HD-DVD-drev? + HD-medie-chat

Diverse d.  08. april. 2007, skrevet af red_martians
Vist: 278 gange.

red_martians

Moderator
Tilføjet:
08-04-2007 20:32:16
Svar/Indlæg:
7881/1165
Jeg er selv fortaler for HD-DVD-standarden, og begyndte at overveje et HD-DVD-drev til min maskine...
Men sådan ser ikke ud til at findes ikke i andet end bærbare og til xbox?? :o
Nogle der kender sådan et drev, og evt pris.

Derudover kunne det være ret sjovt at starte lidt hygge snak om kommende HD-medier.

Er det HD-DVD der bliver standard?
Blu-ray?
Tripple-layer DVD?

Nogle der har HD-drev.. synes at blu-ray er temmelig pepret :(

Personligt mener jeg at toshiba+HD-DVD har gjort det bedst.
Billigst, sen lancering af ps3 og støtte fra *bip*-industrien gør at jeg tror på at HD-DVD bliver størt i hvertfald i EU hvor de for tiden har 85% af HD-medie-markedet.
Tror dog stadig at de kommer til at leve side om side.
Tripple layer DVD er for sent ude, og er bygget på gammel teknologi, der nok er billig men ikke særlig fremtidssikret.

JacobHL

Elitebruger
Tilføjet:
08-04-2007 22:34:49
Svar/Indlæg:
1776/116
Xbax (ja, med a) HD-DVD drevet virker også til PC med de rigtige drivere.. Overvejer selv rigtig meget at købe en til mit nye 37" plasma :e
Kræver selvfølgelig også et HD playback program, men de fåes helt ned til 60$(~350,-)(WinDVD 8 Platinium)

Jeg tror sgu ikke på der bliver en endelig standard.. Der står forskellige selskaber bag hvert format, og der er så mange penge i skidtet at jeg ikke tror på at et format "overgiver" sig. Dog regner jeg selv med at satse på HDDVD hvis det er - primært fordi der ikke er regionkoder på.
Bluray har fordelen at en singlelayer BR har meget plads - men standard HDDVD film er duallayer, som giver 30GB imod BR's singlelayers 25GB. Der er selvfølgelig også BluRay duallayer ude på 50GB

Man kan sige at Bluray har den fordel at alle der køber en PS3 også kan afspille Bluray film - En kæmpe fordel tror jeg faktisk.

Trippellayer DVD har jeg ikke hørt så meget om, men tvivler sgu på at det bliver til noget særligt.

Anzelz

Elitebruger
Tilføjet:
08-04-2007 23:11:05
Svar/Indlæg:
2343/272
Bluray bliver nok standard når ps3 falder i pris.. Men latterligt de har brugt så mange resourcer på at proppe det ned i den.

Tiger

Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2007 08:04:55
Svar/Indlæg:
545/13
hd dvd har navnet det sælger, men blu ray virker som den bedst tekniske standard efter min mening.