maskinen.

Det var min mening lige at geninstallere Win XP og så opdatere BIOS.
Men maskinen "dør" hver gang under installation, og den bærbare jeg sidder ved her har ikke nogen diskette drev.

Dvs. jeg kan ikke rigtig se hvordan jeg kan opdatere BIOS.
Jeg har hentet filen, men jeg kan vel ikke smide den over på en USB nøgle, da den anden pc jo ikke har windows installeret og dermed virker USB portene vel heller ikke.

Jeg sidder virkelig og river mig selv i håret lige nu x( det er så sur røv at have så mange nye dele og glæde sig så meget til at få det op at køre - men at det bare driller.

Næste gang køber jeg fandeme en færdigsamlet HP med 3 års onsite :r

hamderD

Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2007 08:27:49
Svar/Indlæg:
7263/260
Hej

Havde en kami med samme problem, med noget af det samme HW .
Det var rammene der sad i det " forkerte " sted , da jeg byttede lidt rundt på dem og lige kiggede kablerne igennem .

Så virkede det :b :i .

P^

Skipper

Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2007 10:56:04
Svar/Indlæg:
971/67
Prøv at se hvad feltig skriver her:

http://www.edbpriser.dk/Produc...

Du er åbenbart ikke den eneste, der at problemer med netop disse ram og bundkort.

/Skipper